عدم جذب نیرو در حوزه بهداشت تا ۳۰ سال آینده

علی‌اکبر سیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور مسؤولان مراکز بهداشت شهرستان‌ها و معاونان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از دلایل حضور در استان را مشاهده مشکلات و روند اجرای خدمات عنوان و اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نقاط قوت بسیار زیادی در بحث بهداشت و درمان وجود دارد  و این استان یکی از استان‌های پیشرو در طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزنده‌ای در این دولت برای تمام رده‌های سنی در بحث بهداشت و درمان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این کار مدیون فکر، مطالعه و برنامه‌ریزی بود و همچنین اقداماتی که در گذشته در مراکز بهداشت روستایی انجام می‌شد باید در شهرها نیز پیاده شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دلایل موفقیت طرح خانه‌های بهداشت در روستاها، افزود: از دلایلی که خدمات بهداشت و درمان در روستاها با موفقیت پیاده شد، استفاده از افراد بومی در مراکز بهداشت، ثبت خدمات ارائه شده و نظارت مستمر بر این مراکز بود و امیدواریم بتوانیم از این تجربیات در شهرها بهره‌مند گردیم.

تقاضای استخدام نیروی جدید در حوزه بهداشت و درمان نامعقول است

سیاری درخواست استخدام جدید در مجموعه بهداشت و درمان را درخواستی نامعقول عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت گسترش دولت وجود ندارد و ما باید تلاش کنیم تا در مدت زمان کوتاه به تحولات بزرگی در بخش بهداشت و درمان برسیم و این مسئله باید با استفاده از امکانات موجود صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای انجام کارها و اصلاح سیستم‌های گذشته نیاز به حمایت همه و از جمله نمایندگان مجلس داریم، گفت: اکنون نیاز مالی در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد و مسؤولان استان باید از طریق سامانه‌های ثبت اطلاعات از جمله سیما، سینا و سیب پایش و نظارت را در حوزه‌های کاری خود انجام دهند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اهمیت حمایت سیاسی در پیشبرد اهداف حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و اضافه کرد: ما باید بدانیم با افراد جامعه چگونه ارتباط برقرار کنیم و با توجه ویژه، حمایت افراد را که لازمه موفقیت در بخش‌های مختلف است را کسب کنیم.

سیاری ادامه داد: از اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت همراه کردن تمامی ادارات زیرمجموعه بهداشت و درمان و همچنین فعال کردن تمام خدمات منفعل شده در بخش سلامت بود.

استان‌ها به‌دنبال دریافت امکانات در حوزه بهداشت و درمان نباشند

وی با بیان اینکه استان‌ها دیگر به‌دنبال دریافت امکانات بیش‌تر در زمینه بهداشت و درمان نباشند، افزود: ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش نیروی کار در دولت نداریم و هنر مدیریت این است که از امکانات موجود از جمله آمبولانس و مراکز بهداشت فعلی به بهترین نحو استفاده شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امنیت شغلی با توانایی حاصل می‌شود و دولت تا ۳۰ سال آینده برنامه‌ای برای جذب نیرو در حوزه بهداشت و درمان ندارد و کمبود نیرو به وسیله خرید خدمت انجام می‌گیرد.

سیاری شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها را ستاد فرماندهی تدوین برنامه‌های عملیاتی عنوان و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در طرح نظام تحول سلامت، تدوین برنامه عملیاتی است و این‌کار با توانمندسازی رؤسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها امکان‌پذیر است.

مسؤولان استانی درخواست خارج از ضابطه‌های بهداشت و درمان نداشته باشند

وی با بیان اینکه دولت مخالف ایجاد شهرستان جدید است، خاطرنشان کرد: گسترش شهرستان‌ها باعث ورشکستگی دولت است و ما نمی‌توانیم در این زمینه منابع مالی را هدر دهیم و در این رابطه نباید به خواسته‌های فرماندار، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در این رابطه توجه نمود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه حوزه بهداشت و درمان بر اساس ضوابط عمل می‌کند، افزود: ما از هیچ کس ترسی نداریم و من پاسخگوی مطالبات مسؤولان استانی در رابطه با تغییرات هستم.

سیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان در کاهش مرگ و میر میانسالان در ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: در صدد هستیم عوامل خطر بیماری‌هایی از جمله قلب، آسم، دیابت، اضافه وزن و فشارخون را در میانسالان کنترل کنیم و مرگ و میر را در این رده سنی کاهش دهیم.  

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها