مراحل جراحی زیبایی بینی

مراحل-جراحی-زیبایی-بینی-1

جراحی زیبایی بینی یکی از شاخه‌های جراحی پلاستیک محسوب می‌شود که امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان آن را انجام می‌دهند. جراحی زیبایی بینی باعث می‌شود تا بد فرمی و نافرمی بینی درمان شود. افراد بسیار زیادی جراحی زیبایی بینی را انجام می‌دهند؛ اما به طور کل جراحی زیبایی بینی را باید افرادی انجام دهند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به بینی بد فرم و نافرم، قوز بینی، شکستگی بینی و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

 

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی

برای انجام جراحی زیبایی بینی، ابتدا فرد با دکتر مشورت کرده و سپس مطابق با نظر بیمار و تجویز پزشک، مدل بینی دلخواه بیمار تعیین می‌شود و پس از تایید نهایی، از صورت بیمار عکس گرفته شده و مطابق با اجزای آن نیز بار دیگر مدل بینی طراحی می‌شود. جراحی زیبایی بینی یک عمل کوتاه مدت است که طی آن بیمار به مدت یک الی دو ساعت بی هوش شده و سپس مطابق با مدل بینی از پیش طراحی شده، جراح بینی بیمار را جراحی می‌کند. برای انجام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی دو روش جراحی باز و بسته وجود دارد که با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در جراحی به روش باز جراح معمولا دید بازتری نسبت به محیط بینی دارد؛ در حالی که در روش بسته جراح عموما تغییرات جزئی را در بینی اعمال می‌کند. در جراحی بینی به روش باز هر چند برش‌ها از سمت بیرون پوست ایجاد می‌شود؛ اما آثار زخم آن باقی نمی‌ماند. از طرفی در جراحی بینی به روش بسته تمام برش از زیر پوست زده می‌شود. در نهایت هر دو روش به یک نتیجه می‌انجامد آن هم ترمیم بینی بیمار است.

مراحل-جراحی-زیبایی-بینی-2

نبایدهای پس از جراحی زیبایی بینی

پس از انجام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی نکات زیادی باید رعایت شود که از اهمیت بالایی برخوردارند؛ چرا که نتایج  جراحی بینی تا حد زیادی به رعایت این نکات بستگی دارد. بیمار پس از انجام جراحی زیبایی بینی مطابق با تماس منشی به پزشک به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کرده و توسط پزشک معاینه می‌شود. نکاتی که بیمار باید تا زمان مراجعه به پزشک رعایت کند عبارتند از:

  • ترشحات خون‌آبه‌ای که طی ۳۶ ساعت اول از بغل بینی چکه می‌کند طبیعی است و در صورت مشاهده، کمپرس یخ را بر روی پیشانی هم استفاده کنید. پانسمان جلوی بینی را روزی دوبار حتما تعویض کنید.
  • آمپول‌های تجویز شده بعد از جراحی از فردای روز عمل روزی یک عدد تحت هر شرایطی حتما تزریق گردد.
  • لطفا خون‌های روی بخیه‌های جلو یا دو طرف بینی با گوش پاک کن خیس، به خوبی تمیز شود و با پماد جنتامایسین چرب گردد.
  • طی چهار روز اول پس از انجام جراحی زیبایی بینی از بلند شدن ناگهانی خودداری کنید. اول نشسته و بعد از چند دقیقه راه بروید و در صورت سرگیجه یا افت فشار و رنگ پریدگی بلافاصله نشسته و پس از پانزده دقیقه دراز بکشید.
  • برای کاهش ورم طی سه روز اول زیر شانه‌ها ۴۵ درجه بالا باشد.
  • از فین کردن تا زمانی که پزشک تشخیص نداده خودداری شود.
  • رژیم غذایی روزهای اول پس از انجام جراحی زیبایی بینی شامل آبمیوه، سوپ، سایر مایعات و از روز دوم غذاهای نرم و از روز سوم و چهارم از غذاهای جامدی که نیاز به جویدن زیادی ندارند و به لب فشار وارد نمی‌کند می‌توانید از خوردن نمک زیاد خودداری نمایید.
  • در صورت استفراغ مکرر مایعات کمتر استفاده شود.
  • از خندیدن، زور زدن، صحبت کردن با تلفن همراه و بر داشتن وسایل سنگین و هر گونه فعالیت هیجانی طی چند هفته اول خودداری کنید.
  • وجود تورم و گاهی کبودی اطراف چشم و گاهان داخل چشم که البته تاثیری در شکل بینی ندارد تا ۴۸ ساعت پس از جراحی زیبایی بینی به حداکثر می‌رسد. میزات تورم بستگی به جنس پوست افراد دارد و طی چند روز از بین می‌رود.
  • بعد از عمل جراحی زیبایی بینی معمولا به طور طبیعی همزمان هر دو سمت بینی باز نمی‌شود که به آن سیکل بینی می‌گویند که موقتی است و پس از مدتی بر طرف می‌شود.
  • تورم اولیه بینی بین شش ماه الی یک سال زمان می‌برد و بستگی به پوست افراد دارد که در بینی‌های گوشتی به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها