فرآیند اعطای پروانه وکالت تخصصی تر می شود

فرآیند اعطای پروانه وکالت تخصصی تر می شود/ نباید سقفی برای اعطای مجوز قائل شد/وکلا باید مانند قضات رتبه بندی شوند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فرایند جذب وکلا باید تخصصی تر شده و نباید سقفی برای جذب وکیل قائل شد.

 در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با بیان اینکه فرآیند اعطای پروانه وکالت باید تخصصی تر شود، گفت: نباید سقفی برای جذب وکیل تعیین و افرادی که صلاحیت و سواد کافی دارند به دلیل محدودیت در سهمیه جذب، از دریافت پروانه محروم شوند، از این رو افراد دارای شاخصه های لازم باید بتوانند در زمینه وکالت مشغول شوند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری گردش سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون پرونده قضایی در قوه قضائیه، افزود: با توجه به حجم پرونده های قضایی در کشور و مطالبات مردم در این حوزه بسیار لازم است که وکلای بیشتری در این عرصه فعالیت کنند، تا میزان دسترسی افراد به وکلا افزایش یابد.

وی با اشاره اجرای نظام رتبه بندی وکلا در طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، گفت: وکلا باید مانند قضات بر اساس سابقه کاری، تخصص و تجارب رتبه بندی شده و همچنین پرونده های قضایی نیز بر اساس بار مالی و توجه به رتبه بندی در اختیار آنها قرار گیرد.

پورحسین افزود: متاسفانه دیده شده برخی پرونده های مهم به وکلای تازه کار واگذار می شود و مشخص است که حتی شش تا یک سال از عهده بررسی این پرونده بر نمی آیند و به درستی نمی توانند از موکل خود دفاع کنند، که این مسئله نشان دهنده اهمیت اجرای نظام رتبه بندی وکلا در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته رتبه بندی خوب است اما باید در مورد نحوه انجام آن کار کارشناسی شود./

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها