صعود سه کانالی شاخص کل بورس/ ورود به قله ۷۸ هزار واحدی

به گزارش ایرنا، همچنین در معاملات امروز سه هزار و۳۹۳ میلیون سهم به ارزش۶ هزار و۸۸۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال معامله شد.
علاوه بر این، همه شاخص های بازار سرمایه امروز صعودی بود به گونه ای که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) ۹۲۶ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۳۳۹ واحد، شاخص قیمت (هم وزن)۲۸۶ واحد، شاخص آزاد شناور دو هزار و ۸۲۹ واحد، شاخص بازار اول هزار و ۸۱۸ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۵۴۷واحد رشد کرده است.
نمادهای اخابر، فارس، اخابر،همراه، وغدیر، تاپیکو، فولاد و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل بورس داشتند.
بورس اوراق بهادار تهران در هفته های اخیر در کنار رشد شاخص ها با رونق گردش نقدینگی و حجم معاملات بالا همراه بوده است.

** تغییر مالکیت ۸۳۰ هزار اوراق بهادار در بازار فرابورس
معاملات امروز با داد و ستد ۸۲۹ میلیون و ۸۳۶ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال در ۵۵ هزار و ۲۴۵ دفعه معاملاتی پایان یافت، این رقم در پنج ماه گذشته بی سابقه بوده است.
شاخص فرا بورس (آیفکس) نیز که در ساعات اولیه بازار تا ۲۰ واحد رشد کرده بود، در پایان معاملات به رشد ۱۳ واحدی بسنده کرد و به این ترتیب شاخص کل به رقم ۸۲۸.۵۵ واحد رسید.
بررسی معاملات امروز بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران نشان می دهد بیشترین حجم و ارزش معاملات مربوط به داد و ستد ۹۵ میلیون سهم بانک دی به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال بود.
در میان اوراق با درآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی در نماد ‘اخزا۲’، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار داشت و ازش معاملات در ۵ نماد ‘اخزا’ از ۱۶۶ میلیارد ریال گذشت.
صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز در پی دادوستد پنج میلیون و ۴۶۰ هزار سهم به ارزش معاملاتی ۸۵ میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش ( صندوق های قابل معامله) ETFها قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، نماد معاملاتی پالایش نفت شیراز، مهندسی صنعتی روان فن آور و لیا بیشترین افزایش قیمت را در جریان معاملات امروز فرابورس ایران تجربه کرد و نماد شرکت های فن آوا، بیمه نوین و بیمه کارآفرین با بالاترین افت قیمت روبه رو شد.
نماد معاملاتی شرکت های ذوب آهن اصفهان، بانک دی و پالایش نفت تهران پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس ایران بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده ۸۷۰ تا ۹۰۰ هزار ریال معامله شد.
همچنین، بلوک ۸.۸ درصدی سهام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، امروز توسط یک سهامدار حقیقی این شرکت به ارزش ۷۴ میلیارد ریال در بازار پایه فرابورس ایران فروخته شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها