صندلی های خالی ادارات و جوانان بیکار !

«بحران بیکاری و پروسه دشوار دریافت مجوزهای استخدامی که روز به روز بر سختی های آن اضافه می شود.» این خلاصه ای از روایت حوزه اشتغال در استانی است که با وجود آمار بالای بیکاری نیمی از پست های سازمانی اداره های آن به دلیل نبود مجوزهای استخدامی خالی است.
مقوله ای که شاید بتوان آن را تا حدی به انتقاد استاندار خراسان جنوبی در جلسه ۲۱ فروردین ماه شورای اداری استان از خالی بودن پست های مدیریتی دستگاه های اجرایی استان مرتبط دانست و از آن به استناد گفته «مروج الشریعه» به عنوان ضعفی یاد کرد که زیبنده خراسان جنوبی نیست، البته بر همین اساس استاندار در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۷ اداره ها را ملزم به انتخاب فردی برای تصدی گری پست های مدیریتی خالی کرد و حتی گفت: هر گونه مشکل در این زمینه به کمیته انتصابات استان ارجاع شود تا بررسی و این چالش برطرف شود.
پست های خالی
بر این اساس گروه اقتصاد خراسان جنوبی به واکاوی وضعیت استخدامی های استان با توجه به بحران بیکاری که نرخ آن بنا بر اعلام «اشرفی»، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده است و بیشترین افراد بیکار در رنج سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار دارند در گفت وگو با معاون سازمان برنامه و بودجه استان پرداخت.
مهندس «آموزگار» گفت: ۵۱ درصد پست های سازمانی اداره ها و دستگاه های اداری استان بدون تصدی بوده که دلیل آن بازنشستگی نیروهای قدیمی و صادر نشدن مجوزهای استخدامی است.
وی در این مورد که به کارگیری نیرو در اداره ها بر چه اساسی است و چه شاخصی برای تعیین سهم هر دستگاه در جذب نیرو وجود دارد توضیح داد: دستگاه های اجرایی استان نیازهای نیروی انسانی خود را باید از طریق ستاد دستگاه مرکزی پیگیری کنند و ستاد دستگاه ها مکلف است برای تدوین برنامه ریزی نیروی انسانی اقدام و نیازهای استخدامی خود را بر اساس برنامه مذکور تعیین و برای دریافت سهمیه استخدامی از سازمان اداری و استخدامی کشور با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند. وی بر این نکته هم تاکید کرد که هر گونه جذب نیرو بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی انجام می شود.
وی بر این اساس گفت: سهمیه استان ها از آزمون های استخدامی برای ما مشخص نیست چرا که هر یک از اداره ها نیاز خود برای جذب نیرو را به سازمان استخدامی کشور در تهران به صورت جداگانه اعلام و سهمیه خود را مشخص می کند و با این کار در عمل آماری از سهمیه استان از استخدامی های گذشته و آینده در دست نیست.
چکش کاری افزایش سهمیه نیرو
معاون سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی به این نکته هم اشاره کرد که سهمیه هر اداره ای بر اساس نیاز نیروی آن مشخص و برای تعیین این سهمیه چکش کاری ها و رایزنی های زیادی انجام می شود و این سازمان فقط ناظر بر انجام درست آزمون های استخدامی است. به گفته وی از زمان تقسیم استان خراسان به سه استان شمالی، رضوی و جنوبی و تاسیس خراسان جنوبی همزمان با  اجرای برنامه سوم توسعه تاکنون به سختی برای استخدام مجوز نیرو صادر می شود و بر این اساس خراسان جنوبی هنوز نتوانسته است شاکله اصلی و چارت سازمانی خود را در جذب نیرو بیابد و هر روز شرایط سخت تر می شود.
به گفته مهندس «آموزگار» سال گذشته از محل سهمیه استخدامی ادواری استان در مجموع ۱۲۶ مجوز تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی به پیمانی برای ۲۴ دستگاه اجرایی استانی صادر شد و ۱۱۸ نفر تبدیل وضعیت شدند.
استخدام های امسال
وی درباره نحوه، تعداد و زمان جذب نیرو در سال ۹۷ هم توضیح داد: آزمون های استخدامی برای دستگاه های اجرایی که دارای مجوزهای استخدامی و انتشار آگهی استخدام هستند به صورت امتحان مشترک فراگیر حداکثر دو بار در سال (ماه های اردیبهشت و آبان) با راهبری و نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور و توسط موسسه مجری برگزار می شود.
وی یادآور شد: امسال هم دو آزمون برای جذب نیرو در استان برگزار می شود که یکی در نیمه اول و دیگری در نیمه دوم امسال خواهد بود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. صدف گفت:

    وایییییییییی من
    از ما دهه شصتی ها گذشت ازمونهایی هم که می گیرند اینقد شرایطش عجیب و غریبه که تعداد خیلی کمی شامل این ازمونها می شوند و بسیار ازمونهای سخت:(
    این همه کنکور دادیم باززمان استخدامی هم باید سازمان سنجش یک گوش مالی حسابی ماهاروبده و تمام اون استرسهای کنکور واس استخدامی هم داشته باشیم.
    حرفای تکراری زیادشده گوش مسئولین عادت کرده واقعا نمی دونم کی میخواد به داد ما برسه 🙁

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها