مسئول آموزش و پرورش مادر ۵۰ساله خود را استخدام کرد

استاندار هرمزگان چندی پیش در آیین گرامیداشت هفته معلم در سالن اجتماعات دفتر آموزش و پژوهش استانداری گفته بود: ماهیت مدیریت فامیلی را افشا خواهم کرد و اینها باید بدانند که دوره زورگویی تمام شده و پاسخ خود را از مردم گرفته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، جاسم جادری افزود: اگر باز هم بخواهد این «حکومت فامیلی» در هرمزگان ادامه پیدا کند نتیجه این می‌شود که منافع استان فدای منافع باندی می‌شود و هر کس زر و زور داشت در قدرت می‌ماند و استان هیچ‌گاه پیشرفت نمی‌کند.

 

به گفته جادری، اگر در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تفکر جناحی و گروهی حاکم شود هرگز به پویایی و رشد و بالندگی دست نخواهیم یافت و همچنان در شاخص‌ها در شمار استان‌های آخر کشور خواهیم بود.

 

وی با بیان این‌که «بنده سازشکار نیستم» و جلوی مدیریت فامیلی و باندی خواهم ایستاد، تصریح کرد: جلوی رانت خواری و سودجویی در مسیر اهداف سیاسی را خواهم گرفت و بر سر منافع مردم با هیچ کسی تعارف ندارم و اهل هیچ معامله و مصلحتی هم نیستم.

 

استاندار با طرح چند پرسش اظهارکرد: چرا دغدغه آموزش و پرورش در هرمزگان در رده‌های آخر جدول اهمیت قرار می‌گیرد؟ چرا هرمزگان در نیروی انسانی با وجود این همه قابلیت و ظرفیت در فقر به سر می‌برد و چرا برای تغییر برخی مدیران ناموفق و ناکارآمد جبهه‌گیری و مقاومت می‌شود و برخی‌ها نمی‌گذارند افراد جدید و توانمند بر سر کار بیایند تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

 

وی افزود: آنهایی که نمی‌شنوند، بشنوند که دولت عوض شده و مردم به تفکر قبلی نه گفتند و دولت جدید را انتخاب کردند.

 

این سخنان استاندار در جمع جامعه فرهنگیان هرمزگان شائبه استخدام‌های قابل تامل و حاشیه‌دار در آموزش و پرورش هرمزگان که این روزها سوژه بسیاری از گزارش‌های خبری رسانه‌های جمعی استان شده است را پر رنگ تر از گذشته کرد که حال پیگیری‌های خبرنگار ایسنا حکایت از استخدام فردی ۵۰ ساله دارای مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی دارد که برابر اطلاعات رسیده، مادر یکی از مسوولان آموزش و پرورش در استان است.

 

بر پایه مستنداتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته و اطلاعات جدیدی از پشت پرده استخدام‌های خارج از ضابطه و فامیلی در آموزش و پرورش هرمزگان را نشان می‌دهد، مسوول امور اداری آموزش و پرورش یکی از شهرستان‌های استان با استخدام مادر ۵۰ ساله خود که دارای مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی است، واقعیت دیگری از استخدام‌های سوال برانگیز آموزش و پرورش را نمایان ساخته است.

 

این گزارش می‌افزاید، این مادر ۵۰ ساله با نام “زهرا.ج”که از همه حقوق و مزایای قانونی برخوردار است در سال ۹۲ به استخدام آموزش و پرورش درآمده و دارای کد پرسنلی به شماره ۱۰۹۳۸۹۴۵ است.

 

نامبرده در حالی به استخدام آموزش و پرورش هرمزگان درآمده است که تاکنون یک روز هم به محل کار نرفته و یک زن دیگر با دریافت ماهانه ۱۰۰هزار تومان به جای وی مسوولیت نظافت یک دبیرستان را در روستایی برعهده دارد.علاوه بر این اقدام بی نظیر کارمند این اداره، رییس آموزش و پرورش این شهرستان نیز با استخدام خواهر خود(تصویرحکم کارگزینی نامبرده موجوداست) با کد پرسنلی ۱۲۸۴۴۵۵۰، وی را در اسفند ۹۱ بدون رفتن به کلاس درس و با دریافت کامل حقوق و مزایا، به فاصله کمتر از شش ماه، به شهرستان میناب انتقال دایم داده است.

 

این در حالیست که اداره آموزش و پرورش این شهرستان همواره با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بوده است. هر چند با صدور مجوز استخدام نیرو فرصتی در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت تا در دو مرحله با به کارگیری افراد بومی دارای مدارک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس بخشی از نیاز خود را به نیروی انسانی برطرف نماید، اما روند استخدام‌های فامیلی با استفاده از ردیف‌های استخدامی سهمیه این شهرستان، شرایط را به گونه‌ای رقم زد که نه تنها به حل مشکلات آموزشی این شهرستان کمکی نکرد بلکه تبدیل به چالشی بزرگ برای دانش آموزان این شهرستان شد.

 

در مرحله اول این استخدام‌ها که در فروردین ۹۲ انجام شد با استخدام (آسیه. الف) خواهر رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، عملا ملاک بومی بودن کنار گذاشته شد و وی از میناب به استخدام آموزش و پرورش بشاگرد درآمد. به گفته یکی از مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان، این شخص حتی بدون حضور یک ساعت در کلاس‌های درس در بشاگرد، حقوق و مزایا خود را دریافت نموده و در تابستان به میناب منتقل شد.

 

در مرحله دوم جذب نیرو نیز که تعداد ۱۱۱ نفر اکثرا در مقطع ابتدایی استخدام شدند روند به گونه‌ای بود که هیچ گونه شرط برای به کارگیری نیروها لحاظ نشد و افرادی بعضا با سن بالای ۴۰ سال بدون مدرک تحصیلی مرتبط با مقطع ابتدایی و با رشته‌هایی چون گرافیک، منابع طبیعی، معدن، حسابداری ، حقوق و … استخدام شده و روانه کلاس‌های درس ابتدایی شدند.

 

این روند تا جایی پیش رفت که گفته می‌شود تعدادی از کارمندان پاره وقت قراردادی و حتی پیمانی ادارات دیگر از کار خود استعفا داده و جذب آموزش و پرورش شدند.

 

در این بین بنا به اطلاعات دریافتی از مردم منطقه، شرط بومی بودن نیز مثل دوره قبل لحاظ نشد و تعدادی از افرادی از استان‌های یاسوج و فارس و شهرهای بندرعباس، رودان و میناب به استخدام درآمدند. این استخدام‌ها در حالی انجام شده است که با اطلاع رسانی محدود، عملکرد سلیقه‌ای برای جذب نیرو حاکم شد.

 

در این میان بسیاری از افراد بومی و دارای رشته‌های مورد نیاز با آموزش و پرورش و در روستاهای دور افتاده فرصت استخدام و خدمت برای مردم منطقه خود را از دست دادند. یک جویای کار در شهرستان مذکور نیز که برغم بومی بودن و مدرک تحصیلی مرتبط امکان استخدام را نیافت در مراجعه به آموزش و پرروش به وی اعلام می‌گردد که اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نام وی را حذف کرده است.

 

پیگیری وی از سوی مقامات اداره کل نیز نتیجه‌ای نداشته و عنوان می‌شود تمام اختیارات دست اداره آموزش و پرورش شهرستان بوده است. گفته می‌شود در روند جذب معلمان قرآن نیز با وجود فارغ التحصیلان بومی از حوزه‌های علمیه، یکی از استخدام شده‌ها به نام ” حسن الف” با مدرک لیسانس روانشناسی! برادر رییس آموزش و پرورش است.

 

چندی پیش نیز یکی از رسانه‌های هرمزگان خبری را مبنی بر “استخدام غیرقانونی سرباز فراری در آموزش و پرورش هرمزگان” منتشر کرد که با تایید اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان همراه بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها