شرکت های دانش بنیان ظرفیت ایجاد ۱۵۰ هزار شغل دارند

گلپایگان-نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌توان ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار داشت: با مصوبه مجلس و اقدامی که در فراکسیون تولید و اشتغال انجام شد  ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی  برای کارآفرینی و اشتغال در شهرهای بزرگ و روستا جذب شده است و به صورت تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تسهیلات به صورت ارائه طرح و از طریق بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک به کارآفرینان پرداخت می‌شود، همچنین به کارفرمایان که قبلا سوله‌ یا کارخانه برای سرمایه در گردش ایجاد کردند و مشکل مالی داشتند نیز پرداخت می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مراسم تحلیف با حضور ۸ رئیس جمهور، ۱۹ رئیس مجلس و  نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم تحلیف رئیس جمهور نقطه عطفی برای جذب سرمایه  ۸۰۰ میلیارد دلاری است که برای اشتغال زایی در برنامه ششم توسعه کشور باید سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی باید به سمت اقتصاد درون زا و برون نگر حرکت شود، تصریح کرد: باید کیفیت تولید محصول در حد استانداردهای جهانی باشد تا صادرات محور باشیم و در این زمینه از ظرفیت داخلی و شرکت‌های دانش بنیان به نحو احسن استفاده شود.

بختیار با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بینان راهکاری دیگر در تحقق تولید و اشتغال کشوراست، افزود: در این زمینه شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کردند در فضای ارتباطات و فن آوری اطلاعات وارد می‌شوند، از این طریق با ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در حوزه فنآوری اطلاعات برای اشتغال و کار آفرینی در سطح کشور اقدام مناسب انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت فنآوری اطلاعات و بخش خصوصی در فراکسیون تولید و اشتغال در مرحله بررسی است و  جلساتی بین دولت و مجلس برگزار شده است، یکی از اهداف این طرح جلوگیری از مهاجرت‌ به شهرها و مراکز استان‌ها است.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال‌های متوالی به شهرهای کوچک و روستاها در قالب اجرای طرح‌های هادی روستائی خدماتی انجام شده است، اما در جهت اشتغالزائی و معیشت که راه جلوگیری مهاجرت به شهرها است هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت سیاسی، درمانی، و صنعتی و همه امور مهم کشور است و همین سبب شده که مردم برای انجام کارهای بزرگ به تهران مهاجرت کنند، تصریح کرد: چنانچه توزیع متوازن سرمایه در اقسانقاط کشور انجام شود حتما جمعیت نیز در استان‌های دیگر متوازن خواهد ماند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها