قرارداد ساخت فاز دوم پتروپالایش کنگان به مبلغ ٣ میلیارد یورو امضا شد

 

  • قرارداد ساخت فاز دوم پتروپالایش کنگان به مبلغ ٣ میلیارد یورو میان شرکت سرمایه گذاری اهداف و شرکت مهندسی هیوندای (HEC) امضا شد.
  • به گزارش شانا، اصغر عارفی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف (زیر مجموعه صندوق بازنشستگی نفت) امروز (یکشنبه، ٢٢ اسفندماه) در مراسم امضای قرارداد این شرکت با شرکت مهندسی هیوندای کره جنوبی  اظهار کرد: امروز برای صندوق نفت آغاز یک راه بزرگ است که حاصل یک سال و نیم تلاش دلسوزانه و تخصصی همکاران در شرکت پتروپالایش کنگان و شرکت سرمایه گذاری اپیک است.

    وی افزود: حمایت‌ها و رهنمودهای دلسوزانه و تخصصی هیئت امنا و هیئت رئیسه به خصوص وزیر نفت و ریاست هیئت رئیسه صندوق آغازگر این راه جدید سرمایه گذاری پایدار اقتصادی برای شاغلین و بازنشستگان محترم صنعت نفت شده است.

    عارفی با بیان این که بدون شک پروژه شرکت پترو پالایش کنگان یکی از بهترین پروژه‌های اقتصادی و سودآور کشور خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر در فاز یک این پروژه بالغ بر ٣٠ درصد پیشرفت داشته ایم و نزدیک به ١٢٠ میلیون یورو در آن سرمایه گذاری شده است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف  ادامه داد: ١٠٠ درصد پروژه پتروپالایش کنگان متعلق به شاغلین و بازنشستگان محترم صنعت نفت است و هیئت رئیسه صندوق‌ها و هیئت مدیره فعلی اهداف بر حفظ ١٠٠ درصدی مالکیت پروژه تاکید دارد.

    وی با اشاره به این که فازدوم پتروپالایش کنگان شامل ۴ پلنت الفین، MEG، HD، LLD، خواهد بود، افزود: مجوز تامین خوراک این مجتمع پتروپالایشی از وزارت نفت اخذ شده است.

    عارفی با تاکید براین که امروز قرارداد EPCF این پروژه به مبلغ ٣ میلیارد یورو میان شرکت سرمایه گذاری اهداف و شرکت مهندسی هیوندای (HEC) امضاء شده است، گفت: طی حداکثر ٩ ماه فاینانس این پروژه به میزان ٩۵ درصد از منابع مالی بانک های کره جنوبی نهایی می شود.

    به گفته وی، این پروژه به عنوان یک دارای سودآور اقتصادی برای شاغلین و بازنشستگان صنعت نفت پس از ۴٨ ماه دوره ساخت، درآمدزایی خواهد کرد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف، مهمترین اقدام و سخت ترین گام این پروژه پس از امضای قرارداد را تنظیم و نهایی سازی قرارداد تامین مالی با بانک‌ها  و موسسه بیمه اعتباری کره جنوبی دانست و گفت: قبلا این پروسه برای صرفه جویی در زمان شروع شده است و در حال حاضر موسسات مالی مذکور علاقمندی خود را به صورت کتبی از طریق ارائه Supper Letter تامین مالی برای فاز دوم کنگان اعلام کرده اند.

    عارفی تاکید کرد: شروع و انجام این پروژه منوط به تامین فاینانس٩۵ درصد پروژه از سوی بانک‌های کره ایی و پیگیری و حمایت همه جانبه شرکت مهندسی هیوندایی در اخذ منابع مذکور است که قطعا این موضوع در ٩ ماه آینده با موفقیت نهایی می شود.

    به تعهداتمان پایبندیم

    همچنین سانگ روک سانگ، مدیرعامل شرکت مهندسی هیوندای نیز در این مراسم از همه کسانی که این امکان را بوجود آورده اند که این برنامه اجرایی شود قدردانی کرد و گفت: پس از بازدید و امضای تفاهم‌نامه همکاری در ماه مه سال گذشته از این که مجددا فرصتی ایجاد شد تا به شهر زیبا و پرجنب و جوش تهران برای امضای قرارداد بازگردم بسیار خوشحالم.

    وی با بیان این که شرکت مهندسی هیوندای طی ۴٠ سال اخیر در زمینه اجرای مگا پروژه‌های پالایشگاه گازی و پلیمری در بازار جهانی فعالیت‌های موفقیت آمیزی داشته است، تصریح کرد: بر این اساس متعهد می شوم تا تمام تجربیات را بکار بگیریم تا پروژه فاز دوم کنگان را با موفقیت به پایان برسانیم.

    سانگ به توافق ایران و کره جنوبی در سال ١٩۶٢ میلادی (١٣۴٠ شمسی) اشاره کرد و گفت: پس از آن بر اساس توافقی در سال ١٩٧٧ (١٣۵۵) توافقی انجام شد که بنا بر آن خیابانی در سئول به نام تهران و در تهران خیابانی به نام سئول نامگذاری شد تا سرنوشت این دو کشور بهم گره بخورد.

    وی گفت: امسال ۵۵ سال از توافق میان ٢ کشور می گذرد که ما این را به فال نیک گرفته و امیدواریم که بسته شدن این قرارداد آغازی برای پیشرفت روزافزون ایران باشد و شرکت مهندسی هیوندای نیز پل ارتباطی مستحکمی میان ٢ کشور باشد.

    سانگ روک سانگ در پایان، سال ٩۶ را به همه ایرانیان تبریک گفت.

    به گزارش شانا، فاز دوم پتروپالایش کنگان قرار است با هدف تولید یک میلیون تن اتیلن، ۴٠٠ هزار تن پلی اتیلن سنگین و ٣۵٠ هزار تن پی اتیلن سبک در سال، و در در کنار فاز ١٢ پارس جنوبی احداث شود.

    ساخت فاز نخست این پروژه که هم اکنون بیش از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سوی شرکت سرمایه گذاری اهداف آغاز شده است که در این فاز قرار است اتان، پروپان، بوتان و نفتا تولید شود.پروپان، بوتان و نفتا این پروژه فروخته و اتان آن به فاز دوم پروژه پتروپالایش اختصاص داده می شود.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها