سهم مزدبگیری زنان در اشتغال کشور افزایش یافت

وحیده نگین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: آمارهای منتشر شده مرکز آمار ایران نشان می دهند که مزدبگیری زنان در اشتغال کشور در سال های یاد شده باوجود کاهش تعداد کل اشتغال آنان، رو به افزایش بوده است.
وی مهمترین دلیل افزایش سهم مزدبگیری زنان در اشتغال کشور در دو سال گذشته را «ناشی از سهم قابل توجه زنان دارای تحصیلات عالی و تقاضای آنان برای اشتغال در کشور» اعلام کرد.
وی با بیان اینکه «نسبت مزدبگیری مردان در ایران در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است»، افزود: آمارهای رسمی نشان می دهند که نسبت جنسی مزد بگیری کشور در سال گذشته، ۵۷.۵ درصد بوده است. براین اساس به ازای هر ۱۰۰ زن مزد و حقوق بگیر در سال ۹۳، معادل ۵۷۵ مرد در کشور، مزد و حقوق بگیر بوده اند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه «زنان در همه گروه های عمده شغلی، نسبتی به مراتب کمتر از مردان را به خود اختصاص داده اند»، یادآورشد: نرخ بیکاری زنان در سال های اخیر همواره دو برابر مردان بوده است.
به گفته وی، در بهار امسال نیز نرخ بیکاری مردان ۹ درصد و زنان بیش از ۱۹ درصد اعلام شد اما در میان جمعیت متخصصان، نسبت زنان در مقایسه با مردان قابل توجه است.
نگین ادامه داد: به دلیل تحصیلات بیشتر زنان، تغییراتی نیز در اشتغال آنان در گروه های عمده شغلی برای ارتقا موقعیت زنان رخ داده است.
وی افزود: نسبت جمعیت مردان فعال دارای تحصیلات عالی به کل جمعیت مردان فعال، ۱۶.۱ درصد و نسبت جمعیت زنان فعال دارای تحصیلات عالی به کل جمعیت زنان فعال، ۴۸.۲ درصد است؛ بنابراین با افزایش سطح تحصیلات، امکان فعالیت اقتصادی برای این گروه از زنان بیشتر فراهم شده است.

به گزارش ایرنا
آمارهای منتشر شده که نشان دهنده بالابودن بیکاری زنان جوان در برخی از استان هاست، کارشناسان تاکید دارند می توان با رونق صنعت گردشگری، برای بخش وسیعی از جمعیت بانوان جوان بیکار کشور که دانش آموخته نیز هستند، اشتغالزایی کرد.
به گزارش ایرنا، نتایج نیروی کار تابستان امسال که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد، نشان می دهد نرخ بیکاری زنان جوان در ۱۹ استان کشور بالای ۴۰ درصد، ۱۴ استان بالای ۵۰ درصد، پنج استان بالای ۶۰ درصد، دو استان بالای ۷۰ درصد و یک استان بالای ۸۰ درصد است.
مرکز آمار ایران تعداد بیکاران در کشور را بیش از دو میلیون نفر اعلام کرده است. براساس این آمار، نرخ بیکاری جوانان در ایران (۲۵.۷) بیش از دو برابر نرخ بیکاری کشور(۱۰.۹) و نرخ بیکاری زنان جوان (۴۴.۲) حدود چهار برابر نرخ بیکاری در کل کشور است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها