سرنوشت ۳ هزار دانشجو بورسیه در هاله‌ای از ابهام

دبیر شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه گفت: پرونده دانشجویان بورسیه هنوز باز است و دانشجویان با مشکل استخدام مواجه هستند.
سرنوشت ۳ هزار دانشجو بورسیه در هاله ای از ابهام/کشتی به گل نشسته دانشجویان بورسیهبهزاد معین دبیر شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: براساس قانون سال ۱۳۶۴ مجلس و آیین نامه وزارت علوم برای تامین نیاز هیئت علمی کشور همه ساله  وزارت علوم با استفاده از قانون ابلاغ شده تعدادی از نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها را از دانشجویان بورسیه برطرف می‌کرد.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۴ تا به امروز وزارت علوم چنین اقدامی برای تامین نیاز هیت علمی دانشگاه‌ها انجام می داد، تا این که این روند سال ۹۲ متوقف شد.
بیر شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان در خصوص اقدامات مجلس در این زمینه اظهار کرد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی کمسیون اصل ۹۰، آموزش  و همچنین سازمان بازرسی کل کشور اقدامات وزارت علوم در این خصوص را که در دولت گذشته انجام شده بود قانونی اعلام کردند.
معین پرونده موسوم به «بورسیه‌ها» را یکی از پرونده‌های چالش‌برانگیز چندسال اخیر خواند و بیان کرد: این پرونده و درگیر بودن نزدیک به سه‌هزار دانشجو، فارغ‌التحصیل و دانشجویان دکتری از مهم‌ترین دلایل حساسیت این پرونده برشمرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه مشکل اصلی دانش آموختگان بورسیه خارج و داخل کشور جذب از سوی دانشگاه‌ها است به طوری که این دانشجویان بورسیه نتوانستند در دانشگاهی جذب شوند.
دبیر شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان در خصوص فرمایشات رهبری در خصوص پرونده دانشجویان بورسیه تصریح کرد: رهبری فرمودند «یکی از غلط ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد، این مسئله بورسیه‌ها است.»، بعد از این مسئله وزارت علوم اعلام کرد که ما این مشکل را حل می‌کنیم اما اکنون افرادی هستند که ۳ تا ۴ سال از فارغ التحصیل شدنشان می‌گذرد و هنوز جایی نمی‌توانند استخدام شوند.
وی ادامه داد: متاسفانه عدم تناسب نیاز جامعه با پذیرش دانشگاه این مشکل را به وجود آورده است. مشاهده عدم کاریابی افرادی با تحصیلات بالا که به طبع آن توقعات بالایی هم دارند موجب افسردگی شدید جوانان شده است و اثرات زیانباری را برای جامعه دارد.
دبیر شورای هماهنگی دانش آموختگان و دانشجویان با بیان اینکه جذب نشدن دانشجویان بورسیه خلاف اسناد بالادستی است تصریح کرد: بنابر اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت اعضای هئیت علمی به دانشجو کم است و باید تعداد اعضای هئیت علمی افزایش یابد و در نتیجه آن دانشجویان بورسیه هم می‌توانند استخدام شوند.
معین یادآورشد: پرونده ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه هنوز باز است و این دانشجویان نمی‌توانند کار کنند، بیمه برای آنها رد نمی‌شود و دچار مشکل هستند که امیدواریم این مشکلات هرچه سریعتر حل شد./ ل.ق

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها