زلزله ۶.۱ ریشتری ایلام را لرزاند/آمار مجروحان به ۹۷ نفر رسید

به گزارش صبحانه، این زمین لرزه به قدرت ۶.۱ ریشتر در مورموری گزارش شده است و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

از دیروز منطقه مورموری شاهد چندین زمین‌لرزه بود و همین مساله باعث ایجاد آمادگی در بین مردم و همچنین نیروهای امدادی شده است. طبق اعلام منابع رسمی تاکنون ۶۰ نفر در این زلزله مجروح شده‌اند که حال ۳ نفر وخیم است.

مخاطبان می‌توانند از طریق همین خبر آخرین اخبار مربوط به زلزله را پیگیری کنند.

– به گفته سخنگوی سازمان امداد نجات هلال احمر ۴ تیم ارزیاب از استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان برای ارزیابی میزان خسارات به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

همچنین رئیس ستاد بحران استان ایلام در مصاحبه‌ای اعلام کرد: این زمین‌لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته اما تعدادی از خانه‌ها تخریب شده و عده‌ای نیز مجروح شده‌اند.

مروارید استاندار ایلام نیز تعداد مجروحان را زیاد اعلام کرد و تأکید کرد: تا کنون آماری در خصوص کشته شدن کسی در زلزله گزارش نشده است.

تعداد مجروحان زلزله ایلام به ۶۰ نفر رسید/ اعزام ۲ بالگرد به منطقه زلزله زده

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام دو فروند بالگرد به منطقه زلزله زده ایلام خبر داد و گفت: تعداد مصدومان به ۶۰ نفر رسیده است.

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ۲ فروند بالگرد از تهران و کرمانشاه به منطقه زلزله‌زده در ایلام اعزام شده‌اند.

وی افزود: تعداد مجروحان این حادثه به عدد ۶۰ رسیده است و تاکنون ۲ نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز عازم منطقه زلزله زده شده است.

به گزارش خبرنگار فارس، آب و برق در کلات مورموری همچنان قطع است.

* ارسال اولین محموله کمک مواد غذایی و آب

محمدرضا مروارید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این میزان مواد غذایی در قالب کنسرو و آب معدنی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این، از استان خوزستان نیز مواد غذایی در حال ارسال به شهر زلزله زده مورموری در جنوب ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: آب و مواد غذایی در اولویت اصلی زلزله‌زدگان در جنوب استان ایلام است که در دستور کار قرار دارد.

زلزله مورموری در جنوب استان، ایلام را برای چندمین بار متولی طی امروز و روز گذشته لرزاند.

آخرین زلزله بیش از ۶ ریشتر قدرت داشت که خسارت‌های مالی زیادی را به همراه داشت.

تاکنون حدود ۵۱ نفر از مردم مورموری زخمی و خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است.

در حال حاضر امدادگران در منطقه حاضر و به امدادرسانی حادثه دیدگان مباردت می‌ورزند.

*مصدوم شدن ۲۰ نفر در آبدانان به دلیل زمین‌لرزه

 

در عین حال حسن میری بخشدار مرکزی آبدانان و رییس شبکه بهداشت شهرستان آبدانان شمار مصدومان زلزله را ۲۰ نفر اعلام کرد.

 

«حسن میری» بخشدار مرکزی آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ایلام، اظهار کرد: به دنبال زمین‌لرزه‌های عصر گذشته که امروز صبح هم احساس شد، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی این بخش وارد آمده اما خسارت جانی در این منطقه تاکنون گزارش نشده است.

 

«حیدری‌زاد» رییس شبکه بهداشت شهرستان، هم از مصدوم شدن ۲۰ نفر در شهر آبدانان خبر داد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شدت زمین‌لرزه در بخش مورموری ، تعداد مصدومان این بخش بیشتر خواهد بود اما هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 

*آمادگی پلیس برای کمک به زلزله‌زدگان

 

جانشین انتظامی استان ایلام نیز با اشاره به وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری صبح امروز و بخش مورموری این شهرستان گفت: تا کنون ۱۲ مجروح این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

سرهنگ حسن سماواتی در این باره اظهارداشت: این زلزله صبح امروز در این بخش اتفاق افتاده که خسارات زیادی را متوجه ساکنان و خانه های روستائیان کرد.

 

وی ادامه داد: بیشترین خسارات‌ها در مناطق روستایی اتفاق افتاد و تا این لحظه ۱۲ مجروح حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است، گفت: پلیس برای کمک به حادثه دیدگان این زمین لرزه آماده است.

 

 

براساس گزارش ایسنا، زمین لرزه مورموری بخش‌هایی از استان‌های مجاور از جمله خوزستان و کرمانشاه را نیز لرزاند. شدت این زمین لرزه جمعی از مردم شهر کرمانشاه را به خیابان‌ها کشاند.

همچنین با توجه به بزرگی حادثه با امدادگران استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان برای اعلام آمادگی تماس گرفته شده‌ است.

*۱۹پس لرزه در آبدانان/ زلزله ۵,۶ ریشتری مورموری را لرزاند

جدیدترین اخبار حاکی از ان است بدنبال وقوع زمین لرزه ۶,۱ ریشتری در مورموری آبدانان ۱۸ پس لرزه شهرستان آبدانان را لرزانده است.

بر همین اساس آخرین پس لرزه به شدت ۳,۳ ریشتر در ساعت نه و ۲۴ دقیقه به وقوع پیوسته است.

از عصر دیروز زمین لرزه های پیاپی در بخش مورموری موجب شده تا بسیاری از مردم تا صبح امروز در بیرون از منازل خود جا گرفته و شب را به صبح برسانند.

نیروهای امدادی سپاه و بسیج و هلال احمر در حال امداد رسانی به زلزله ردگان هستند.

*تعداد مجروحان به ۷۰ نفر رسید

مجید عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بر اثر زلزله در مورموری ۷۰ نفر زخمی که از این تعداد ۷ نفر به مراکز درمانی استان‌های همجوار از جمله خوزستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: زمین لرزه مورموری خوشبختانه خسارت جانی نداشته اما خسارت‌های فراوانی در حوزه معیشتی، زیرساختی و … داشته است.

این مسئول با بیان اینکه دمای هوای منطقه با عنایت به اقلیم مورموری بین ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد، اضافه کرد: چادر، آب معدنی و مواد غذایی مهم‌ترین نیازهای زلزله‌زدگان است.

عسگری تصریح کرد: از مسئولان جمعیت هلال احمر کشور درخواست کمک به مصدومان حادثه داریم که در نخستین فرصت باید محقق شود.

فرماندار آبدانان از مدیریت بحران استان، نیروهای امدادی، سپاه، بسیج و استاندار ایلام و دیگر مسئولان که در این راستا همکاری لازم را دارند تقدیر کرد.

*کمپ های اسکان موقت برپا شد/افزایش زخمی ها به ۸۳ نفر

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلام بیدار به مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان،با باز شدن کلیه مسیر های مواصلاتی به بخش مورموری در شهرستان آبدانان،کار ایجاد و برپایی کمپ موقت اسکان مردم در این مناطق آغاز شد.

همچنین مقادیر زیادی آب معدنی که از شهرستانهای نزدیک به مناطق زلزله زده ارسال شده بود،در بین مردم در حال توزیع می باشد.

بر اساس آخرین آمار دریافتی شمار زخمی های صبح امروز در شهرستان آبدانان به ۸۳ نفر رسید.

به گفته برخی مسئولین حال چند نفر از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

*خسارت ۷۰ درصدی به زیرساختهای مورموری/ آب و اسکان موقت نیاز اساسی است

فرماندار آبدانان درمورد مشکلات مردم و گلایه های آنها به نحوه خدمت رسانی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر اظهار داشت: به دلیل قطع آب و ریزش چاه های آب مورموری هم اکنون آب خنک و اسکان موقت دو نیاز اساسی در این منطقه است.

وی بیان داشت: هم اکنون خسارت ۷۰ تا ۸۰ درصدی به زیرساختهای مورموری وارد شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، بیشتر مردم زلزله زده از نبود چادر، آب معدنی، اسکان موقت در گرمای ۵۰ درجه گلایه دارند.

*مجروح زلزله مورموری به استانهای همجوار اعزام شدند

بخشدار مورموری در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر اظهار داشت: هم اکنون کار امدادرسانی به منطقه زلزله زده مورموری آبدانان در حال انجام است و مردم با توجه به گرمای ۵۰ درجه نیازمند آب معدنی و اسکان موقت هستند.

ناصر نوری بیان داشت: ۱۲ نفر از ۵۰ مجروح منطقه مورموری به دلیل شدت جراحات به استانهای همجوار اعزام شده اند.

*۵۹ نفر از مصدومان زلزله ایلام مرخص و ۶ نفر بستری شدند

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌درباره زلزله ۶.۲ ریشتری صبح امروز ایلام، اظهار داشت: در ساعت ۳:۵۴ دقیقه بامداد روز گذشته زلزله ۴.۵ ریشتری و سپس زلزله‌ای ۴.۹ ریشتری در ساعت ۱۹:۱۷ دقیقه روز گذشته بخش مورمور استان ایلام را لرزاند و موجب شد مردم آگاهی لازم را بدست بیاورند و شب گذشته در منازل خود نمانند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران کشور در استان ایلام اعلام آماده‌باش کرد و تمامی دستگاه‌های امداد و نجات در حال آماده‌باش بودند و موجب شد که زلزله ۶.۲ ریشتری صبح امروز تلفات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۶۵ نفر مصدوم شدند که ۵۹ نفر آنها ترخیص و ۶ نفر دیگر نیز بستری هستند.

اکبرپور بیان داشت: در حال حاضر برق منطقه وصل شده است و تنها بخش مورموری از توابع آبدانان استان ایلام خسارت دیده است که در حال حاضر با بنیاد مسکن در حال برآورد خسارات هستیم.

*آخرین آمار از تعداد مصدومان زلزله

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به مصدوم شدن ۹۷ نفر در این حادثه گفت: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و تنها ۱۲ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

ˈحسین درخشان: روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ها امدادی این سازمان در حال امدادرسانی و خدمات امدادی در مناطق زلزله زده استان ایلام هستند.

وی در ادامه افزود: تا کنون آماری مبنی بر خسارت جانی گزارش نشده و خوشبختانه بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان می شوند.

* زلزله‌ در ایلام از نوع “تکنوتکنیکی” بوده است

زلزله‌های روی داده در جنوب استان ایلام ناشی از حرکات صفات زمین است که در آن شکستگی و نقاط ضعف وجود دارد.

در استان ایلام به ویژه در قسمت جنوبی آن یک خط سراسری و یک نوار گسل مانندی وجود دارد که معمولا فعال و زلزله‌خیز است.

اگر بخواهیم یک تقسیم‌بندی از گسل‌ها داشته باشیم می‌توان اعلام کرد که برخی از گسل‌ها غیرفعال و برخی فعال هستند و هر از چندگاهی باید منتظر زلزله‌های آنان باشیم.

یک کارشناس زمین‌شناسی در این رابطه معتقد است: زلزله اخیر در استان ایلام نیز یکی از این نوع زلزله‌ها بوده که ناشی از گسل ” دهلران – آبدانان ” بوده که در این ناحیه طی سال گذشته و امسال نیز فعالیت‌هایی دیده شده است.

حاجی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این گسل ” دهلران – آبدانان” از گسل‌های فعال کشور بوده که هر از چند گاهی در استان ایلام فعال شده و مشکلاتی پدید می‌آورد. این فعالیت از حوالی آبدانان و موسیان و از شمال دهلران تا شمال مهران و صالح آباد ادامه دارد و فعال است.

وی ادامه داد: البته باید در استان آمادگی فعالیت دیگر بخش‌های این گسل در استان ایلام نیز باشیم. در واقع زلزله‌ها انواع مختلفی دارند که در استان ایلام از نوع “تکنوتکنیکی “است.

این کارشناس زمین‌شناسی گفت: رعایت استانداردها تضمین کننده سلامت ساختمان‌ها و افرادی است که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند. باید تاکید شود که در این راستا توجه و عنایت ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: کیفیت اجرای استانداردها در ساخت و سازها امری لازم و ضروری است و باید با نظارت کافی در این راستا دقت لازم انجام شود.

این کارشناس اضافه کرد: متاسفانه ۷۰ درصد ساختمان مخابرات آبدانان در زلزله اخیر تخریب شده که انتظار می‌رفت ساختمان اداری حداقل استانداردها را رعایت می‌کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها