رقابت ۱۷ هزار معلم در آزمون اعزام به مدارس خارج از کشور

غلامرضا کریمی – قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) برگزار شد، گفت: پس از ۶ سال، آزمون اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور  در ۶۷ حوزه‌ امتحانی سراسر کشور و در مراکز استان‌ها به صورت هماهنگ برگزار شد.

وی افزود:  در حال حاضر مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ۵۸ کشور و ۱۰۸ مدرسه فعالیت داشته و خدمات آموزشی و تربیتی به بیش از  ۱۳ هزار و ۸۷ دانش‌آموز که شامل فرزندان کارگزاران و مأموران نظام در خارج از کشور،‌ ایرانیان مقیم و نیز دانش‌آموزان اتباع سایر کشورها که علاقمند به تحصیل در نظام آموزشی ایران هستند ارائه می دهند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به استقبال خوب فرهنگیان از خدمت به هموطنان در اقصی نقاط جهان امسال ۱۷۳۰۷ داوطلب فرهنگی(۱۳۴۳۰ آقا و ۳۸۷۷ خانم) در آزمون اعزام ثبت نام کردند که  قرار است ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون ( کتبی) به مرحله سنجش و ارزیابی حضوری راه یابند و در پایان مرحله دوم آزمون از میان آنها نیروهای مورد نیاز براساس کسب حدنصاب لازم و بالاترین نمرات و امتیاز برحسب نمره فضلی انتخاب و پس از کسب تأییدیه و صلاحیت‌های لازم حرفه‌ای و تخصصی و ویژگی‌های شخصیتی و دیپلماسی فرهنگی و نیز زبان خارجه به مرور و با توجه به نیاز مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در طول سه سال آینده اعزام خواهند شد.

به گزارش تسنیم،‌  اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی به میزان سه برابر تعداد نیاز در هر رشته شغلی تا ۱۰ خرداد ۹۷  اعلام خواهد شد.برای مدارس خارج از کشور به معلم دوره ابتدایی، آموزگار استثنایی، دبیر دوره متوسطه، مدیر آموزشگاه، معاون آموزشی، معاون اجرایی، مشاور تحصیلی، مربی امور تربیتی و کارشناس آموزشی و مالی نیاز است که هر معلم دو سال می‌تواند در این مدارس فعالیت کند.

نحوه اعزام نیز بدین صورت است که پذیرفته‌شدگان نهایی از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ به بعد به شرط ارائه گواهی‌های لازم سازماندهی و اعزام خواهند شد. تعیین محل مأموریت پذیرفته شدگان، زمان اعزام و مدت مأموریت آنها با توجه به نیاز مدارس، سیاست‌ها و مصالح کلی وزارت آموزش و پرورش و ضوابط سازماندهی به عهده مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.تغییر محل مأموریت به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. عدم تمکین از رفتن به محل مأموریت به منزله انصراف قطعی از مأموریت بوده و افراد ملزم به پرداخت خسارت‌ها هستند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها