فاز دوم یارانه (refahi.ir) سال ۹۳ + امکان جدا سازی افراد برای دریافت یارانه

خبر ۱ خرداد ۹۳ – امکان جداسازی اعضای خانواده برای یارانه فراهم شد، با مراجعه به دافتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی – شناسنامه و عقد نامه (برای زوجین) می توانند یارانه خود را جدا کنند.پ

 

خبر ۲۴ فروردین ۹۳ – روش محاسبه میانگین درآمد خانوار

سخن‌گوی سازمان هدف‌مندسازی یارانه‌ها گفت: خانوارها باید مجموع درآمد همه اعضای خانوار در سال ۹۲ شامل درآمد ناشی از سود سهام، سود سپرده و عایدی از مستغلات را محاسبه و تقسیم بر ۱۲ ماه کنند.

به گزارش یافته به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، “نرگس نجفی” گفت: از آن‌جا که این امکان وجود داشت که درآمد خانوار در یک ماه خاص کم‌تر یا بیش‌تر از سایر ماه‌ها باشد، برای جلوگیری از اجحاف قرار شد میانگین درآمد ماهانه در طی یک سال در نظر گرفته شود.

وی گفت: به عنوان مثال در روزهای گذشته برخی خانوارهایی که دارای ۲ فرد شاغل بوده‌اند مجموع درآمد را تقسیم بر ۲  کرده‌اند که این روش محاسبه اشتباه است یا این که برخی خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسیم بر تعداد اعضای خانوار کرده‌اند که این روش هم اشتباه است.

امکانات فنی سامانه ثبت تقاضای یارانه در شرایط مطلوب

سخن‌گوی سازمان هدف‌مندسازی یارانه‌ها امکانات فنی سامانه ثبت تقاضای یارانه را مطلوب اعلام کرد و گفت: امکانات فنی این سامانه به میزانی مهیا است که سازمان هدف‌مندسازی یارانه‌ها توانست گروه ۴ میلیون نفری که آخرین شماره سمت راست کد ملی آنها یک بود را به دلیل بالا بودن جمعیت این گروه و تامین آرامش روانی آنها جهت ثبت نام به موقع از ساعت ۲۲ چهارشنبه‌شب آغاز کند و این در حالی است که این ساعات با ثبت نام گروه قبل (آخرین رقم سمت راست کد ملی صفر) هم‌زمان بود.

امکان ورود ۲۵ هزار نفر در هر ثانیه به سامانه ثبت نام یارانه‌ها

نجفی تصریح کرد: شرایط سامانه ثبت نام یارانه‌ها امکان ورود ۲۵ هزار نفر در هر ثانیه را برای ثبت نام مهیا کرده است و به همین دلیل ثبت نام کنندگان می‌توانند به راحتی و با فراغ بال ثبت نام خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان هدف‌مندسازی یارانه‌ها درباره ثبت نام در روستاهای صعب‌العبور کشور نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت پست ۷ هزار و ۸۰۰ واحد سیار کار ثبت نام از این روستاها و عشایر را انجام می‌دهند، ضمن آن که دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند.

وی با بیان آن‌که، متاسفانه در روزهای گذشته افرادی به صورت غیرمجاز به این مناطق مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام از این روستاییان و عشایرکرده‌اند، گفت: به همین دلیل توصیه می‌شود روستاییان و عشایر در زمان مراجعه تیم‌های سیار معرفی نامه‌های پست را بررسی و سپس نسبت به ارایه اطلاعات خود اقدام کنند.

نجفی ادامه داد: هرچند برای ثبت نام عشایر نیز تیم‌هایی در تعاونی‌های عشایری مستقر شده اند اما گروه‌های سیار نیز باید معرفی نامه‌ها را به همراه داشته باشند.

خبر ۲۰ فروردین ۹۳  – آموزش ثبت نام یارانه مرحله دوم

طبق اعلام دولت سایت سازمان هدفمندی به آدرسwww.refahi.ir تنها محیطی است که به امر نام نویسی مردم اختصاص یافته و هیچ یک از مراحل ثبت نام نیازی به حضور در مراکز دولتی و یا پر کردن فرم چاپی ندارد.
البته دولت به منظور اطمینان از نام نویسی تمام متقاضیان در شهرها و روستاهایی که امکان دسترسی به اینترنت محدود است برخی از دفاتر بهزیستی، کمیته امداد و اداره پلیس از افرادی که دسترسی به سامانه رفاهی نداشته اند،اطلاعات مربوط به خانوار را دریافت می‌کنند.اما کسانی که قصد ثبت نام از طریق فضای مجازی را دارند باید از سه مرحله گذر کنند.

  • فرم یک :

کلیات ۶ بندی برای دریافت کنندگان:
در مرحله نخست سرپرست خانوار موظف است با مطالعه شش بند قانونی، آنها را تایید کند که عبارت اند از:
۱ – به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی‌صرفا افراد نیازمند می‌توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای یارانه نقدی اقدام کنند.
۲-فقط مشخصات افرادی که در حال حاضر تحت تکلف اینجانب هستند در فرم تقاضای یارانه نقدی درج می‌کنم.
۳-در صورت درخواست سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها مدارک لازم برای اثبات درستی اطلاعات درج شده در فرم تقاضای یارانه نقدی را ارائه خواهم کرد.
۴- به موجب قانون ارائه هر گونه اطلاعات نادرست موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی‌ خواهد شد.
۵-بانک‌ها، موسسه‌های مالی و سایر دستگاه‌های اقتصادی می‌توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اینجانب برای اعطای وام و یا هر نوع تسهیلات دیگر قرار دهند.
۶-منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده‌ام میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۱۳۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم ، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری با وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقسام وام خواهد بود.
سرپرست خانوار باید پس از مطالعه این شش بند در صورتی که همه آن‌ها را مورد قبول قرار داده باشد روی آیکون تایید کلیک کند.
به این ترتیب و با توجه به قوانین مصوب کشور این تایید به منزله امضای اینترنتی و قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت.
نکاتی که در این بخش باید مورد توجه خانوارها قرار گیرد این است که دادن هر گونه اطلاعات غلط می‌تواند باعث جریمه سنگین شود. در کنار آن طبق بند پنجم این قوانین کلیه بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند اطلاعات مندرج در این فرم را ملاک قرار دهند یعنی اگر به طور مثال شخصی بخواهد از بانک تسهیلاتی به شکل وام دریافت کند و میزان حقوقی را برای تایید شدن در نزد بانک ارائه کند بانک اجازه خواهد داشت با توجه به اطلاعات درآمدی در فرم خوداظهاری یارانه‌ها نسبت به دادن و یا ندادن وام اقدام کند و در بند ششم سرپرست خانوار باید توجه باشد میزان درآمدی که ارائه می‌کند مربوط به تمام اعضای خانوار خواهد بود و البته هزینه‌های جاری خانواده مانند اقساط بانکی و یا مواردی شبیه به آن در کم کردن میزان درآمد نقشی نداشته و سرپرست خانوار باید میزان درآمد خود را به صورت کامل و قبل از پرداخت اقساط وام درج کند.

  • فرم ۲ 

اطلاعات سرپرست خانوار:
در بخش دوم این فرم سرپرست خانوار باید در ابتدا شماره ملی کامل خود را بدون هیچ گونه خط تیره و یا علامتی درج کند.
در بخش دوم این فرم شماره حسابی که تاکنون در سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار ثبت شده و یارانه نقدی تا این ماه به آن حساب واریز می‌شده درج می‌شود.
در این بخش نیز نکته بسیار مهم این است که سرپرستان خانوار نباید شماره حساب خود را با شماره ۱۶ رقمی‌روی کارت بانکی جابه جا کنند بلکه در این آیکون باید شماره حساب درج شود.
در بخش سوم این فرم نیز سرپرست خانوار باید تعداد افراد تحت تکفل خود را ثبت کند در این بخش نیز با توجه به برنامه ای که بر روی سایت وجود دارد سرپرست خانوار نمی‌تواند بیش از تعداد اعضای خانواده خود را در این لیست جای دهد.
در این بخش سوال مهمی‌که پیش می‌آید این است که آیا کودکانی که تازه به دنیا آمده‌اند و یا افرادی که در گذشته نزدیک فوت کرده‌اند نیز اطلاعاتشان قابل ثبت خواهد بود یا خیر؟
طبق اعلام رسمی‌سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها مرکز آمار کلیه اطلاعات جدید خانوارهای ایرانی تا روز اول فروردین سال ۹۳ را در اختیار این سازمان قرار داده پس اگر تغییر و تحولات قبل از این تاریخ صورت گرفته و در سایت رسمی‌مرکز آمار ثبت شده باشد مشکلی برای نام نویسی فرد جدید نخواهد بود. اما در غیر این صورت سرپرست خانوار فقط اجازه دارد به تعداد اعضای خانواده خود و یا کمتر از آن اقدام کند.
در پایان این مرحله با پر کردن کد ۵ رقمی‌امنیتی و تایید آن صفحه سوم که مهمترین بخش ثبت نام به حساب می‌آید باز خواهد شد.

  • فرم ۳:

فرم اعلام نیاز سرپرست خانوار متقاضی دریافت یارانه نقدی:
در این بخش ابتدا سرپرست خانواده نام و شماره ملی خود را بخش بالایی صفحه خواهد دید و در روبرو نیز در رابطه با وضعیت تملک واحد مسکونی پرسیده شده است که در صورت تملک جواب بلی خواهد بود و در غیر این صورت باید آیکون خیر پر شود.
برای دیگر اعضای خانواده نیز با ثبت شماره ملی باید بار دیگر نسبت به تملک واحد مسکونی پاسخ داده شود.
در زیر این اطلاعات نکته بسیار مهمی‌درج شده که بار دیگر تایید می‌کند منظور از درآمد ماهانه اعضای خانوار درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره، سود سهام و سپرده بانکی، عایدی از مستغلات،‌ حقوق ماهانه، سطح درآمدی خانوار باید با دارایی‌ها همخوانی داشته باشد پس از تایید این نکته سوال اصلی درباره میزان درآمد خانوارهای ایرانی در پنج سطح وجود دارد که سرپرست خانوار با توجه به نکات ثبت شده تا این بند یکی از پنج گزینه کمتر از ۶۰۰ هزار تومان، از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، از یک میلیون تا دو میلیون تومان، از دو میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و گزینه پنجم بیشتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تایید می‌کند.
و در بند پایانی سرپرست باید نوع خانوار خود را از سه گزینه شهری، روستایی و عشایر اعلام کرده و سپس استان و شهرستان محل زندگی خود را به صورت دقیق مشخص کند.
در پایان نیز باید کدپستی محل زندگی، شماره تلفن ثابت به همراه کد شهرستان و همچنین شماره از تلفن همراه خود یادداشت کند در این بند یادداشت دقیق شماره تلفن همراه بسیار مهم است زیرا پس از تایید نهایی ثبت نام در سایت تنها علامت تایید شدن پیامکی خواهد بود که از طریق سامانه به شماره سرپرست خانوار ارسال شده و یک کد ۴ رقمی‌پیگیری به سرپرست داده می‌شود.
در اینجا نیز نکته بسیار مهم آن است که سرپرست خانوار کد ۴ رقمی‌وارد شده در پیامک را حفظ کرده و تا پایان مراحل هدفمندی‌ یارانه‌ها آن را نگه دارد. پس از آن سرپرست با تایید تمام بندها و گزینه‌های فوق دکمه تایید نهایی را فشار می‌دهد و به این ترتیب مرحله ثبت نام رسما تمام خواهد شد.
در این راستا گروه نظامیانی که تاکنون از طریق یگان خود دریافت می‌کردند استثنا به حساب می‌آیند آن‌ها باید همانند قبل اطلاعات و ثبت نام خود را از طریق یگان خود پیش ببرند.
ثبت نام مردم از طریق آخرین عدد سمت راست شماره ملی آن‌ها از بیستم تا بیست و نهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و دولت روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین برای نام نویسی برای کسانی که از نام نویسی جا مانده‌اند اختصاص خواهد داد.

خبر ۱۹ فروردین ۹۳ – بررسی حساب‌های بانکی در راستی‌آزمایی یارانه‌ها/ ممنوعیت ثبت‌نام برای ۲ گروه  

مهدی فغانی   با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط بحث ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی است، اظهار داشت: در این مرحله نیازمندان متقاضی می‌توانند به سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی در سایت ثبت‌نام نکند به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی حساب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر افراد می‌توانند تشخیص دهند که استحقاق مالی را دارند یا خیر تا بتوانند از این یارانه نقدی بهره‌مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در صفحه اول فرم ثبت‌نام ۶ آیتم وجود دارد، اظهار داشت: تمام سرپرستان خانوار با مطالعه و تأیید آن فرآیند ثبت‌نام را ادامه خواهند داد. در یکی از این بندها آمده که در صورت درخواست سازمان هدفمندی مدارک لازم از سوی افراد به این سازمان ارائه شود.

وی تأکید کرد: در مرحله اول نیز به افراد ثبت‌نام شده یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و در صورتی که افراد متقاضی در راستی‌آزمایی شرایط را احراز کنند می‌توانند دریافت یارانه نقدی را ادامه دهند.

به گفته فغانی، تعداد ۴۳ پایگاه اطلاعاتی در اختیار سامانه رفاهی قرار گرفته‌است و اطلاعات خانوار در این سازمان وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جریان راستی آزمایی حساب‌های بانکی افراد نیز بررسی خواهد شد، گفت: یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی حساب‌های بانکی است و در صورت نیاز در راستی‌آزمایی از این پایگاه اطلاعاتی و دیگر بانک‌های اطلاعاتی استفاده خواهد شد و این موضوع یک تکلیف قانونی برای دولت است و در صورتی که افراد اطلاعات نادرست ارائه کنند دولت به موجب قانون می‌تواند آنها را جریمه کند.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا در مراحل بعدی اطلاعات جدیدی از بعد خانوار دریافت خواهد شد، عنوان کرد: فعلا هیچ مبنایی برای این موضوع وجود ندارد و در حال حاضر با استفاده از دو معیار مجموع درآمد خانوار و نیز مالکیت مسکن سرپرستان خانوار می‌توانند با استفاده از کد ملی خود و زیرمجموعه به همراه شماره حساب خانوار و محل سکونت ثبت‌نام کنند.

فغانی، در خصوص زمان راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان یادآور شد: این سازمان برای رسیدگی به این موضوع محدودیت زمانی ندارد و بر اساس تعداد ثبت‌نام شدگان یارانه نقدی راستی‌آزمایی را بر مبنای پایگاه‌های اطلاعاتی موجود انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: در صورتی که شرایط فردی برای یارانه نقدی احراز نشود می‌تواند در کمیسیون‌های ماده ۱۰ که مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری‌های کشور مستقر هستند اعتراض خود را ثبت کند.

فغانی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند نیز می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، گفت: فقط افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که تاکنون یارانه گرفته باشند و مبنای محاسبه آخرین یارانه واریزی مربوط به ۲۲ اسفند سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص افرادی که قصد تغییر بعد خانوار را دارند نیز تصریح کرد: در این مرحله افرادی که می‌خواهند خانوار جدید تشکیل دهند امکان ثبت‌نام جداگانه برای آنها وجود ندارد و می‌توانند طبق گذشته زیرمجموعه سرپرست خود ثبت‌نام کنند و پس از آن برای این افراد فرصت و زمان مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

شرق: دولت فرم اطلاعات خانوار را سرانجام دو روز مانده به ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی منتشر کرد و قرار است این ثبت‌نام از روز چهارشنبه بیستم فروردین ۹۳ از طریق سامانه مدیریت حساب خانوار به آدرس اینترنتی www.refahi.ir و همچنین توسط مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آغاز شود.

با وجود آنکه بنا بود دولت برای دریافت‌کنندگان یارانه سقف درآمدی مشخص کند اما با انتشار این فرم نهایتا تمام افراد با هر میزان درآمد می‌توانند فرم مزبور را پر کنند. در فرم اطلاعات خانوار، پنج گروه درآمدی تعریف شده که از کمتر از ۶۰۰‌هزارتومان آغاز و به درآمد بیشتر از دو‌میلیون‌و۵۰۰‌هزارتومان ختم می‌شود. این به آن معنی است که افرادی با درآمدهای چند ‌میلیون‌تومانی هم در گروه پنج قرار می‌گیرند و می‌توانند در این طرح خوداظهاری شرکت کنند. پیش از این اما دولت بارها اعلام کرده بود که افرادی که نسبت به تکمیل این فرم‌ها اقدام کنند یارانه دریافت خواهند کرد و تاکید کرده بود که دولت قصد حذف اجباری افراد را ندارد و هدف تنها خودانصرافی افراد است.

بر اساس این نظر بود که کارشناسان و نمایندگان مجلس بر سر سقف درآمدی مشمولان ماه‌ها بحث و بررسی کردند و ارقامی بین ۵/۱میلیون تا دو‌میلیون‌و۵۰۰‌هزارتومان برای سقف درآمد افراد متقاضی مطرح شد تا به این طریق فرم خوداظهاری توسط گروه‌های درآمدی پایین و متوسط جامعه تکمیل شود. اما با همه اینها دولت فرم را به گونه‌ای تعریف کرده که تمام افراد با هر میزان درآمد قادر به تکمیل فرم خواهند بود.

نگرانی بابت چک‌شدن حساب‌های بانکی

ولی مهم‌ترین موضوعی که در روزهای اخیر سبب نگرانی متقاضیان شده است خبر راستی‌آزمایی دولت و بررسی حساب‌های بانکی افراد و نهایتا جریمه افرادی است که اطلاعات ناصحیح در فرم درج کرده‌اند. در حالی دولت در ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور بانک‌ها را مکلف به ارایه اطلاعات صاحبان سپرده کرده که این اطلاعات محرمانه بوده و به عقیده تحلیلگران این اطلاعات قابل استناد نخواهد بود.

به گفته کارشناسان بخشی از واریزها و برداشت‌ها به حساب افراد صوری بوده و دارایی افراد محسوب نمی‌شود بنابراین اگر دولت این عملیات بانکی را ملاک قرار دهد با واکنش متقاضیان مواجه می‌شود. چراکه از یک‌سو دولت میزان گردش حساب فرد را به‌عنوان دارایی وی قلمداد کرده و از سوی دیگر برخی متقاضیان درصدد انکار دارایی‌بودن این ارقام و گریز نپرداختن جریمه برخواهند آمد.  کارشناسان معتقدند برخی از افراد برای بالارفتن گردش حساب خود، مبالغی را به شکل صوری به حسابشان واریز کرده و عده‌ای دیگر، به‌عنوان واسط، برای وابستگان، آشنایان و خویشاوندانشان خود مبالغی را در حساب‌ها جابه‌جا می‌کنند که این دسته از نقل‌وانتقالات به هیچ‌وجه دارایی فرد محسوب نمی‌شود و قابل استناد نیست.

در هر حال با توجه به اینکه ابزار و امکانات کارآمدی برای شناسایی دقیق گروه‌های هدف وجود ندارد؛ دولت تصمیم گرفته است که از اهرم‌هایی تحت کنترل خود برای غلبه بر نواقص استفاده کند.  در همین راستا محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با قدردانی از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی تاکید کرد: حتی این افراد نیز از تمامی خدمات و تسهیلات دولتی برخوردار خواهند شد.  نوبخت در مورد ذهنیت ایجادشده در جامعه مبنی بر اینکه در صورت عدم ثبت‌نام از سایر خدمات و مزایای ناشی از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها محروم خواهند شد، بیان کرد: دولت قطعا شرایطی را فراهم می‌آورد که تمامی انصراف‌دهندگان و به‌طور کلی افراد نیازمند به خدمات ارایه‌شده از آن برخوردار شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تمامی تسهیلات مرتبط با کمک به حرکت چرخ تولید همچنین خدمات بیشتری که در بخش بهداشت و درمان انجام خواهد شد، به تمامی افراد حتی به کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

جزییات فرم منتشرشده

در صفحه نخست شش‌بند توضیح وجود دارد که مربوط به قوانین و مقررات دریافت یارانه نقدی است. در بند یک تاکید شده مطابق قانون فقط افراد نیازمند می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند. مورد بعدی از متقاضی تعهد می‌خواهد تا صرفا مشخصات افرادی را که هم‌اکنون تحت تکفل دارد، درج کند.  در بند سه متقاضی متعهد می‌شود در صورت درخواست سازمان هدفمندی یارانه‌ها مدارک لازم را برای اثبات درستی اطلاعات اعلام‌شده در فرم ارایه کند، مورد بعدی که انتظار می‌رود مورد توجه متقاضی قرارگیرد، این است که اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرم‌ها اظهار شده، به موجب قانون ضمن استرداد وجوه دریافتی تا سه‌برابر یارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می‌گیرد.

در بند پنجم متقاضی یارانه نقدی تایید می‌کند اطلاعاتی که در فرم‌های تقاضای یارانه نقدی درج می‌کند می‌تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی‌اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسه‌های مالی قرار گیرد و دست آخر در بند ششم معنا و مفهوم سطح درآمد ماهانه توضیح داده شده است. بر این اساس میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره‌بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری و موارد مشابه دقت شود قبل از پرداخت اقساط موردنظر است.

در انتهای صفحه اول متقاضی یارانه نقدی باید تمام شش‌بند ذکرشده را تایید کند که این به منزله فهم دقیق از مقررات دریافت یارانه نقدی تلقی می‌شود. صفحه دو شامل پرسش‌های متداول است، در ابتدا سرپرست خانوار متقاضی یارانه نقدی باید شماره ملی خود را در محل تعبیه‌شده در سمت چپ صفحه بدون خط تیره و فاصله وارد کند.

در صفحه سوم وضعیت مالک‌بودن یا نبودن واحد مسکونی را برای هریک جداگانه مشخص کند. در ادامه متقاضی بر اساس تعریفی که از سطح درآمد در بند شش‌صفحه اول مشخص شده که البته یک‌بار دیگر هم در مستطیلی که مشاهده می‌کند برایش یادآوری می‌شود خود را در یکی از پنج گروه درآمدی قرار دهد، گروه‌های درآمدی به این ترتیب است: کمتر از ۶۰۰‌هزارتومان، از ۶۰۰‌هزارتومان تا یک‌میلیون‌تومان، از یک تا دومیلیون‌تومان، از دو تا ۵/۲میلیون‌تومان و بیشتر از ۵/۲میلیون‌تومان در ماه.

مرحله آخر اطلاعات محل سکونت خانوار است. متقاضی مشخص می‌کند ساکن شهر، روستا یا در زمره عشایر کشور است. بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردین جاری، به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.  همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت‌نام یعنی ۲۱ فروردین جاری اقدام به نام‌نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز ۲۲فروردین، عدد «سه» در روز ۲۳فروردین، عدد «چهار» در روز ۲۴فروردین، عدد «پنج» در روز ۲۵فروردین، عدد «شش» در روز ۲۶فروردین، عدد «هفت» در روز ۲۷فروردین، عدد «هشت» در روز ۲۸فروردین و در نهایت عدد «۹» در روز ۲۹فروردین جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین جاری به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که طی ۱۰ روز قبل به‌هردلیل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۹)

  1. محمد رضا گفت:

    باسلام،ما فازدوم ثبت نام و انجام دادیم ولی اس ام اس برام نه اومد،حالا هم خدا بهم ی پسر داده واقعا به این پول احتیاج دارم میدتن فاطمی هم رفتم میگن سایت بستس لطفا راهنمایم کنید

  2. زهرا گفت:

    با سلام فاز دوم هدفمندی یارانه ها ثبت نام نکردیم اما الان به مبلغ یارانه احتیاج دارم میخوام ثبت نام کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.

  3. محمد حسن امرالهی بیوکی گفت:

    پیشنهاد میکنم واقع بینانه تر به مسائل مردم نگاه کنید در میان
    اطلاعات داده شده نواقصاتی هست که فرصت ویا محلی برای اصلاح و یا تکمیل آن وجود ندارد ویا در اختیار قرار داده نشده است . لذا پیشنهاد میکنم و تقاضا دارم اینفرصت و امکان به نیازمندان به ایجاد تغییرات داده شود تا اطلاعات خود را اصلاح و تغییرات لازم را بدهند . و مدارک آنرا در اختیار مسئولین قرار دهند . با تشکر از شما . امرالهی

  4. ناصر گفت:

    سلام یارانه ی باز نشسته این ماه و ماه قبل کلا پرداخت نشده!!!!توسایت هم ثبت نام کرده ام اما جوابی بهم ندادند لطفا راهنمایی کنید

  5. manochehrnasrifar گفت:

    سلام خسته نباشد مشگل بنده هم مثل بقیه شده . ۵نفرم اما در ماه گشته ۳ نفر پرداخت شده راهنماِیی کنید.جه کنیم

  6. محمد گفت:

    باسلام وخسته نباشید خانواده من ۵نفره هستیم ولی درمرحله فروردین۹۴یارانه ۴نفر رابرای ما واریزکردن لطفا توضیح دهید

  7. مختاری گفت:

    با حقوق بازنشستگی زیر ۱.۵ ملیون تومان در فروردین ۹۴ تنها برای یک نفر یارانه واریز شده است

  8. asghar گفت:

    باسلام ما یک خانواده ۵ نفری هستیم اما یارانه نوبت بهمن و اسفند ماه سال ۹۳ برای ۴ نفر واریز شده دلیلش جیست

  9. ایرج اکبری اسبق گفت:

    سلام احتراما یارانه چهار نفری ما در اسفند ماه ۹۳ برای سه نفر واریز شده لطفا بررسی و اطلاع فرمایید.

  10. یزدان نفری(پرویز) گفت:

    سلام میشه لطف کنیدجواب بنده را در همین صفحه برام بنویسید ممنون میشم

  11. یزدان گفت:

    با سلام میخواستم سوال کنم که بنده فرم اول را که پرکردم شرایط کاری خوب ومناسبی داشتم ولی متاسفانه ازبهمن ۹۲ به کلی اواع تغییر کردمحل کارم فروخته شد بیکار شدم والان نصف ان چیزی که در فرم اولی نوشم در امد م شده شایدم کمتر شده میتوانید با بررسی فرم اول و وضعیتم را درحال حاضر بررسی کنید چکار باید کنم؟

  12. حاتم ملكپور شهركي گفت:

    من وهمسرم یارانه نقدی خود را همراه با یارانه خانواده های خود دریافت میکردیم تا اینکه به مرحله دوم یارانه ها رسیدیم خانواده های ما بدلیل اینکه ما قصد جدا کردن یارانه را داشتیم اطلاعات من و همسرم را وارد نکردند.ما نیز منتظر ثبت نام مجدد یارانه شدیم و در تاریخ ۲۷/۱۲/۹۲ کار جداسازی را انجام دادیم ام. ولی متاسفانه اطلاعات ما در سایت وارد نشد و به منظور لغو یارانه تلقی گردید. لذا در سال ۹۳ خانواده من یارانه ای دریافت نکرده،لذا از شما خواستار راهنمایی در باره نحوه دریافت مجدد یارانه نقدی هستم.باتشکر

  13. افسون گفت:

    من دختری ۳۳ ساله هستم که بیش لز ۱۰ سال است جدا از خانواده زندگی میکنم میخواهم یارانه ام را از حساب سرپرست خانوار جدا کنم کی و چگونه اقدام کنم تا از فروردین ۹۴ یارانه ام به حساب خودم واریز شود

  14. علی محمد گفت:

    میزان درامد خانوار را اشتباه پر کردم چکار کنم

  15. حسین گفت:

    میزان درآمدم را هنگام ثبت نام اشتباه ثبت کرده ام آیا امکان اصلاح در ثبت فراهم نمیشود وسایت دوباره باز میگردد؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها