مخالفت دولت با طرح “منع به‌کارگیری بازنشستکان” در مشاغل دولتی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیاتی از طرح مجلس درباره اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تشریح کرد.
سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بررسی طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی اظهار داشت: این مسئله در ابتدا استفساریه بود که تبدیل به یک طرح از سوی نمایندگان شد.
ماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه دولت مخالف این طرح است، درباره جزئیات این طرح افزود: در طرح مذکور ذکر شده که بازنشستگان به هیچ عنوان نمی‌توانند دوباره در یک سازمان و اداره‌ دولتی مگر در موارد استثنا به کار گرفته شوند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره استثنا قائل شده در این طرح اظهار داشت: طبق این طرح تنها بازنشستگانی می‌توانند دوباره به کار گرفته شوند که ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره آنها صدق کند، که در این ماده ذکر شده تنها مدیران و مقامات کشوری می‌توانند دوباره به کار گرفته شوند.
جزئیات بازگشت به کار بازنشستگان نهادهای نظامی
خدادادی تصریح کرد: طبق طرح مجلس، افرادی می‌توانند در ذیل ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مجدداً به کار گرفته شوند که سمت مشاور داشته‌ باشند و یک‌چهارم حقوقی که در زمان استخدامی خود دریافت می کردند، را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: در طرح مجلس ذکر شده افرادی که در نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت اطلاعات بازنشسته می‌شوند تنها باید در همان دستگاه‌ها و در صورت نیاز مجدداً به کار گرفته شوند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در قانونی که در حال اجرا است جانبازان ۲۵ درصد می‌توانستند پس از بازنشستگی به کار گرفته شوند که در طرح مجلس این عدد از ۲۵ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها