مصوبه جدید دولت درباره استخدام نیروهای متخصص (اصلاح ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی)

اصلاح ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی

مصوبه شماره ۱۸۱۰۱۹۴ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ شورای عالی اداری

سازمان اداری و استخدامی کشور

دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

به استناد تصویب‌نامه یکصد و هشتادمین جلسه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲ شورای عالی اداری که طی ابلاغیه شماره ۱۷۸۷۲۳۵ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و رییس شورا به تأیید رسیده است، «ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور»، موضوع مصوبه شماره ۴۸۸۹۲/۲۰۶ مورخ ۱۳۹۴/۴/۶ شورای عالی اداری، به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

اصلاح ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور

ماده ۱- به منظور تقویت توان کارشناسی و ارتقاء کیفیت تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تأمین نیروی انسانی متخصص جوان در ستاد دستگاه‌ها طبق مفاد این مصوبه اقدام می‌گردد.

ماده ۲- برای آن دسته از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل تحت‌نظر رییس‌جمهور، مؤسسات دولتی و استانداری‌هایی که متقاضی استفاده از این مصوبه می‌باشند، متناسب با تعداد پست‌های سازمانی معاونت وزیر، ادارات کل و دفاتر ستادی تخصصی و عناوین هم‌سطح، در چارچوب شرایط تخصصی احراز مشاغل و معیارهای پیش‌بینی شده در انی مصوبه، نسبت به تأمین نیروی انسانی متخصص اقدام می‌گردد.

تبصره: دستگاه‌های متقاضی جهت تأمین پست‌های سازمانی، از محل پست‌های بلاتصدی اقدام و تأمین اعتبار برای استخدام جدید در سقف سهمیه تعیین شده، از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌پذیرد. تأمین اعتبار دستیاران مازاد بر تعداد تعیین شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در سقف پست‌های سازمانی مصوب، پس از موافقت و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، به عهده دستگاه متقاضی است.

ماده ۳- افراد مشمول این مصوبه علاوه بر شرایط عمومی موضوع ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌بایست واجد شرایط زیر باشند:

الف) دارا بودن شرایط احراز طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مربوطه

ب) دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر در رشته‌های تحصیلی مربوط با معدل حداقل ۱۶

ج) داشتن سن زیر ۴۰ سال

د) مرتبط بودن رشته تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری

هـ) دارا بودن رتبه کمتر از ۵۰۰۰ گروه‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی و رتبه کمتر از ۲۰۰۰ سایر گروه‌ها در کنکور سراسری و کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

تبصره: نحوه اعلام رتبه مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تصویب و اعلام می‌شود.

ح) قبولی در آزمون عمومی و کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز آزمون در هر یک از دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه استخدامی.

تبصره ۱: در مصاحبه‌های استخدامی به افرادی که دارای توانمندی‌های زیر باشند، امتیاز تعلق می‌گیرد:

– دارا بودن تجربه کاری مؤثر در شغل مرتبط در بخش دولتی و غیردولتی

– دارا بودن گواهینامه‌های مهارتی بین‌المللی مرتبط با شغل

– تسلط به یک زبان خارجی

– تسلط به فنآوری‌های نوین و نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی مرتبط

– داشتن مدرک بین‌المللی زبان (…ELTS, TOEFL, TOLIMO, GRE) با حد نصاب نمرات اعلام شده در آگهی استخدام

– آشنایی به مقررات اداری، مالی، محاسباتی و برنامه‌ریزی

– عضویت در بنیاد ملی نخبگان یا مشمولین جایزه تحصیلی یا دانش‌آموخته برتر در هر یک از مقاطع تحصیلی با ارایه گواهی از بنیاد مذکور.

تبصره ۲: کارکنان رسمی و پیمانی واجد شرایط در این ماده که در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، برای احراز پست‌های مذکور می‌توانند در این رقابت شرکت نمایند؛ در صورت پذیرفته شدن در دستگاه‌های دیگر، انتقال آنان تابع قوانین و مقررات مربوطه می‌باشد.

ماده ۴- برای استفاده بهینه از توانمندی افراد مشمول این مصوبه برای هر یک از معاونت‌های وزراء، سازمان‌ها و ادارات کل ستادی و عناوین هم‌سطح، حداکثر دو پست سازمانی تحت عنوان دستیار، از محل تغییر عنوان پست‌های بلاتصدی دستگاه‌ها در واحدهای مربوطه ایجاد می‌گردد.

تبصره: متناسب با این پست‌ها، رشته‌های شغلی مربوط به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی می‌رسد.

ماده ۵- فرایند انتخاب افراد مشمول عبارت است از:

– برآورد تعداد مورد نیاز و تعیین سهمیه برای هر کدام از دستگاه‌ها توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در سقف ۲۰۰۰ نفر برای تمام دستگاه‌های اجرایی مربوط

– تعیین مدارک تحصیلی مرتبط، متناسب با شرایط احراز طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و شایستگی‌های شغلی مورد نیاز هر کدام از دستگاه‌های اجرایی

– صدور مجوز استخدام برای دستگاه‌های مربوط توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در چارچوب سهمیه تعیین شده

– برگزاری آزمون عمومی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور طبق مقررات ذی‌ربط

– مصاحبه‌های تخصصی شامل ارزیابی روان‌شناختی و سنجش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و مهارت شغلی، توسط دستگاه‌های اجرایی با مشارکت مؤسسات تأیید صلاحیت شده و تحت نظارت و راهبری سازمان اداری و استخدامی کشور.

تبصره: برنامه آموزشی بدو استخدام این افراد توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تنظیم و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی معتبر انجام می‌شود. آموزش‌های تخصصی توسط دستگا‌ه‌ها تنظیم و اجرا می‌گردد.

ماده ۶– انتصاب و صدور حکم استخدام پیمانی پس از طی مراحل مذکور و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود.

ماده ۷- شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نسبت به تعیین همترازی پست دستیاری اقدام می‌کند.

تبصره: دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اختیارات قانونی، منابع و امکانات، نسبت به ارائه خدمات رفاهی، پرداخت مزایا از محل کمک‌های رفاهی و پرداخت فوق‌العاده‌ها تا سقف مصوب به افراد مشمول اقدام نمایند.

ماده ۸- دستگاه‌ها موظفند این افراد را در چارچوب ضوابطی که سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ می‌نماید، ارزیابی و در صورت موفقیت، نسبت به تمدید قرارداد و ارتقاء شغلی آنها اقدام نمایند.

ماده ۹- مسئولیت هدایت و نظارت بر اجرای این مصوبه به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط است و سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است گزارش اجرای این مصوبه را در مقاطع یک‌ساله به شورای عالی اداری ارائه نماید.

ماده ۱۰- این مصوبه جایگزین مصوبه شماره ۴۸۸۹۲/۲۰۶ مورخ ۱۳۹۴/۴/۶ شورای عالی اداری گردیده و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی اداری

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها