ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش ادامه دارد

مدیرکل آموزش و آذربایجان‌غربی گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش استان حل شده و هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.
به گزارش بازارکار به نقل از مهر، ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران به مناسبت تشریح برنامه های بازگشایی مدارس اظهارداشت: ساماندهی نیروی انسانی امسال، از اول دی ماه سال گذشته یعنی ۹ ماه پیش از آغاز بازگشایی مدارس در مهر ۹۸ انجام شده بود و ساماندهی نیروی انسانی سال ۹۹ نیز از آذر امسال آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۹۷۵ نیروی حق‌التدریس از سال‌های قبل با این نهاد همکاری دارند و امسال هم بخشی از حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها که شامل قانون جذب هستند، وارد عرصه یاددهی و آموزش می‌شوند که پیش بینی می‌شود در این قالب یک هزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.
محمدی گفت: بخشی از این کمبود نیرو نیز از طریق معلمان تمام وقت یا معلمانی که راغب به تدریس بیشتر به میزان ۶ ساعت در هفته هستند، جبران می‌شود که یکهزار و ۷۰۰ نفر در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: بخشی دیگر از این کمبودها نیز از طریق شاغلان رسمی جبران ‌می‌شود و ۲۰۰ کلاس درس نیز از طریق خرید خدمات آموزشی تامین نیرو می‌شود.
وی کمبود فضای آموزشی و تجهیزات را مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ۲ حوزه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار می‌رود همه مسئولان اعم از کشوری و استانی و همه آحاد جامعه در این زمینه یاریگر آموزش و پرورش باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع دریافت کتب درسی افزود: هم‌اکنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان سطح استان، کتاب‌های مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند
محمدی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال ۶۵ تیم نظارتی به تخلفات مدارس در بحث گرفتن شهریه غیرقانونی نظارت کرده در حالی که اخذ شهریه در قالب کمک به مدرسه ممنوع بوده مگر اینکه از طریق ساز و کار قانونی به شکل اختیاری از طریق انجمن اولیاء و مربیان دریافت شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که ۵۹۸ هزار دانش‌آموز در اول مهر به مدرسه بروند ‌تصریح کرد: امسال پنج هزار نفر دانش‌آموز به تعداد محصلان استان اضافه شده که یک هزار و ۵۰۰ نفر از آنها کلاس اولی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود گوشی تلفن همراه به مدارس بیان کرد: ورود گوشی تلفن همراه به مدارس ممنوع بوده و هیچ دانش‌آموزی حق بردن گوشی به مدرسه را ندارند.
محمدی در ادامه نیز با اشاره به تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۶ ساله در مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اظهار کرد: این تعداد ۶ هزار و ۸۷۴ نفر شامل سه هزار و ۱۲۰ نفر پسر و سه هزار و ۷۵۰ نفر دختر بوده و تاکنون سه هزار و ۲۹۳ نفر از آنها شناسایی و به چرخه آموزشی بازگشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، ۶۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان‌غربی به مدرسه خواهند رفت گفت: آموزش و پرورش استان سال تحصیلی ۱۳۹۸ را با شعار مهر و مهربانی آغاز می‌کند و سیاست کلی برای امسال آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور بوده و برنامه‌های امسال بر مبنای سند تحول برنامه‌ریزی شده‌ است.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها