قانون درباره وضعیت آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شفاف است/ ملاک، سال آغاز فعالیت

با اشاره به قانون تعیین تکلیف وضعیت آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، گفت: براساس ماده ۱۷ تبصره ۱۰ زمینه استخدام نیروهای آموزش‌دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند، فراهم می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این قانون افرادی که قبل از سال ۹۱ سوابقی به صورت غیرمستمر دارند نیز به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان در واکنش به اعتراضاتی که آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سال ۹۲ به بعد دارند، گفت: برای تبدیل وضعیت این عزیزان نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است و امید است در آینده‌ای نزدیک مشکل آنها برطرف شود؛ با این حال قانون فعلی شفاف است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکتهای عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده (۸) این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می گردد. به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. نیروهای آموزش دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره می باشند./

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها