سایت استخدام |حامی تولید و برند ایرانی : درآمدزایی از نور خورشید؛ سرمایه‌گذاری مطمئن در جنوب استان

یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی توجه به توان و ظرفیت‌های داخلی است، اموری که بدون نیاز به خارج از کشور می‌تواند منبع درآمد باشد. استفاده از خورشید و تابش آن یکی از ظرفیت‌های است که می‌توان از آن در تولید برق استفاده کرد و همواره به عنوان یکی از انرژی‌های پاک مطرح می‌شود.

انرژی خورشیدی نه تنها در تولید برق موثر است بلکه می‌تواند یکی از راه‌های درآمدزایی نیز باشد، موضوعی که احمد بابااحمدی، فعال اقتصادی گراشی به آن پرداخته و در گفت‌وگو با تسنیم آن را شرح داده است.

فرصت درآمدزایی برای مشترکان برق 

وی معتقد است که نصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق به دولت نه تنها در زمینه بهینه‌سازی برق کمک بزرگی می‌کند بلکه سودآوری خوبی دارد و می‌تواند یکی از منابع درآمدزایی مشترکان برق باشد بدون اینکه نیاز باشد وقتی صرف این کار کنند.

بابااحمدی می‌گوید: در استان فارس، شهرستان گراش نخستین و موفق‌ترین شهر در نصب پنل‌های خورشیدی بوده و تاکنون علاوه بر گراش در شهرهای کازرون، جهرم و لار نیز پنل‌های خورشیدی نصب کرده است اما این موضوع هنوز فراگیر نشده و بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند.

ماجرای نصب پنل‌های خورشیدی توسط آقای بابااحمدی به زمانی باز می‌گردد که وی برق‌کار ساختمان بوده و برای نصب پنل‌های خورشیدی در باغاتی که برق ندارند، اقدام می‌کرده است. به گفته وی در باغ به دلیل مشکل تامین باتری هزینه زیادی صرف می‌شد و این برای مالک مقرون به صرفه نبود.

با شروع کار دولت برای اتصال پنل‌های خورشیدی به شبکه و خرید و فروش برق آقای بابااحمدی تصمیم می‌گیرد که شانس خود را در این زمینه امتحان کند و اکنون این کار هم سبب درآمدزایی برای خودش و هم دیگرانی که اقدام به نصب پنل می‌کنند، شده است.

وی می‌گوید: پنل خورشیدی از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برق تولید می‌کند که وارد مدار و شبکه می‌شود. دولتکیلوواتی ۸۰۰ تومان علی‌الحساب از مشترک برق می‌خرد چراکه نرخ تورم و تغییرات تعرفه برق نیز در این فروش تاثیرگذار است.

سالانه ۷ میلیون درآمد بدون صرف وقت

به گفته بابا احمدی اگر مشترکی در زمینه پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی ۳۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کند زیر ۴ سال سرمایه‌اش برمی‌گردد  و مشترک در بدترین شرایط آب و هوایی می‌تواند سالی ۷ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

این فعال اقتصاد مقاومتی درباره تشریح شرایط این کار چنین می‌گوید: « نخستین کاری که باید فرد انجام دهد، این است که به اداره برق مراجعه  و فرمی را پر کند پس از آن کارشناس و پیمانکار شرایط منزل را بررسی می‌کنند اگر شرایط لازم برای نصب پنل داشته باشد مجوز صادر می‌شود و بعد از آن نصب و راه‌اندازی انجام می‌شود».

به گفته بابااحمدی کنتورهایی که برای این پنل نصب می‌شود هوشمند و با یک سیم کارت دیتا اطلاعات به صورت آنلاین قابل مشاهده است و اداره توزیع برق می‌تواند میزان برق تولید شده را بررسی کند پس از آن پول فروش برق هر ۲ ماه یک بار به حساب مشترک واریز می‌شود.

وی به نقش بسیج سازندگی در این زمینه اشاره می‌کند و می‌گوید: بسیج سازندگی به مردم کمک می‌کند و با ۱۵ میلیون تومان وامی که می‌دهد امکان نصب پنل را برای همه فراهم می‌کند.

این نصاب پنل‌های خورشیدی شرایط فنی ساختمان را نیز چنین شرح می‌دهد، به خانه‌های کلنگی با سقف چوبی مجوز داده نمی‌شود اما سقف‌های بتونی و تیرچه بلوک مشکلی برای نصب پنل ندارند.

۸۷۵ متر مربع نصب پنل خورشیدی در شهرستان گراش 

علیرضا دهقانی‌فرد، رئیس بسیج سازندگی شهرستان گراش در گفت‌وگو با تسنیم نصب پنل‌های خورشیدی را یکی از عرصه‌های موفق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان ذکر می‌کند و از انجام این کار در ۸۷۵ مترمربع خبر می‌دهد.

وی به معرفی ۵ نفر به بانک برای دریافت وام جهت نصب پنل‌های خورشیدی اشاره می‌کند و معتقد است هر چند شهرستان گراش قطب شیره خرما و صنایع تبدیلی مربوط به آن معرفی شده اما از آنجا که این کار تخصصی است همه افراد نمی‌توانند به آن ورود کنند اما در نصب پنل‌های خورشیدی همه افراد می‌توانند وارد شوند.

دهقانی‌فرد با اشاره به اینکه شرایط جنوب استان فارس با وجود داشتن ۸ ماه آفتاب در سال برای نصب پنل‌های خورشیدی بسیار مناسب است، از قرارداد و هماهنگی با اداره برق برای نصب این پنل‌ها سخن می‌گوید.

رئیس بسیج سازندگی گراش فعالیت بسیج در این عرصه را در ۲ زمینه اعلام می‌کند که یک بخش اطلاع‌رسانی و دادن مشاوره به متقاضیان و یک بخش هم معرفی به بانک برای دریافت وام است.

به گفته دهقانی‌فرد امسال ۱۸ فقره پرونده برای دریافت وام اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی گراش تشکیل شده و با فعالیت عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی برای  ۷۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد و در مجموع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز وام پرداخته شده است.

شیره‌گیری خرما،  بسته‌بندی ماهی و میگو، پرورش طیور، پرورش مادیان اسب، پرورش شترمرغ و نصب پنل‌های خورشیدی از جمله عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان گراش است که رئیس بسیج سازندگی این شهرستان معرفی می‌کند.

گزارش از حلیمه زارع 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها