زمینه اشتغال هزار نفر در گلخانه‌های یزد فراهم شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال با افرایش ۱۹۵ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌های استان زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر در این حوزه فراهم شده است.
اکبر شیخ علیشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط و در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با هفت تا ۹ درصد سود برای متقاضیان اجرای طرح‌های گلخانه‌ها اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: هدف از توسعه طرح کشت گیاهان گلخانه ای گسترش محصول کم آبخواه، افزایش بهره وری آب مصرفی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و تغییر الگوی کشت است.
شیخ علیشاهی بابیان اینکه هم اکنون سطح زیرکشت محصول گلخانه هزار و ۶۹۰ هکتار است یادآورشد: با اجرای افزایش سطح زیرکشت این عدد به هزار و ۸۰۸ هکتار می‌رسد.
این مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: هم اکنون بیشترین تولید محصول گلخانه‌های استان یزد مربوط به شهرستان‌های یزد و اشکذر است که زمینه اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به طور مستقیم فراهم شده است.
شیخ علیشاهی بیان کرد: تنوع محصول گلخانه‌ای استان به ترتیب گوجه فرنگی، خیار سبز، فلفل، بادمجان، گیاهان دارویی، توت فرنگی، انواع سبزی‌ها، صیفی و گل‌های زینتی است.
وی افزود: هم اکنون سالانه از گلخانه‌های استان ۴۸۸ هزارتن محصول تولید می شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۲۲ درصد خیار سبز گلخانه‌ای ایران در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: سالانه ۴۲۰ هزار تن محصول (۷۰ درصد آن) به بازارهای روسیه و عراق، امارات، قطر و آسیای‬ میانه صادر می‌شود.
وی بابیان اینکه یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود منابع آبی از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است، تصریح کرد: مصرف آب برای کاشت محصولات گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز ۱۰ برابر کاهش دارد و علاوه بر آن اشتغال را به ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.
اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی هم اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.
تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها