کار را از جای کوچک شروع کنیم

کار را از جای کوچک شروع کنیم

باید با همت و نقشه بزرگ وارد کار شد، ولی کار را از جای کوچک آغاز نمود. مقصود این نیست که کار را از جای کوچک آغاز کنیم و همانجا درجا زنیم یا با همت کوچک وارد کار شویم. هدف این است که با نقشه وسیع و همت عالی کار را طراحی کنیم، اما همه نقشه را یکجا پیاده ننمائیم.
بلکه خرده خرده به مقصود بزرگ خود جامه عمل بپوشانیم .کسانی که افکار بلند و مغز بزرگ دارند، نمی‌توانند همت خود را در دائره کوچکی محصور سازند و همواره پس از نیل به مقصود، خود را در آستانه مقصد دیگر می‌دانند. بنابراین باید از آغاز کار، نقشه را بزرگ گرفت.
از نظر روانی هم مطلب چنین است. تا انسان خود را برای هدف بزرگ آماده نسازد، گاهی به نیمی از هدف نمی‌رسد. کوته نظران همواره به وضع فعلی خود راضی شده و خواهان دوام وضع موجود می‌گردند. ولی افراد بلند نظر با دید وسیعی وارد کار می‌شوند و همواره در فکر بهتر کردن وضع می‌باشند. آغاز کار مرحله آزمایشی است. هنوز سود و زیان کار معلوم و روشن نیست.
شاید موانعی در سر راه مقصد باشد که مانع از وصول به مقصود گردد و زمان لازم دارد که از سر راه برداشته شود. چه بسا ممکن است راهی را که انتخاب نمودیم بیراهه باشد و در نقشه برداری و طرح کار اشتباهات فراوانی داشته باشیم‌. لذا اگر کار را به صورت بزرگ آغاز کنیم‌، بازگشت از بیراهه به راه‌، بسیار مشکل خواهد بود. یکی از معایب همین است که کار را با سر و صدا و از جای بزرگ آغاز می کنیم.
چه بسا با موفقیت روبرو نمی‌شویم و راه بازگشت را به روی خود می‌بندیم و پس از اتلاف عمر و سرمایه، با سر شکستی و شکست روحی سرجای اول خود باز می‌گردیم .

منبع : کتاب رمز پیروزی مردان بزرگ

 

با تشکر از مشترک فعال سایت استخدام: خانم، کارشناس الکترونیک

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها