طلاب سهمیه جداگانه برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: سهمیه جداگانه‌ای برای شرکت طلاب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده است و تعداد خاصی هم برای قبولی در این آزمون مدنظر نیست.
علیرضا حاجیان زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه اظهار داشت: طلاب نیز مانند سایر داوطلبان در آزمون شرکت می‌کنند، اما تعداد خاصی رشته به این افراد اختصاص داده شده که شامل معارف اسلامی، دبیری ادبیات فارسی، زبان عربی، امور تربیتی، فلسفه، تاریخ، علوم اجتماعی و آموزگاری است.
«بنا بر اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی این وزارتخانه مردادماه برگزار می‌شود.»
وی ادامه داد: این رشته‌های در نظر گرفته شده متناسب با رشته‌هایی است که در حوزه علمیه تدریس می‌شود و دوره‌های تخصصی متناسب با آنها در حوزه وجود دارد. بر اساس توافق صورت گرفته، طلاب و روحانیونی که در این رشته‌ها شرکت کنند باید بر اساس رقابت عمومی وارد آموزش و پرورش شوند و سهمیه خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: فرایند استخدام در آموزش و پرورش برای همه از جمله طلاب حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و داوطلبان به شکل مشخص این است که یا باید در کنکور سراسری شرکت کنند و یا از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شده و بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان با گذراندن دوره‌های آموزشی یک ساله در این دانشگاه مشغول به کار شوند.
وی ادامه داد: ما این شرایط را به نحوی فراهم کردیم که در کنار سایر افرادی که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند، طلاب و روحانیونی که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده‌اند و توانمندی و علاقه تدریس در آموزش و پرورش را دارند، بتوانند در این آزمون استخدامی شرکت کنند.
حاجیان زاده اظهار داشت: وقتی دفترچه‌های آزمون استخدامی توزیع شود، طلاب هم می‌توانند مانند سایر افراد در این آزمون شرکت کنند و اگر پذیرفته شوند، همان راهبردی که برای همه مدنظر قرار گرفته است برای این افراد هم اجرایی خواهد شد و بعد از انجام مصاحبه‌های تخصصی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: البته این افراد پس از پذیرفته شدن باید دوره‌های کوتاه مدتی را در زمینه‌های مهارتی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و مانند دیگر افراد پذیرفته شده مراحل استخدام را طی کنند. طلاب پذیرفته شده در آموزش و پرورش نیز همچون دیگر معلمان در مقاطع دوره ابتدایی به آموزگاری و در دوره‌های بالاتر، شغل دبیری را در رشته‌های مختلف انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه برای طلاب ثبت نام در این هشت رشته در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: امسال رشته‌های استخدامی برای این افراد بیشتر شده است، اما شرکت طلاب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مسئله جدیدی نیست و در دوره‌های قبل هم شرکت می‌کردند، اما فقط در سه رشته زبان عربی، معارف اسلامی و مربی تربیتی پذیرفته می‌شدند که امسال رشته‌ها افزایش یافته زیرا در حوزه‌های علمیه نیز رشته‌های تحصیلی توسعه پیدا کرده است.
حاجیان‌زاده درباره موضوع سربازی این افراد برای استخدام در آموزش و پرورش اظهار داشت: کسانی که پایان خدمت داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، چون برخی از طلاب پایان خدمت دارند و بر اساس قانون کسانی که پایان خدمت دارند می‌تواند در این آزمون شرکت کنند.
وی یادآورشد: قرار است با راه‌اندازی پردیس تربیت مبلغ معلم در آینده نزدیک با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و حوزه‌های علمیه زمینه حضور حداکثری طلاب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: فعالیت این پردیس به این نحو خواهد بود که طلابی که دوره‌های ابتدایی را در حوزه گذرانده‌اند بتوانند برای رشته‌های تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و آنها نیز باید طبق روال در کنکور سراسری شرکت کرده و این رشته را انتخاب کنند.
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش افزود: قرار است این پردیس در ابتدای کار در قم راه اندازی شود و به تدریج در سایر استان‌ها نیز راه اندازی شده و پذیرش داشته باشد و افراد می‌توانند به تدریج دروس انتخابی خود را که تعدادی واحد مهارتی برای کار تبلیغ دین و اسلام در مدارس است را آموزش دیده و بگذرانند.

منبع : بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها