مخالف درآمد اختصاصی و استخدام خارج از قانون برای سازمان مالیاتی هستم

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره ماده ۳۰ لایحه مالیات ارزش افزوده که به سازمان‌ امور مالیاتی اجازه می‌دهد، خارج از ضوابط استخدامی کشور نیرو جذب کند و درآمد اختصاصی از محل وصول درآمدهای مالیات ارزش افزوده داشته باشد. آیا این موضوع رانت و عدم شفافیت را به همراه نخواهد داشت، اظهار داشت:در ارتباط با مباحث استخدام و در نظرگرفتن درآمد اختصاصی از درآمدهای مالیاتی این پیشنهادات وجود دارد و توجیه مسئولان این بود که چون قبلا این عوارض با سازمان‌ مالیاتی نبوده و شهرداری‌ها اخذ می‌کردند، بنابراین درآمدی برای سازمان مالیاتی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جزء مخالفان ماده ۳۰ لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستم، گفت: ۳ درصد از مالیات مربوط به عوارض تجمعی شهرداری‌ها بوده و ربطی به مالیات ارزش افزوده ندارد و مابقی آن مربوط به این سازمان است.

وی افزود: صنعت گران و تولید و در نهایت صنوف مالیات را دریافت می‌کند و به حساب سازمان‌ مالیاتی واریز می‌شود و اگر دیر واریز کنند، جریمه هم می‌دهند. بنابراین توجیه ندارد که درآمدی جداگانه برای سازمان مالیاتی قائل شویم.

این نماینده مجلس در رابطه با موضوع استخدام‌های خارج از چارچوب قوانین استخدامی کشور نیز بیان داشت: مسئولان سازمان امور مالیاتی معتقدند برای اخذ مالیات ارزش افزوده با کمبود نیرو مواجه هستند. در هر صورت این مباحث مطرح شده در حد پیشنهاد بوده و بندهای لایحه مالیات برارزش افزوده هنوز تصویب نشده است.

موسوی‌لارگانی عنوان کرد: با حضور کل اعضای کمیسیون و پس از آن در صحن مجلس باید مواد لایحه نهایی شود. بنابراین هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و بنده نیز با آن مخالف هستم.

وی با اشاره به اینکه همیشه موافق و مخالف در رابطه با پیشنهادات وجود دارد، گفت: در این موارد نمی‌توان اظهار نظر دقیق کرد و حتی استمزاجی که شده بود، موافقان آن معدود بودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هفته پیش رو در کمیسیون اقتصادی با حضور اکثریت اعضا مواد آن برای تصویب بررسی خواهد شد.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها