روش های اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها

رییس مرکزآمار ایران در خصوص خانوارهایی که دارای فرزند شده اند یا ترکیب خانوارها در پی ازدواج یا دیگر علت ها تغییر کرده است ، اعلام کرد : اگر یارانه انها در نوبت پس از تغییر به آنها پرداخت نشده است به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

آقای عادل آذر در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : بر اساس برنامه کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار بود مرکز آمار سالانه دو بار ( اردیبهشت و آذر ) سامانه خود را برای  تغییرات خانوارها باز کند اما تقاضای زیاد و تغییرات مستمر خانوارها موجب شد این شیوه تغییر کند.

وی افزود : بر اساس طرح جدید ، توافقی با پلیس + ۱۰ امضا شد تا در طول سال سامانه برای انها باز باشد و بتوانند تغییرات خانوارها را اعمال کنند.

عادل آذر گفت : اطلاعاتی مانند تولد یا فوت که سازمان ثبت احوال به مرکز امار ایران ارائه می کند پس از راستی آزمایی به سازمان هدفمندی یارانه ها برای انجام خودکار تغییرات و اصلاح اطلاعات خانوارها ارسال می شود.

وی افزود : با توافق انجام شده حدود هزار مرکز پلیس + ۱۰ در کشور آماده اند چنانچه تغییرات اطلاعات خانوارها به صورت خودکار اعمال نشد این مراکز بتوانند تغییراتی نظیر تولد ، تغییر سرپرست خانوار و ازدواج را اعمال کنند.

رییس مرکزآمار ایران درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی نوزادان اظهار داشت : اطلاعات نوزادان با دو روش از طریق ثبت احوال و مرکز امار و دیگری از راه مراکز پلیس + ۱۰ به خانوارها اضافه می شود.

وی گفت : سرپرست خانوارها می توانند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و چنانچه نام فرزند انها در جمع خانوار درج نشده است ، آن را اضافه کنند.

عادل آذر در پاسخ به اینکه یارانه نقدی نوزادان چه مدت پس از تولد به حساب خانوارها واریز می شود ، افزود : معمولا باید یک دوره یا یک ماه پس از تولد یارانه نوزادان و نیز تغییر اطلاعات خانوارها اعمال شود و چنانچه این اتفاق نیفتاد ، سرپرست خانوار با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه خود و نوزاد و کد رهگیری با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ مبادرت به اصلاح اطلاعات خانوار کنند.

در این باره رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها نیز اظهارداشت : شهروندان چنانچه پس از اعمال تغییرات در مراکز پلیس + ۱۰ نیز اطلاعات خانوارها اصلاح نشد در استانها به استانداریها و فرمانداریها و در تهران به دبیرستان البرز واقع در تقاطع خیابانهای انقلاب و حافظ مراجعه کنند.

مدیر یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ در تهران گفت : برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها و افزودن نام نوزاد به جمع یارانه بگیران خانوار ، علاوه بر الزامی بودن حضور سرپرست خانوار باید اصل شناسنامه و کارت ملی و شناسنامه نوزاد با کد رهگیری همراه مراجعان باشد تا تغییرات اعمال شود.

آقای بهمن یوسفی هزینه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها را در دفاتر پلیس + ۱۰ دو هزار تومان اعلام کرد و افزود : چنانچه کد رهگیری خانوارها مفقود شده باشد ،در دفاتر پلیس + ۱۰ بدون ان نیز می توان تغییرات را اعمال کرد.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده سازمان ثبت احوال ایران از آغاز پرداخت یارانه نقدی به خانوارها (دی ۸۹ ) تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار شناسنامه برای نوزادن صادر شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها