سهمیه ۵۵۰ نفری استان خراسان رضوی برای آزمون استخدامی سال آینده

مشهد (پانا) – معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از سهمیه ۵۵۰ نفری استخدامی این استان به منظور به‌کارگیری از مهر ماه سال آینده خبر داد.


محمود شفق زرد، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پروزش خراسان رضوی  در جلسه کمیته برنامه‌ریز استان با دستور کار بررسی وضعیت استان در آزمون استخدامی سال آینده عنوان کرد: بر اساس نامه مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش  در توزیع سهمیه استخدامی،  استخدام صرفا برای مناطق کمتر توسعه یافته و برای گروه معلم خواهد بود و در مراکز استان استخدامی صورت نخواهد پذیرفت.
وی با اعلام این خبر که  در آزمون استخدامی سال آینده ۱۵ هزار نفر در سطح کشور جذب آموزش و پرورش خواهند شد، تصریح کرد:از این میان  سهمیه استان حدود ۳/۶  یعنی ۵۵۰ نفر نیرو به منظور به کارگیری از اول مهر ماه سال ۹۷ و با رعایت نسبت جنسیتی ۴۰ درصد زن و ۶۰ درصد مرد در مناطق کمتر توسعه یافته استان با لحاظ کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خواهد بود.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در توزیع سهمیه استخدامی استان  نیاز جاری امسال،پیش بینی بازنشستگان ،فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷، ۶ ساعت تدریس معاونان و نیروهای مازاد در مناطق و همچنین توجه به استقرار پایه دوازدهم لحاظ شده است و بحث ضریب اشتغال مورد نیاز در دوره‌های مختلف تحصیلی نیز  سنجیده شده و تعداد سهمیه استخدامی در مناطق  نیز بر اساس همین موارد تخصیص یافته است.
شفق زرد در خصوص نحوه توزیع سهمیه در مقاطع مختلف تحصیلی تصریح کرد:از این سهمیه ۱۴۷ نفر به مقطع ابتدایی ،۷۲ نفربه متوسطه اول، ۱۰۶ نفر به متوسطه دوم، ۱۷۵ نفربه فنی و حرفه و کاردانش، ۱۵ نیروی تربیت بدنی و ۳۵ نفر نیروی استثنایی که با نظر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به‌کارگیری خواهند شد، اختصاص یافته است.
وی همچنین افزود: با توجه به آمار به‌دست آمده از سنجش نیازهای رشته‌ای در دوره متوسطه اول بیشترین سهمیه به دبیری قرآن، عربی، معارف اسلامی  و ادبیات فارسی، در دوره متوسطه دوم دبیری معارف اسلامی ،  ادبیات فارسی، ادبیات عرب و علوم اجتماعی و در دوره فنی و حرفه و کاردانش نیز به رشته‌های الکتروتکنیک و کامپیوتر اختصاص یافته است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها