طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها بررسی این طرح را در اولویت کار جلسه علنی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای به عنوان طراح این طرح گفت: حداقل ۱۲ درجه در رده های استخدامی شهرداری ها وجود دارد که حقوق این ۱۲ درجه با هم متفاوت است. این طرح تلاش دارد که پرداخت حقوق ها را به عدالت نزدیک تر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی در خصوص اینکه طرح ها نباید بار مالی داشته باشند مغایرتی ندارد گفت:  شهرداری ها بودجه مجزا دارند و با بودجه دولت کاری ندارند بنابراین این طرح با قانون اساسی مغایرتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها در کما به سر می برد گفت: قبلاً قانون نظام هماهنگ استخدامی اداری دولت برای شهرداری ها و دهیاری ها اجرا می شد اما مجلس مقررات استخدامی جدیدی نوشت که اداره تصویب قوانین مورد ایراد قرار داد، قانون خدمات کشوری نیز شهرداری ها را مستثنی کرد. بنابراین هم اکنون هیچ قانون اداری و استخدامی  برای شهرداری ها وجود ندارد.

نمایندگان با ۱۱۸ رای موافق، ۱۴ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند تا هر چه زودتر این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها