می خواهم یک طراح وب حرفه ای شوم! – شماره ۱

بدیهی است که در هر امری فاکتور مهارت و تجربه یکی از ارکان اصلی و ملاکی معتبر برای حسن انجام آن کار است. از همین رو و بنا بر همین رویکرد ساده و در عین حال بسیار مهم، طراحی و پیاده سازی محصولات نرم افزاری نیز نیازمند متخصصانی کارآزموده و مجرب می باشد تا خیل عظیم مخاطبان محصولات نرم افزاری در این صنعت قادر باشند بیشترین بهره را از محصول ارائه شده ببرند. اما امروزه و با فراگیرتر شدن کاربردهای وب و برنامه های تحت وب، نیاز به بهره گیری از متخصصان چیره دست و پیاده سازی محصولاتی استاندارد و قابل استفاده امریست ضروری که صرف وقت و کسب مهارت را از جانب طراحان و برنامه نویسان حوضه وب طلب می کند.

با نیم نگاهی به دست مایه بند قبل و مشخص شدن رویکرد تحت وب این گفتار مشخص می شود که تمرکز نگارنده بر ارائه راهکار ها و اصول استاندارد پذیرفته شده در حوزه طراحی وب می باشد. این مهارت ها و اصول مورد نظر الزاما و در طی فرایند یادگیری زبان های برنامه نویسی (و نیز اسکریپتی) و اصول طراحی حاصل نمی شود و نیازمند رویکردی مهندسی در کنار علم به ابزارهای پیاده سازی می باشد. بنابراین، هدف تهیه محصولی چند رسانه ایست که در آن به آموزش مهندسی طراحی و بیان زوایای پنهان حوزه طراحی وب می پردازد تا مخاطب آگاه به ابزارهای پیاده سازی را با رویکردها، استاندارد ها و بهترین راهکارهای مهم و روز دنیا آشنا ساخته و وی را مبدل به طراحی چیره دست تر نماید. از همین سو سر فصل های زیر جهت آموزش برگزیده شده اند:

· طراحی رابط های کاربری (User Interface) در برنامه های تحت وب مدرن
· هنر بکار گیری CSS در طرح بندی قالب سایت
· اصول اولیه تایپوگرافی در وب
· قابلیت استفاده (Usability) برنامه کاربری تحت وب و اصول آن
· بهینه سازی سایت ها با دو رویکرد موتورهای جستجو و سهولت بهره برداری
· طراحی هر چه بهتر به منظور افزایش بازدیدکننده و مشتری
· آشنایی با افراد مطرح این حوزه و بهره گیری از تجربیات آنان

بنابراین آموزش ها مد نظر به صورت ویدئویی و به صورت متناوب برای علاقه مندان در این وبلاگ درج خواهد شد. تمامی آموزش ها توسط بنده تهیه شده و در صورت تمایل به اشتراک گذاری، تنها مجاز هستید تا به این وبلاگ پیوند بدید. افراد برای بهره گیری از این سری آموزشی نیازمند دانشی پایه از طراحی وب شامل CSS ،HTML و JavaScript هستند و این مجموعه برای این دسته از افراد تدارک دیده شده است. در پایان متذکر می شوم که درج این سری آموزش ها در جاهای دیگه به صورت مستقل و یا سو، استفاده تجاری از ویدئوها مجاز نیست و به هیچ وجه سو استفاده کنندگان رو نخواهم بخشید. یاد بگیریم که دانسته های خود را به اشتراک بگذاریم.

منبع :  وبلاگ سیلورکاور

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها