محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشخص شد

با موافقت نمایندگان ۵درصد از سهم بخش‌های کشاورزی و صنعت، معدن و گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کمک به توسعه صنایع کوچک اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز ( چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با بند و تبصره ۵ این لایحه درباره پرداخت تسهیلات  اشتغالزایی و حمایت از توسعه صنایع کوچک موافقت کردند.

براساس بند یاد شده، ۵ درصد از منابع سهم بخش‌های کشاورزی و صنعت، معدن و گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور جهت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی و کمک به توسعه صنایع کوچک اختصاص می‌یابد.

بر این اساس، بانکهای عامل مکلفند علاوه بر منابع مذکور، حداکثر تا یک برابر آن را ازمحل منابع داخلی با معرفی دستگاههای اجرایی ذیربط پرداخت کنند.

همچنین بانک عامل مجاز است با اخذ تعهد محضری پرداخت مبلغ نقدی هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان ضمانت بپذیرد و همچنین ۱۵ درصد از منابع سهم بخش‌های کشاورزی و صنعت، معدن و گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به طرحهای مربوط به افراد ایثارگر یا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها متعلق به ایثاگران است، اختصاص می‌یابد.

گفتنی است پیش از این مصوبه مجلس ۱۰درصد از منابع سهم بخش‌های کشاورزی و صنعت، معدن و گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به طرحهای مربوط به افراد ایثارگر یا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها متعلق به ایثاگران است، اختصاص می‌یافت که با پیشنهاد نیره اخوان بی طرف این میزان به ۱۵ درصد افزایش یافت.

پیشنهاد مذکور با ۱۳۱ رای موافق ، ۴۴ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید./

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها