صدور مجوز ۲ هزار سهمیه استخدامی در قالب ماده ۲۸ ویژه استان سیستان و بلوچستان

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشورگفت: به موجب هیچ قانونی در کشور ما نیروی قراردادی قابل تبدیل به پیمانی نیست.
نیروی قراردادی قابل تبدیل به پیمانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با حضور جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در استانداری برگزار شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این جلسه اظهار کرد: سیاست دولت نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان است و ما هم توصیه می کنیم به ادارات و دستگاه های اجرایی که در ظرفیت های استخدام نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان داشته باشند.

وی ادامه داد: ارائه آمارهای دقیق برای برنامه ریزی بهتر لازم است، اینکه مسوولان استان اعلام می کنند تعدادی از پست های استان خالی است مورد قبول نیست چراکه ما افرادی را که در سیستم کار می کنند و به مردم خدمات ارائه می کنند نیروی مجموعه می دانیم چه قرار دادی و پیمانی که در پست سازمانی قرار ندارند.

انصاری ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش سال گذشته مجوز ۱۵ هزار استخدام دادیم از سال های قبل ۴ هزار سهمیه باقی مانده و جذب نشده و ما امسال آگهی استخدام را برای ۱۹ هزار استخدام دادیم لذا از سهمیه کم نمی شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: هر مجوزی که صادر می شود در صورت عدم جذب از بین نمی رود و سهمیه محفوظ است بر اساس مقررات استخدامی ۴ نوع همکاری برای دستگاه ها تعریف شده است یک گروه کارمندان رسمی هستند که تعریف خود را دارند گروه دوم کارکنان پیمانی هستند، گروه سوم قرار داد کار مشخص با مقررات خاص خود و گروه ۴ به موجب حقوق قانون کار جذب می شوند.

وی گفت: باید مدیران کارمندان را نسبت به مقررات و قراردادهای کار توجیه کنند نه اینکه مطابق مطالبه آنان حرکت کنند.

انصاری ادامه داد: به موجب هیچ قانونی در کشور ما نیروی قراردادی قابل تبدیل به پیمانی نیست.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: برای پیمانی شدن و رسمی شدن بجز شرکت در آزمون و کسب نمره حد نصاب راه دیگری نیست، کارمند باید با کسب نمره بالا شایستگی خود را برای خدمت به مردم ثابت کند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در دانشگاه‌های استان، افزود: هر مجوزی را که وزیر علوم برای دانشگاه‌های استان درخواست کند ما از باب کمک بررسی و همکاری و عین آن درخواست را اجرایی خواهیم کرد.

انصاری گفت: برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۰ هزار مجوز را به وزارت خانه می دهیم تا آزمون را برقرار کند روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان پیگیری کنند که سهم این استان بیشتر باشد چراکه توزیع با وزارت درمان است.

وی ادامه داد: برای آموزش و پرورش حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر مجوز استخدامی سال های ۹۶ و ۹۷ جذب شده امسال هم تلاش می کنیم سهم بهتری به دانشگاه فرهنگیان استان داده شود، ۲۵ هزار مجوز در دانشگاه فرهنگیان داریم و جا دارد که وزارت آموزش و پرورش حدود هزار تا ۵۰۰ سهمیه را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها