فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر اعلام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خصوصی‌سازی در این وزارتخانه صحت ندارد، گفت: فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه از شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی برای شهریه دانش‌آموزان ضوابطی تعیین شده و بر اساس آموزش‌هایی که مدرسه ارائه می‌شود تعیین می‌شود؛ نیاز به حضور سازمان‌های دیگر برای نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی نیست.

وی با بیان مشکل شهریه مربوط به معدود مدارس غیردولتی است، گفت: ما ضامن آن قوانینی هستیم که ابلاغ کردیم و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

حاحی‌میرزایی در مورد موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: چنین چیزی صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود اما خرید خدمات روشی است که چون با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم، اجرا می‌کنیم که معلمان تابع قوانین آموزش و پرورش هستند و محتوای آموزشی هم اجرا می‌شود.

وی درباره سرانه مدارس بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از یک کاستی ساختاری رنج می‌برد؛ تمام تلاش را خواهیم کرد تا اعتبار بیشتری بگیریم و در بودجه ۹۹ تلاش می کنیم که بودجه آموزش و پرورش بر اساس بودجه عملکردی و واقعه‌بینانه‌تر تنظیم شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از تصویب دولت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: اصل ۳۰ قانون اساسی به صورت خیلی خوب در آموزش و پرورش انجام می‌شود و بیش از ۸۶ درصد از مدارس کشور دولتی هستند و تلاش کردیم همه دانش‌آموزان از آموزش بهره‌مند شوند.

حاحی‌میرزایی گفت: ما به دنبال چوب حراج بر آموزش و پرورش نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم بر دارایی خود بیفزاییم؛ اردوگاه شهید باهنر هم متعلق به آموزش خواهد بود و خواهد ماند.

وی درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش گفت: راهکار، مصونیت‌سازی دانش‌‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تنوع مدارس اظهار کرد: همانطور که اشاره شد سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است؛ تمام تمرکز و اولویت ما بر مدارس دولتی است.

وی در خصوص تخلفات در آموزش و پرورش مانند سیناروبیک افزود: تخلفات به بنده رسیده و در حال پیگیری هستیم و شفافیت ‌‌‌‌‌‌‌سازی در برنامه ماست.

حاحی‌میرزایی درباره رتبه‌بندی گفت: اعمال رتبه‌بندی از اول مهر خواهد بود حتی اگر آذر تصویب شود؛ ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده است.

حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس پیش دبستانی دو نوع است؛ غیردولتی و مشارکت با مردم است؛ در حاشیه شهرها و مناطق عشایری این مشارکت به صفر می‌رسد؛ پیش‌دبستانی اجباری نیست اما در مناطق دوزبانه و محروم الزام شده است که حتما به پیش دبستانی بروند.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها