شرایط و ضوابط جذب ۸۵ درصد ورودی دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم گفت: پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی محدودیت سنی ندارد و بازماندگان سال‌های قبل هم می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

محمدرضا آهنچیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره شرایط و ضوابط جذب ۸۵ درصد ورودی دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی بیان کرد: پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی محدودیت سنی ندارد و بازماندگان سال‌های قبل هم می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی فقط در دوره کارشناسی است و شامل سایر مقاطع نمی‌شود.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم در ادامه افزود: رقابت بر سر ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و رشته‌ها پر طرفدار که رقابت در نها زیاد است از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور بر اساس سوابق سال‌های گذشته مشخص می‌شود. این رقابت بیشتر بر سر رشته‌های پزشکی دندان پزشکی و … است.
آهنچیان در ادامه اشاره کرد: متقاضاضیان برای ورود به دانشگاه می‌توانند از هر دو مسیر برای ورود به دانشگاه استفاده کنند به این صورت که هم می‌توانند در کنکور شرکت کنند و هم می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی رشته در رشته مدنظر خود تحصیل کنند.
آهنچیان در ادامه اظهار کرد: جنسیت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها اصلا مهم نیست جز رشته‌هایی که از گذشته هم فقط مرد جذب می‌کرده اند.
وی افزود: در سه سل آخر تحصیل باید بین دانش آموزان رقابت باشد نه در سال آخر و در هیچ کجای جهان چیزی شبیه کنکور که در کشور ما برگزار می‌شود وجود ندارد. کنکور از سال ۱۳۴۷ در کشور ما اجرایی شد و امسال پنجاهمین سال برگزاری کنکور را در کشور داشتیم.
وی مهمترین مشکل کنکور را حافظه پروری و تست زدن‌های متوالی دانست و بیان کرد: سال ۹۸ آغاز حذف کنکور است و پیش بینی می‌شود حذف کنکور ۵ سال طول بگشد.

منبع: خبرگزاری میزان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها