مقررات سربازی و معافیت تحصیلی دانش‌پذیران دانشگاه پیام نور

چگونگی معافیت تحصیلی دانش‌پذیران دانشگاه پیام نور تشریح شد

ابراهیم خدایی با تأکید بر این‌که بر اساس مقررات وظیفه عمومی در دوره دانشپذیری معافیت تحصیلی به دانشپذیران تعلق نمی‌گیرد، افزود: دانشپذیران دانشگاه پیام نور باید کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم یا کارت معافیت موقت داشته باشند.

وی با بیان این‌که متعهد خدمت در هر یک از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌ها (دانش آموخته دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد) با ارائه گواهی اشتغال مبنی بر « تعهد خدمت و معافیت از انجام خدمت سربازی پس از انجام تعهد» می‌تواند در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کند، گفت: مشمول لیسانس اعزامی شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی فاقد غیبت قبل از اعزام با ارائه گواهی اشتغال به خدمت می‌تواند در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کند. این داوطلبان پس از قبولی در آزمون دانشپذیری، در صورت داشتن غیبت قبل از اعزام یا سپری شدن بیش از یک سال از خدمت وظیفه آن‌ها در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی، ترخیص نخواهند شد و ادامه تحصیل آن‌ها برابر ضوابط دانشگاه فقط در صورت هماهنگی و موافقت یگان محل خدمت خود، به صورت تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی امکان‌پذیر است.

معاون سازمان سنجش با بیان این‌که دارنده دفترچه‌ی آماده به خدمت بدون مهر غیبت در فرصت ۶ ماهه بعد از دانش آموختگی در مقطع کارشناسی و قبل از اعزام می‌تواند در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کند، گفت: این داوطلبان (در دوره دانش پذیری) موظفند در موعد مقرر توسط ناجا، به خدمت وظیفه عمومی اعزام و در صورت قبولی در آزمون دانشپذیری (هنگام تبدیل وضعیت به دانشجویی) به شرط نداشتن غیبت سربازی در زمان اعزام، تقاضای ترخیص و صدور معافیت تحصیلی کنند. ثبت‌نام داوطلبانی که در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی (پس از اعلام نتایج دانشپذیری)، سر رسید تاریخ اعزام به خدمت آن‌ها در برگ اعزام سپری نشده باشد، بلامانع است.

وی با بیان این‌که داوطلب پذیرفته‌شده‌ای که بعد از قبولی قطعی در آزمون هنگام ثبت‌نام و تبدیل وضعیت به دانشجویی در دانشگاه ۶ ماه از تاریخ دانش‌آموختگی وی در دوره کارشناسی سپری نشده باشد نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارد، گفت: درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته‌شده بعد از قبولی قطعی در آزمون دانش‌پذیری (از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از این زمان (دانشجویی) محاسبه می‌شود.

خدایی اظهار داشت: داوطلبان پذیرفته‌شده مشمول در صورتی که در حین انجام خدمت مقدس سربازی در هر یک از دوره‌های دانشگاه پیام ‌نور، به عنوان دانشجو پذیرفته‌ شوند، با توجه به نظام آموزشی دانشگاه در صورت تمایل با موافقت یگان محل خدمت وظیفه خود می‌توانند تحصیل همزمان با خدمت سربازی داشته باشند. در این صورت می‌توانند در امتحانات پایان نیم‌سال تحصیلی دانشگاه که در نزدیک‌ترین مرکز یا واحد دانشگاه پیام‌نور به محل خدمت برگزار خواهد شد، شرکت کنند. بنابراین نیازی به ترخیص از خدمت نظام وظیفه برای دانشجو شدن ندارند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها