قبول شدگان قطعی آزمون وزارت نیرو مهرماه امسال مشغول به کار می شوند

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: قبول شدگان قطعی آزمون وزارت نیرو، در مهرماه سال جاری مشغول به کار می شوند.
مهندس “علیرضا قاسمی پورافشار” امروز (جمعه) در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اظهار داشت: قبول شدگان سه برابر ظرفیت در آزمون استخدامی وزارت نیرو، پس از بررسی و تطبیق مدارک، جهت انجام مصاحبه (آزمون مهارتی) معرفی و قبول شدگان نهایی پس از انجام فرآیند گزینش، از مهرماه امسال مشغول به کار می شوند.
وی تصریح کرد: براساس برنامه زمانیندی شده، مصاحبه با قبول شدگان سه برابر ظرفیت این آزمون، تا پایان خردادماه ۹۲ خاتمه خواهد یافت.
قاسمی پورافشار درخصوص اخذ مجوزهای لازم برای استخدام سال ۹۱ وزارت نیرو، گفت: کل مجوز وزارت نیرو برای استخدام چهار هزار و ۱۸۵ نفر بوده و این مجوز طی فرآیند قانونی دو ساله پیگیری شده است.
به گفته وی، این مجوز شامل یکهزار و ۳۰۰ نفر در بخش شغلی کارگری (موضوع ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری) و دو هزار و ۱۸۵ نفر در بخش شغلی کارمندی بوده است.
وی افزود: از مجموع چهار هزار و ۱۸۵ نفر مجوز دریافت شده، حسب اعلام نیاز و درخواست شرکت های زیرمجموعه تعداد دوهزار و ۱۱۲ مجوز به آزمون اختصاص داده شده که یکهزار و ۵۰۴ نفر از طریق آزمون و مابقی به عنوان سهمیه های قانونی به مشمولان اختصاص یافته است.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو اظهار داشت: کل مجوز استخدامی در حوزه کارگری یکهزار و ۳۰۰ نفر بوده که براساس اعلام نیاز شرکت ها ۸۷۶ نفر تخصیص داده شده و از این تعداد ۵۷۲ نفر از طریق آزمون و مابقی براساس قانون بدون آزمون (سهمیه ایثارگران و شهدا) جذب می شوند.
وی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار نفر در آزمون وزارت نیرو ثبت نام کرده بودند، گفت: از ۱۱۲ هزار نفر، ۱۰۷ هزار نفر پس از تطبیق مدارک و شرایط برای شرکت در آزمون که در اسفندماه ۹۱ برگزار شد، تایید شدند.
وی میزان غایبان در جلسه آزمون وزارت نیرو را حدود ۲۰ درصد عنوان کرد.
قاسمی پورافشار درخصوص نحوه اخذ مجوزهای لازم برای استخدام در وزارت نیرو، گفت: طی برنامه چهارم توسعه ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی از بخش دولتی وزارت نیرو خارج شدند و پیش بینی می شود که تا پایان برنامه پنجم نیز پنج هزار نفر بازنشست شوند و در مجموع ۱۶ هزار نفر از ابتدای برنامه چهارم تا پایان سال ۹۳ از وزارت نیرو خارج خواهند شد.
وی ادامه داد: براساس قانون، باید جهت مشاغل تصدی گری یک سوم نیروهای خارج شده جایگزین شوند که معادل پنج هزار نفر است ضمن اینکه در طی برنامه چهارم و پنجم توسعه تاسیسات جدیدی به مجموعه صنعت آب و برق افزوده شده است که ناچار به جذب نیرو جهت بهره برداری از آنها هستیم.
وی تصریح کرد: بر اساس وظایفی که بر عهده داریم، در تاسیسات جدید نیاز به چهار هزار نفر نیروی انسانی است که با احتساب خروجی های وزارت نیرو، در مجموع بیش از ۹ هزار نفر نیاز استخدامی صنعت آب و برق مورد تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری قرار گرفته که در اردیبهشت ماه ۹۱ به دریافت مجوز استخدام ۴۱۸۵ نفر منجر شده است و امیدواریم در طول برنامه پنجم مابقی مجوزها تایید شده و اختصاص یابد.
آزمون استخدامی متمرکز وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی در حوزه ستادی وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران، سازمان توسعه برق ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت توانیر، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های آب منطقه ای و شرکت مدیریت شبکه برق ایران در دو نوبت صبح روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۱ در کل کشور برگزار شد.
نتایج پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی این وزارتخانه در پایگاه اینترنتی Azmoon-Niroo.ir قابل مشاهده است و شرکت کنندگان می توانند با وارد کردن کد ملی، شماره شناسنامه و کد رهگیری از نتیجه آزمون آگاه شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها