روایت جوانانی که منتظر آزمون‌های استخدامی نیستند؛ تولید با طعم شیرین پولک و نبات

در میان جوانان این سرزمین هستند کسانی که در مسیر موفقیت حرکت می‌کنند. همت را معنا کرده، دست به زانوی خود گرفته و در راه کار و تولید گام برداشته‌اند تا از سد مشکلات و موانع گذشته و نام خود را به عنوان طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی مطرح کنند.

یکی از همین جوانان ساکن شهر باغ بهادران از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان است. می‌گوید با مدرک کاردانی مکانیک منتظر آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها و کارخانجات بزرگ استان نمانده و ورود به عرصه تولید را انتخاب کرده است. از مشکلات و موانعی می‌گوید که در کار وجود دارد اما به شیرینی همان پولک و نباتی که تولید می‌کند می‌ارزد.

رسول مختاری به خبرنگار تسنیم گفت: تولید پولک و نبات را ابتدا در سده آغاز کردم اما چون مردم منطقه با این محصول آشنا نبودند فروش چندانی نداشتم بنابراین تصمیم گرفتم در باغ بهادران به کار خود ادامه دهم که از سال ۹۴ فعالیت من در این منطقه آغاز شد.

پولک و نبات سنتی محصولی ناشناخته برای گردشگران

وی افزود: ۵۰ سال است که پولک و نبات منطقه ما به روش سنتی تولید می‌شود و برای بسیاری از مسافران و گردشگران محصولی ناشناخته است، من به دنبال این بودم که برای آشنا شدن بیشتر مردم این کار را گسترش دهم و به همین منظور اقداماتی مانند کسب مجوز، سیب سلامت و.. برای تولید و پخش لازم بود.

این کارآفرین لنجانی گفت: تولید پولک و نبات سنتی از جمله مشاغل سنگین است، هدف ما مکانیزه کردن تولیدات است تا بتوانیم هم نیروی کار اضافه کنیم و هم تولید و فروش را گسترش دهیم اما فعلاً شرایط این کار فراهم نیست و به همان شکل سنتی کار می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاوت پولک باغ بهادران با پولک سنتی اصفهان بیان کرد: تفاوت این دو محصول در روش پخت آن و ظاهرش است، پولک ما در دمای کمتری پخته می‌شود و تکه‌ای و ضخیم است.

کارآفرینان و مشکلات وام

مختاری با اشاره به مشکلاتی که کارآفرینان این حوزه دارند، گفت: سود وام‌هایی که داده می‌شود بسیار زیاد است، اکنون من ۹۲۵ هزار تومان قسط وام می‌دهم که کار را بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: اگر وام‌هایی که داده می‌شود قرض الحسنه باشد برای کارآفرینان بهتر است و در صورتی که سرمایه‌ای از قبل نداشته باشند می‌توانند با این وام‌ها خود را گسترش دهند.

این جوان کارآفرین با بیان اینکه برای لیبل گرفتن نیز باید ۷ خان رستم را طی کنیم، افزود: هدف من و ایده آلی که در ذهن دارم مکانیزه کردن کار است که به آسانی ممکن نیست، حتی چندی پیش با یک مخترع صحبت کردم تا با ارائه روش کار به او، فکری کرده و راهی برای مکانیزه کردن تولید پولک و نبات بیابد اما خبری نشد.

منتظر آزمون‌های استخدامی نباشید

وی در توصیه‌ای به جوانان گفت: من تحصیلات خود را در مقطع کاردانی مکانیک پشت سر گذاشتم اما به خاطر شرایط مالی نتوانستم ادامه تحصیل دهم، اما منتظر آزمون‌های استخدامی نماندم، چون در این صورت فرصت را از دست می‌دادم، ابتدای ورود به این کار نیز راضی نبودم چون انتظارات بالاتری از خود داشتم اما کم کم شرایط بهتر شد و اکنون ناراضی نیستم و امیدوارم بتوانم کارم را توسعه دهم.

مختاری بیان کرد: پولک و نبات شغلی تولیدی و مصرفی است که دورریز ندارد، هر چند شغل سختی محسوب می‌شود اما اگر فرد همت کرده و سرمایه نیز داشته باشد می‌تواند سکوی پرتاب او باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها