قول مساعد رئیس دانشگاه فرهنگیان برای جذب از فارغ التحصیلان دانشگاهی

دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو این ایام را مزین به نام امیدهای آینده روشن کشور یعنی دانشجو، استاد و دانشجومعلمان دانست.

وی ضمن خیرمقدم به ریاست جمهور کشور و وزراء برای حضور در میان خانواده دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر نقش ارزشمند مربیان و معلمان، گفت: تربیت معلم فاخر به مثابه تربیت دولت فاضل است.

دکتر خنیفر با بیان اینکه تربیت معلم خوب جانشین همه نداشتن هاست، خاطر نشان کرد: نقطه عطف معلمی گزینش معلمان شایسته و بایسته است زیرا آموزش خوب گزینش بد را جبران نمی کند.

وی با اشاره به پیشینه تربیت معلم و تبدیل آن به دانشگاه، سیر پذیرش دانشجو معلم در این دانشگاه با توجه به کمبود معلم در سال های اخیر در دانشگاه فرهنگیان، از همراهی و حمایت سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم برای جذب هیات علمی و پذیرش دانشجو از دو طریق پیوسته کنکور و فارغ التحصیلان دانشگاهی، قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: پذیرش و جذب ۴۵ هزار معلم از میان مشتاقان این حرفه با مدارک لیسانس تا دکتری ذیل ماده ۲۸ اتفاقی بود که در این دولت افتاد؛ همچنین قول مساعد برای جذب ۲۱ هزار و ۲۵ هزار دیگر برای ۲ سال آینده از میان دانش آموختگان دانشگاهی را داریم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه از طریق ماده ۲۸ و فارغ التحصیلان دانشگاه، حدود ۲۷ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند، ادامه داد: پیش بینی می کنیم در مهر سال آینده ۳۷ هزار تقدیم آموزش و پرورش می کنیم که نیمی از آنان از فارغ التحصیلان دانشگاهی وبا گذراندن دو پودمان دروس پداگوژی یا دروس تربیتی هستند.

وی ادامه داد: با کسب بودجه ردیف های جذب دانشجومعلم کارشناسی و مهارت آموزان تا سال ۱۴۰۱ کف نیاز آموزش و پرورش را پاسخگو خواهیم بود.

دکتر خنیفر کمبود بودجه، کمبود فضا و کمبود ردیف های علمی را از چالش های اساسی پیش روی دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: اکنون دانشگاه با تمام چالش های موجود پویاست، با دانشجویانی مهذب، متدین،معتقد و مودب که مایه فخر ماست زیرا با توجه به مانایی آنان در نظام آموزشی برای ۸ دولت ادم تربیت می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ۱ کیلومتر مربع فضا که ۸۰ درصدآن فرسود است و از معدود مکان های آموزشی هستیم که ساختمان ۱۰۲ سال دارد، گفت: طرح ۱۰۰۳۱ طرحی است برای تربیت معلم فاخر و تربیت معلم مهارتی مناسب عصر تغییرکه هیچ هزینه ای برای دولت ها نخواهد داشت.

رییس دانشگاه فرهنگیان طرح ۱۰۰۳۱ را طرح بنیانگذاری ۳۱ دارالفنون در کشور دانست و ادامه داد: براساس این طرح ۳۱ دانشگاه جامع و فاخر فرهنگیان در مراکز استان راه اندازی می شود که امکان تربیت مهارت آموزان، اجرای طرح توانمند سازی و دانش افزایی مستمر معلمان در تمام مقاطع و… را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن قدردانی از مساعدت ها بی دریغ و حمایت های موثر وزاری آموزش و پرورش؛ علوم تحقیقات و فناوری؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد: با حضور ارزشمند رئیس محترم جمهور و همراهان شاهد تحول عظیم در دستگاه تعلیم و تربیت باشیم و به روزی برسیم که فاخرترین نظام آموزشی را به جهان عرضه کنیم که عدالت، مهارت و کفایت در آن موج بزند.

منبع : سایت دانشگاه فرهنگیان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها