رد پاهای استخدام های فله ای در شهرداری تبریز و بازتاب های آن

به دنبال افشاگری ها در خصوص شائبه استخدام های فامیلی در شورا و شهرداری تبریز توسط شورانشینان، ائل در گزارشی به بازتاب های آن پرداخته است.

به گزارش ائل، در جلسه هفته گذشته شورای شهر تبریز بود که فرج قلی زاده، نائب رییس کمیسیون توسعه پایدار این شورا پرده از وضعیت اموالی و پرسنلی شهرداری تبریز برداشته و اذعان داشت: از حدود ۱۶ هزار نفر کارکنان شهرداری تبریز حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر بدون رعایت قوانین و مقررات استخدامی و به لطف نسبت فامیلی با مدیران و پرسنل شهرداری وارد شهرداری شده اند و فاقد تحصیلات و توان فنی لازم در حوزه فعالیت خود هستند.

تاکید عضو شورا بر بر لزوم شفاف سازی در خصوص اعمال تبعیض ها

این عضو شورا روند استخدام نیروهای شهرداری تبریز را خلاف قانون توصیف کرده و بر لزوم شفاف سازی در خصوص اعمال تبعیض ها در دریافتی های مدیران و پرسنل شهرداری های مناطق تاکید داشت.

این اظهارات فرج قلی زاده، موجی از واکنش ها را برانگیخت و افکار عمومی را به سمت مطالبه گری از شورانشینان در جهت پاسخگویی به این شبهه و لزوم مراقبت از تخلفات احتمالی در آینده برد.

تبعیض های مسبوق به سابقه ای که همواره بحث های بی نتیجه داشت

استخدام های فامیلی توسط اعضای شورا موضوعی است که مسبوق به سابقه بوده و همواره در شوراهای قبلی و حتی دیگر شهرها نیز مورد بحث و جدل بوده است و معمولا نتایج ملموسی نیز برای جلوگیری از این تبعیض ها دیده نمی شد.

اکنون که لزوم شفاف سازی در این خصوص تبدیل به مطالبه رسانه ای و مردمی شده و حتی برخی رسانه از استخدام نیروهای جدید توسط اعضای شورا در دفتر آنها منتشر کردند و بدنبال آن تعدادی از اعضای شورا نیز دست به کار شده و تکذیبیه صادر کردند.

تکذیبیه های بهشتی و فرج قلی زاده

محمدباقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز بدنبال مطرح شدن این موضوع، در این خصوص تصریح کرد: نوشته بودند که بهشتی فقط یک نفر را وارد شورا کرده است؛ جهت اطلاع باید بگویم بنده هیچ کسی را وارد شورا نکرده ام و طی نامه رسمی که به ریاست محترم شورا نوشته ام هیچ کسی را هم برای استخدام معرفی نخواهم کرد و بدین ترتیب گزارش ناقص خبرگزاری ها را اصلاح می کنم.

محمد فرج قلی زاده که از جدی ترین منتقدان استخدام های فامیلی به حساب می آمد نیز طی اظهاراتی بیان داشت: ضمن تشکر از حساسیت خبر نگاران محترم و شهروندان گرانقدر، به استحضار همه شهروندان محترم می رساند، اینجانب همه همکاران خود را از جمع کارکنان مکرم شهرداری انتخاب کرده ام، لذا، تا به حال هیچ کس را جهت استخدام در شورا یا شهرداری معرفی ننموده ام.

در مقطع کنونی که شورانشینان تبریز، از هر گونه وارد کردن نیروهای جدید به شورا و شهرداری برائت می جویند؛ باید دید تا چه حد به این ضوابط پای بند خواهند بود چرا که بیم آن می رود که این صحبت ها تبدیل به مسابقه ای برای تظاهر به قانون مداری شود و بعدها که آب ها از آسیاب افتاد؛ باز همان روال ورود نیروهای فله ای و  فامیلی به شهرداری تکرار شود!

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عریض و طویل بودن یکی از ویژگی‌های شهرداری است که با تعداد قابل توجه پرسنل که نه تنها نظارت بر آنها دشوار است بلکه پرداخت حقوق آنها تنها از طریق درآمدهای شهرداری همچون عوارض و مالیات امکان پذیر نخواهد بود لذا ضابطه مند شدن استخدام ها امری ضروری به نظر می رسد و مصداق این ادعا را می توان در حقوق های معوقه کارگران شهرداری جستجو کرد که بارها در شورای چهارم توسط محمدحسن اسوتچی به آن تاکید می شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها