عیدی کارگران الکترونیکی پرداخت می‌شود

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طبق مصوبه شورای انقلاب، در پایان هر سال به کارگران کشور مبلغ ۲ ماه حقوق تا سقف حداقل ۳ برابر دستمزد ثابت‌شان به عنوان عیدی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) درخصوص جزئیات عیدی کارگران (مشمولین کار) تصریح کرد: مصوبه‌ی پرداخت عیدی به کارگران عزیز کشور مربوط به ۲ یا ۱۰ سال گذشته نیست بلکه این مصوبه در ابتدای انقلاب اسلامی ایران توسط شورای انقلاب به نفع کارگران به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای انقلاب، دولت موظف است در پایان هر سال ،۲ ماه حقوق تا سقف حداقل ۳ برابر دستمزد ثابت کارگر را به عنوان عیدی و پاداش پایان سال به او اعطا کند.

معاون دبیرکل خانه‌ کارگر در پاسخ به این سوال که در برخورد با کارفرمایانی که کارگر را در مقابل مبلغی کمتر از حقشان مجبور به امضا و اثر انگشت می‌کنند چه تدبیری اندیشیده شده است؟، پاسخ داد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی کشور در این مقطع حساس و بحرانی اقتصاد از درون دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و ممکن است دست به چنین کارهایی بزنند زیرا وضعیت نقدینگی‌شان طبیعی نیست اما همه‌ این دلایل نباید منجر به سوءاستفاده و انجام اعمالی خلاف قانون در حق کارگران کشور شود. هر واحد تولیدی اگر دچار بحران اقتصادی است می‌تواند مبلغ کمی را به کارگر بدهد و کارگر او به فرصتی جهت مابقی دستمزد بدهد، این پروسه کاملا قانونی است و مشکلی در مسیر پرداخت‌ها وجود نخواهد داشت اما اگر کارگر را مجبور به امضا در مقابل مبلغی که پرداخت نشده، کنند کاملا غیرقانونی و قابل پیگرد است.

صادقی با بیان اینکه بازرسان کار کشور می‌توانند هرگونه خلاف در محیط کارگری را پیگیری قانونی کنند، در ادامه اضافه کرد: مبلغ واقعی عیدی و پاداش پایان سال کارگران ۳ میلیون ۳۳۰ هزار تومان و مبلغ کمی نیست لذا بانک‌ها نیز نمی‌توانند آن را به صورت کلان به کارگران پرداخت کنند و به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور، پرداخت نقدی عیدی به کارگران را مخصوص کارگاه‌های کوچک و صنوف دانست و در پایان سخنان خود در خصوص عیدی دولت به کارمندان اظهار داشت: ما قبل از انقلاب چیزی به اسم عیدی کارگر و کارمند در کشور نداشتیم و این روند به بعد از انقلاب برمی‌گردد به طوری که دولت با تاسی از این کار درست و طبق مصوبه هیئت دولت، عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی، دولت، کشوری و لشگری را تا سقفی تعیین شده درنظر گرفته و به موقع پرداخت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها