فردا آغاز توزیع کارت شرکت در آزمون دکتری سال ۹۶

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری ایسکانیوز گفت: ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم جنین دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد می باشد.

وی افزود: آمار داوطلبان متقاضی ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره دکتری نمیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ نسبت به تعداد داوطلبان این آزمون در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶ هزار و ۵۹ نفر کمتر است و نسبت به سال ۱۳۹۵ تعداد ۷۶ هزار و ۲۰۱ نفر بیشتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: آمار داوطلبان آزمون دکتری در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۲ هزار و ۷۹۴ نفر بیشتر و نسبت به سال ۱۳۹۳ تعداد ۵ هزار و ۹۳۷ نفر کمتر است.

توکلی تاکید کرد: کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از فردا سه شنبه اول اسفندماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و لذا داوطلبان ضرورت دارد از فردا لغایت ساعت ۲۴ روز پنج شنبه سوم اسفندماه سال ۹۶ با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه یا اطلاعات ثبت نامی نسبت به پرینت دریافت دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ در هفت گروه آموزشی و در ۲۴۶ کدرشته امتحانی در صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: فرایند برگزاری آزمون دکتری از ساعت ۸ صبح آغاز و درب های ورودی حوزه های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ بسته خواهد شد لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب های ورودی ممانعت به عمل می آید.

توکلی تصریح کرد: سطح سئوالات امتحانات اختصاصی در حد دانش و تجربیات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هر رشته و مطابق با فهرست برنامه های شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب ۴ و آزمون زبان و استعداد تحصیلی هم با ضریب یک خواهد بود.

وی ادامه داد: در جلسه آزمون به کلیه داوطلبان ۲ بسته نایلونی داده خواهد شد که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی و بسته ی دوم حاوی سئوالات عمومی خواهد بود که هر دو دفترچه همراه با پاسخنامه خواهد بود و داوطلبان می بایست نسبتد به پاسخگویی هر کدام از دفترچه های مذکور در همان پاسخنامه اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: تعداد سئوالات دروس اختصاصی دفترچه شماره یک آزمون و هم چنین زمان پاسخگویی به آن ها به شرح جدول مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون است که از فردا داوطلبان می توانند به همراه کارت شرکت در آزمون پرینت بگیرند.

وی افزود: آزمون استعداد تحصیلی و زبان عمومی که با نام دفترچه شماره ۲ نامیده می شود شامل ۳۰ سئوال استعداد تحصیلی و ۳۰ سئوال زبان عمومی خواهد بود که مجموع این دو درس در یک دفترچه ارائه می شود و داوطلبان می بایست در مدت ۹۰ دقیقه به این ۶۰ سئوال بپردازند.

توکلی تصریح کرد: کلیه دفترچه های داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی و نام هر داوطلب بر روی دفترچه های آزمون درج گردیده است و این دفترچه های سئوال داری ۴ نوع مختلف A و B و C و D تقسیم شده است و چون پاسخنامه توسط ماشین علامت خوان تصحیح می شود ضرورت دارد از کثیف کردن و گذاشتن هر گونه علامتی بر روی آن خودداری شود.

وی ادامه داد: در آزمون دکتری نیز برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره ی مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی لحاظ خواهد شد؛ بنابراین به داوطلبان توصیه می شود به سئوالاتی که پاسخ آن را نمی دانند جواب ندهند.

مشاور عای سازمان سنجش تصریح کرد: اگر به سئوالی بیش از یک پاسخ و علامت گذاری شود، همه پاسخ ها غلط محسوب می شوند و یک نمره منفی برای آن سئوال لحاظ می شود.

وی افزود: ورود ماشین حساب به جلسه ازمون در هیچ کدام از گروه های آموزشی مجاز نیست.

توکلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی و آزاد اعلام نشده است که پس از مکاتبه با دانشگاه ها از آن خواسته می شود که ظرفیت های پذیرش دکتری خود را ارائه دهند و پس از تایید دفتر گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانیم در زمان انتخاب رشته اعلام کنیم.

وی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده صادر خواهد شد و در هفته پایانی فروردین ماه سال ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و بدیهی است داوطلبان مجاز می توانند بر اساس مندرجات دفترچه راهنما در نیمه اول اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته و مصاحبه حضوری اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: بر اساس مصوبات موجود و بر اساس قانون سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی این آزمون در قالب مرحله سنجش علمی و آزمون متمرکز و مصاحبه علمی و سنجش ارزیابی آموزشی پژوهشی فناوری سنجش و پذیرش بر حسب مورد یکی از این دو شیوه خواهد بود.

وی افزود: در پذیرش شیوه اموزشی پژوهشی و یا پژوهش محور که در دکتری ناپیوسته اموزشی پژوهشی آزمون متمرکزی که توسط سازمان برگزار می شود ۵۰ درصد نمره کل گزینش نهایی را خواهد داشت و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد و مصاحبه و سنجش عملی ۳۰ درصد که در مجموع ۱۰۰ درصد می شود.

توکلی در ادامه گفت: در خصوص دکتری ناپیوسته پژوهش محور هم آزمون متمرکزی که توسط سازمان برگزار می شود ۳۰ درصد نمره کل گزینش نهایی را تشکیل خواهد داد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد و طرح واره هم ۲۰ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: آزمون مرحله اول دکتری یعنی آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه و سایر موارد توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: ضرایب دروس برای هر گرایش متفاوت است و از دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد آزمون دکتری برگزار می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها