مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران افتتاح می‎شود

مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران با ظرفیت تولید ۲۰ مگاوات برق، هفته اول مرداد ماه با حضور حمید چیت چیان، وزیر نیرو در شهرستان ماهان واقع در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش انرژی امروز، مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران هفته اول مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. این مجتمع شامل دو نیروگاه تولید برق فتوولتائیک، هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات است که با سرمایه‎گذاری مشترک شرکت «سولار انرژی مکران» و شرکت دوریان (Durion) سوییس به مبلغ ۲۷ میلیون دلار و مدیریت طرح شرکت آلمانی «ادور» (Adore) در مدت شش ماه راه اندازی شده است.

مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران در مجموع از  ۷۶ هزار و ۹۱۲ عدد پنل خورشیدی هر کدام به قدرت ۲۶۰ وات با ابعاد  ۱ * ۱.۶۵ تشکیل و در مساحتی بالغ بر ۴۴ هکتار نصب شده است. برای نصب پنل‎ها تعداد ۲۷ هزار پایه آهنی گالوانیزه‌شده به طول ۱.۵ متر در زمین کوبیده شده و بر روی آنها تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ سازه فولادی تعبیه شده است.

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در کرمان احداث می‌شود

همزمان با بهره‌برداری از مجتمع نیروگاه‌های خورشیدی مکران، کلنگ احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی شرکت «سولار انرژی مکران» نیز به زمین زده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر شرکت «سولار انرژی مکران» به‎عنوان پیمانکار اصلی پروژه در حال آماده‌سازی طرح اجرای پروژه است. این پروژه در مسیر بم به کرمان در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار اجرا خواهد شد و یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی خاورمیانه در استان کرمان خواهد بود.

استان کرمان با احداث و بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی، فعلا حائز رتبه اول در کشور در دارا بودن نیروگاه خورشیدی است و احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی، این استان را به یکی از بزرگ ترین قطب‌های تکنولوژی فتوولتائیک در خاورمیانه تبدیل می‌کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. یونس دیندارلو اینالو گفت:

    سلام اماده همکاری با شما هستم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها