مهم این است که ۴۰۰ نفر جذب شده در شهرداری چه افرادی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورامین ما: حجت الاسلام صدرایی عضو شورای شهر ورامین در جلسه طرح سوال از حیدریان شهردار ورامین که در شورای شهر ورامین برگزار شده بود گفت: شهرداری ورامین چابک نیست؛ آقای فلانی در شهر نفوذ دارد و بخاطر همین وارد شهرداری می شود ولی فرد فوق لیسانس بیکار است و گریه می کند در صورتی که کار هم بلد است.

وی ضمن بیان اینکه داماد فلان شخص وارد شهرداری می شود  نشان از آن است که این سیستم فشل است گفت: اگر این افراد در شهرداری فساد کردند همه باید پاسخگو باشند.

صدرایی پس از بیان اینکه مگر در این شهر مردم کور و کر هستند که در کوچه های تنگ ساختمان چند طبقه می سازند و کسی چیزی نمی گوید بیان کرد: شهردار یک عضو این سیستم است و ما باید بازوی شهردار باشیم.

وی ضمن بیان اینکه ما تعهدمان این بوده است که درآمدهای این شهر باید درست هزینه شود گفت: سهم عمران و توسعه این شهر کجاست آقای شهردار.

عضو شورای شهر ورامین پس از بیان اینکه در آخرت همه این اعضا باید پاسخگو باشند که چرا این سکوت ها را کرده اند گفت: آنجایی که نیاز هست باید یار شهردار باشیم و آنجایی هم که نیاز هست باید مطالبه و پیگیری کنیم.

 

احمدی: مهم این است که این ۴۰۰ نفر چه کسانی هستند

احمدی رئیس شورای شهر ورامین در ادامه این جلسه گفت: در سال اول شورا همین چهارچوب جذب نیرو بود و بعد از آن نیز این قانون ها عوض نشده است.

رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم بگوییم چرا شهرداری ۴۰۰ نیرو گرفته است زیاد مهم نیست مهم این است که این ۴۰۰ نفر چه کسانی هستند.

وی اظهار کرد: به گونه ای عمل می کنیم که شهردار به خودش اجازه می دهد که چند نفر دیگر را نیز جذب کند.

عضو شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: گاهی اوقات خودمان یک پرونده ای موضوعش را مختومه می کنیم ولی بعداً که مشکلی پیش می آید آن موقع است که دیگران را متهم می کنیم.

 

حیدریان: افراد معمولی نمی تواند ساعت بزنند و به خانه بروند

حیدریان شهردار ورامین نیز در ادامه این جلسه گفت: شورای سازمان اتوبوسرانی فرماندار و معاونش هستند و شهردار نیز یک عضو از شورای اتوبوسرانی سه نفره است.

وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان ما در ۴۲ شهر استان تهران از نظر توان اول شده است ضمن اینکه بیشترین خرید برای آتش نشانی در این مدت بوده است.

شهردار ورامین ضمن بیان اینکه یکی از کاملترین امکانات آتش نشانی ها برای شهر ورامین بوده است گفت: به شخصه هیچکدام از این افراد را نمی شناسم زیرا این افراد در ابتدا ثبت نام کرده اند و ۲ نفر نیز انتخاب شده اند که اتفاقاً از بهترین های آتش نشانی هستند.

وی ادامه داد: افرادی که در ساعت اداری از سیستم ساعت زنی استفاده نمی کنند و در محل کار حاضر نیستند باید ببینیم چه کسانی هستند زیرا افراد معمولی نمی تواند ساعت بزنند و به خانه بروند.

حیدریان اظهار کرد: افرادی که با مدرک تحصیلی بالا وارد شهرداری می شوند بعد از اینکه در ابتدا که کارهای عمرانی می کنند, بعد از چند وقت فشارها به شهردار وارد شود که باید این فرد در محل مناسبی مشغول به فعالیت شود.

 

حیدریان: بارها اعلام کرده ایم که همه ۴۰۰ نفر را اخراج کنید

وی خاطر نشان کرد: اصلاً اسرار بر اینکه افرادی که به محل های دیگر مامور هستند در آن سمت باقی بمانند نداریم, به همین جهت افراد را فراخوان کنید تا به محل واقعی کار خود بازگردند.

شهردار ورامین پس از بیان اینکه نباید شهردار را با سازمان ها و ارگان های مختلف درگیر کنیم تا نیروها به سمت های خود برگردند گفت: بارها اعلام کرده ایم که همه ۴۰۰ نفر را اخراج کنید.

حیدریان خاطر نشان کرد: تاکید می کنیم در رابطه با ۲۲ نفر بعلاوه نیروهای قبلی بنده هیچ اسراری به ماندن یک نفر هم نداریم.

وی ضمن بیان اینکه شهرداری هزینه ندارد و به همین دلیل نیز هنوز حقوق ماه قبل را نداده ایم گفت: تا به امروز ساخت و ساز خوب بوده است و پول به هزینه شهرداری آمده است و به نیروهای خود هزینه داده ایم در حالی که ۲ یا ۳ شهرداری در شهرستان های استان تهران توانسته اند حقوق ها را پرداخت کنند و این مشکل همه گیر است.

شهردار ورامین ضمن بیان اینکه باید مدیریت کنیم تا بحران را جبران کنیم تصریح کرد: در ماه های آخر سال حداقل ۱۰ میلیارد پرداختی داریم که باید فکری برای آن صورت گیرد.

 

حسن فرجی: ۴۰۰ نفری که جذب شده اند باقی بمانند

حسن فرجی عضو شورای شهر در ادامه این جلسه گفت: اعلام کرده ایم که ۴۰۰ نفری که جذب شده اند باقی بمانند زیرا درآمد آنها از بین می رود, ما نیامده ایم که این کار را بکنیم ولی بعد از آن جذب نیرو, نیروی دیگری جذب نکنیم.

 

احمدی: در ظاهر اعلام می شود که نیرو نگرفته ایم ولی در باطن ۲۲ نفر جذب شده اند

احمدی رئیس شورای شهر در این جلسه بیان کرد: هر شهرداری چارت سازمانی دارد که می تواند طبق آن نیروهای خود را جابه جا کند و اگر نیروهایش کم باشد می تواند به جهت خدماتی که می خواهد ارائه دهد نیروهای جدید جذب کند.

وی خاطر نشان کرد: نامه ای به شهرداری زده شد که نیروهای شهرداری را طبق چارت سازمانی اعلام کنند که چندین بار این مکاتبات صورت گرفت و آن چه که به عنوان سازمان تفصیلی و چینش نیرو برای ما ارسال شده بود در زمان شهردار های قبلی نیز بوده است و به روز نشده بود.

رئیس شورای شهر ورامین اظهار کرد: ۴۵۰ نیرو جذب در شهرداری شده است که ما معرفی کرده و یا اینکه شهردار خودش جذب کرده و یا از بیرون نیرو گرفته است.

عضو شورای شهر ورامین گفت: افراد زیادی بودند که در شورا در خصوص نیرو مطالب مختلفی گفتند ولی رئیس شورایی که باید پیگیری و مکاتبه می کرد این کار را انجام نداد و در نهایت سازمان بازرسی در خصوص جذب نیرو نامه ای در اواخر دی ماه سال گذشته به شهرداری داد که از به کار گیری هر گونه نیرو در خارج از ضوابط و مقررات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: نامه دوم فروردین سال جاری زده شد که قبل و بعد از آن مجدداً نیرو جذب شده بود و این بی تدبیری بی احترامی به مکاتبات شورا بوده است.

احمدی ضمن بیان اینکه روزی که مکاتبات انجام شد که خارج از ضوابط صورت نگیرد باید جلوی آن گرفته می شد تصریح کرد: اگر قرار است که نیرو گرفته شود و مجوز دریافت شود چرا همه ۲۲ نفر از شورای شهر مجوز نگرفته اند؟

وی پس از بیان اینکه ۶ نفر از خانم ها و نیروهای اداری در این مدت جذب شده اند بیان کرد: در ظاهر اعلام می شود که نیرو نگرفته ایم ولی در باطن ۲۲ نفر جذب شده اند.

رئیس شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: شهر گسترش پیدا کرده است و نیاز به نیروهای بیشتری دارد ولی جذب نیروها باید طبق ضوابط باشد.

 

احمدی: نیروهای ثبت نامی هنوز جذب نشده اند در مقابل نیروی خانمی را برای سرایداری محلی انتخاب کنیم

احمدی ضمن بیان اینکه بخواهیم همه بارهای جذب و یا اخراج را به گردن شورای شهر بگذاریم این اشتباه است تصریح کرد: همه سازمان های وابسته به شهرداری تابع یک قانون هستند؛ امروز اگر در خصوص به کار گیری نیرو صحبت می کنیم برای این است که پدر, برادر شهید و رزمنده های ما با سابقه زیاد در خدمات شهری به صورت قراردادی در حال کار کردن هستند.

وی ضمن بیان اینکه اگر قرار است که فردی جذب شود باید ملاک و معیار باید در نظر گرفته می شد تصریح کرد: از آخر مرداد ماه ۵ نفر جابه جا شده اند.

احمدی خاطر نشان کرد: نیرویی که گزینش شده است هنوز وارد شهرداری نشده است در صورتی که افراد جدید جذب شود یا اینکه نیروی خانمی را برای سرایداری محلی انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر ورامین اظهار کرد: روند به کار گیری و جذب نیرو باید درست شود تا شورای شهر و شهرداری را به چالش نکشد؛ اگر قرار هست همیشه دهن کجی به شورای شهر شود به صراحت اعلام می کنیم که نه عضو شورا هستم و نه رئیس شورای شهر.

وی پس از بیان اینکه باید درست تصمیم بگیریم و پای حرفایمان بایستیم و یا تصمیم نگیریم یا تصمیم جدی بگیریم گفت: اگر مجوز برای جذب نیرو توسط شهرداری هست ارائه شود, شهردار نباید شورای شهر را در مقابل افراد قرار دهد.

 

حیدریان: از شورای شهر می خواهیم فرمول جذب نیروی جایگزین نیروهای خارج شده از شهرداری را مشخص کند

حیدریان شهردار ورامین در ادامه جلسه بیان کرد: اینکه قانون دو عضو شورای سازمان اتوبوسرانی را بیرون از شهرداری انتخاب می کند اختیارات شهرداری کم می شود و از سوی دیگر نیز مدیرعامل سازمان به نامه های شهردار توجهی نکرده است و از سوی دیگر نیز اختیار برداشتن مدیرعامل سازمان را ندارم.

وی پس از بیان اینکه نیروهای شهرداری در مهر ۹۴ تعداد ۱۰۰۰ نفر بوده اند و آبان ۹۵ نیز ۹۹۵ نفر بوده اند گفت: اسراری بر ماندن و گرفتن هیچ نیرویی در شهرداری نداریم و بر این موضع هستیم که نمی خواهیم نیرویی بگیریم.

شهردار ورامین ضمن بیان اینکه برای گرفتن سرایداری خانم برای خانه مسئولی نگرفته و قبول هم نکرده ام بیان کرد: زمانی که نیرویی از شهردای خارج می شود مجبور هستیم که فردی را جایگزین کنیم که از شورای شهر می خواهیم فرمول آن را مشخص کند.

وی پس از بیان اینکه نیروی شرکتی گرفته ایم و نیروی قراردادی و سازمانی نگرفته ایم گفت: حقوقی که شرکتی های ما گرفته اند وارد متمم بودجه خود کرده ایم و این خارج از ضوابط نبوده است.

 

اردستانی: برای باطل کردن مصوبات شورای سازمان اتوبوسرانی هیچ نامه ای نزدید

جعفراردستانی یکی از طراحان سوال از شهردار در ادامه این جلسه بیان کرد: به مصوبات شورای شهر توسط شهرداری بی اعتنیایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص باطل کردن مصوبات شورای سازمان اتوبوسرانی دفعه قبل هم گفتید که نامه میزنید به مدیرعامل سازمان که مصوبات را باطل کنند ولی هیچکاری نکردید.

 

شقایق میرزایی: جذب نیروها از ابتدای دوره چهارم شورای شهر طبق چه مجوزی بوده است؟

شقایق میرزایی عضو شورای شهر ورامین در ادامه جلسه بیان کرد: جواب سوال کلی در خصوص جذب نیروها را نگرفته ام و قانع نشده ام.

وی خاطر نشان کرد: جذب نیرو در شهرداری از زمان شروع به کار شهردار از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تا به امروز توسط چه مجوزی بوده است؟

 

احمدی: اینکه به عنوان نیروی شرکتی از افراد استفاده کنیم حقشان را ضایع کرده ایم

احمدی رئیس شورای شهر ورامین در جلسه طرح سوال از شهردار بیان کرد: یک شرکت واسط را آورده ایم و برای اینکه از گیر بیمه خارج شویم شرکتی را واسط کرده ایم و حق و حقوق نیروهای شهرداری را ضایع می کنیم, در اصل این افراد نیروهای شهرداری هستند ولی فقط با یک شرکت قرارداد بسته اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نیرویی به عنوان شرکتی مطرح می کنیم افرادی هستند که با شهرداری طرف قرارداد می شوند.

 

حسن فرجی: سی که قبلاً خودش کاری کرده است نباید امروز بگوید که چرا این کار انجام می شود

حسن فرجی عضو شورای شهر ورامین در این جلسه گفت: مشکل کار آنجاست که سه سال و نیم به شهردار فشار آورده ایم که نیروها را جذب کند و الان که نزدیک انتخابات شده است شده ایم اعلام می کنیم که قانون باید اجرا شود.

وی ضمن بیان اینکه قبح کار زمانی شکسته شد که ۴۰۰ نیرو به شهرداری تحمیل کردیم که باید مد نظر قرار بگیرد تصریح کرد: اینکه فعلاً فرد معرفی شده ما در فلان محل مشغول به فعالیت نشده است امروز باید طرح سوال کنیم؟

عضو شورای شهر ورامین بیان کرد: زمانی که ۴۰۰ نیرو اضافه کردیم, افرادی که در دو سال اول در شورای شهر ورامین دست اندر کار بوده اند نیرو معرفی کرده اند و امروز اعلام می کنند که چرا فلان فرد من در فلان محل جذب نشده است.

وی ضمن بیان اینکه موارد دیگری هست که در شهرداری می توان در مورد آن سوال کرد خاطر نشان کرد: کسی که قبلاً خودش کاری کرده است نباید امروز بگوید که چرا این کار انجام می شود.

 

شقایق میرزایی: اگر من هم چندین نیرو به شهرداری تحمیل می کردم باید از شهردار حمایت می کردم

شقایق میرزایی یکی دیگر از طراحان سوال از شهردار در این جلسه گفت: به آقای فرجی حق می دادم زیرا اگر چندین نفر به شهرداری تحمیل می کردم امروز هم باید اینگونه از شهردار حمایت می کردم.

 

فتح الله فرجی: اعتقاد ندارم که این ۴۰۰ نفر اخراج شوند

فتح الله فرجی از اعضای شورای شهر ورامین در ادامه این جلسه گفت: انتقادهای خود را به شهردار اعلام کرده و مباحث را هم بیان کرده ام.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد ندارم که یک نفر از این ۴۰۰ نفر اخراج شوند زیرا این افراد با این مشکلات اقتصادی بر روی این حقوق حساب باز کرده اند.

 

اردستانی: نماینده مستضعفین هستم و انبوه سازان با من کاری ندارند

جعفر اردستانی عضو شورای شهر ورامین در این جلسه گفت: اشکالاتی در این جلسه وارد است که می توان گفت بخاطر این است که اولین باری است که در شورای شهر طرح سوال می شود.

وی خاطر نشان کرد: همه مطلب این است که چرا شهردار به مصوبه شورای شهر بی اعتنایی کرده است و همه صحبت ها بر روی این بوده است.

طراح سوال از شهردار ورامین تصریح کرد: نماینده مستضعفین هستم و افرادی که به بنده مراجعه می کنند از این قشر هستند, انبوه ساز و صاحبان پرونده های آن چنانی مشاعی و غیر مشاعی با من کار ندارند و سرم بلند است که در همه جلسات حرف خود را می زنم.

اردستانی اظهار کرد: طراحان سوال اعلام می کنند که نیرو جذب نکنند و سه نامه نیز در این خصوص به شهرداری ارسال شده است و از طرف شهرداری به این نامه ها بی توجهی شده است.

وی ضمن بیان اینکه سال های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ نامه به شهرداری ارسال کرده و پیگیری جذب نیرو از شهرداری بوده ایم گفت: ما هم متاسفیم در شورای اسلامی که مبادیر اسلامی رعایت نمی شود که حرمت حریم افراد بخاطر طرح سوال از شهردار زیر پا گذاشته می شود.

یکی از طراحان سوال از شهردار ورامین گفت: متاسفم هستیم که در شورایی می نشینیم و شهردار به عضو شورا می پردازد و آن عضو ساکت بنشیند .

وی خاطر نشان کرد: اگر همه شهردارها در جمع شورا به عضو شورا اهانت می کند حاشا به غیرت اعضای شورای شهر.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما: اعضای شورای شهر که طرح سوال از شهردار بابت جذب نیرو در شهرداری ورامین را بیان کرده بودند, از پاسخ های شهردار قانع نشدند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها