رد پای جذب پرستار بیمارستانی در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری

قائم مقام نظام پرستاری گفت: ۱۳ دانشگاه علاوه بر ظرفیت اصلی خود برای پذیرش دانشجوی رشته پرستاری، ظرفیت جداگانه ای برای پذیرش پرستار بیمارستانی نیز ایجاد کرده اند.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمد شریفی مقدم افزود: ۳ دانشگاه با مکاتبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و پیگیری سازمان سنجش ملزم به حذف کد رشته‌های خود شده‌اند و ۱۰ دانشگاه دیگر نیز بر اساس نتایج کارگروه بررسی طرح پرستار بیمارستانی در شهرهای مختلف اعلام نظر نهایی خواهد کرد.

وی گفت: مقرر شده است تا کارگروهی برای بررسی نحوه پذیرش دانشجوی پرستاری در شهر کرمان تشکیل و راستی آزمایی شود و شاید برخی بیمارستان‌ها پس از این بررسی‌ها نیازی به جذب پرستار نداشته باشند.

قائم مقام نظام پرستاری افزود: کارگروه دیگری نیز تشکیل خواهد شد تا ارزیابی، ارزشیابی، استانداردهای آموزش و نیروی انسانی را بررسی کند و چه بسا نیازی به جذب دانشجو نباشد و نتوانند دانشجو جذب کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۳ دانشگاه که کد رشته‌هایشان حذف شده، وزارت بهداشت تعهد داده است چنانچه هر کدام از آن دانشگاه‌ها بر اساس نظرسنجی استاندارد آموزشی لازم را نداشته باشند کدهای جداگانه حذف و به کد اصلی بسنده می‌شود.

شریفی مقدم گفت: ما دغدغه داریم و تا این موضوع به سرانجام نرسد سازمان نظام پرستاری آن را رصد می‌کند و به جامعه پرستاری گزارش می‌دهد، اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و نمی‌توان گفت: مشکلات در زمینه طرح پرستار بیمارستانی حل شده است.

قائم مقام نظام پرستاری افزود: دیوار بی اعتمادی بین جامعه پرستاری و وزارت بهداشت بسیار بلند است و وزارت بهداشت باید گام‌های مؤثری برای حل این بی اعتمادی بردارد.

وی گفت: اگر در این انتخاب رشته، دانشجویی کد جداگانه را انتخاب کند و پس از بررسی کارگروه بر حذف کد جداگانه در آن ۳ دانشگاه نظر داد، کد جداگانه به کد اصلی الحاق خواهد شد و دانشجو در کد اصلی تحصیل خواهد کرد، آنچه ما می‌دانیم اکنون پذیرش تن‌ها از طریق کنکور است.

وی ادامه داد: فعلاً در بررسی‌های انجام شده با وزارت بهداشت نتیجه‌ای حاصل نشده است و باید ببینیم دوستان در وزارت بهداشت چه تصمیمی خواهند گرفت.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها