رئیس قوه قضاییه: حذف بومی گزینی در استخدامی‌ها را پیگیری خواهم کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار داشت: وحدت و انسجام میان مدیران یکی از ضرورت‌های توسعه یافتگی در هر استانی از جمله هرمزگان است. اقدامات انجام شده توسط نظام نباید به دلیل جابجایی مدیران یا دیگر مسائل سست و کم اهمیت جلوه کند.
رئیس قوه قضاییه ابراز داشت: اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و تولید در حال انجام است که نباید با برخی جابه‌جایی‌ها تغییر پیدا کند و سست شود.

آیت‌الله رئیسی اذعان کرد: برخی از کشورهای اروپایی ارتباطی بسیار از کمتر از ایران با دریا دارند اما بیش از پنجاه‌ درصد از تولید ناخالص ملی‌شان را دریا تامین می‌کند.

وی ادامه داد: اهل اندیشه و تفکر باید با فعال کردن اقتصاد دریا به سمت کاهش بیکاری در استان هرمزگان حرکت کنند.

آیت‌الله رئیسی اشتغال و تولید را دو رکن اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری خواند و  تصریح کرد: باید در دوران جنگ اقتصادی با تکیه‌بر توانایی‌های داخلی با دشمن مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: هر زمان که جوانان ایران اسلامی با اراده وارد میدان شده‌اند ایران پیروز بوده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برای تحقق توسعه‌یافتگی به‌ویژه در هرمزگان باید مراقب روابط ناسالم بود تا این روابط از مجموعه‌های استان رخت ببندد و از بین برود چراکه هنگامیکه سرمایه‌گذار احساس کند روابط سالمی در استان برقرار است با آرامش و امنیت بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی را در هرمزگان مناسب دانست و عنوان کرد: دستگاه قضایی همواره از میدان دادن به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز به بازار ماهی‌فروشان بندرعباس رفتم و در جمع صیادان حاضر شدم، بیان کرد: صیادان به صدور مجوزهای صید ترال گلایه دارند و اعلام کردند باید این موضوع بررسی شود.

وی با مجوزهای صادرشده به برخی از کشتی‌های خارجی را برای محیط‌زیست و صید مخرب دانست و افزود: موضوع اصلی دستگاه قضایی در مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته است نه آن کوله بر مرزنشین.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا رونق تولید را به صورت جدی تهدید می‌کند باید دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان تشکیل شود.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: دستگاه قضایی از مدیران شجاع حمایت می‌کند و مدیران اجرایی در جنگ اقتصادی به‌طور حتم باید با شجاعت وارد شوند و مقام معظم رهبری حجت را بر روسای سه قوه نیز تمام کرده است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۴ پرونده قاچاق در استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند بررسی در استان و تهران است که سعی خواهد شد تا یک ماه آینده این پرونده‌ها بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی از صیادان گلایه داشتند که چرا مجوزها تنها به بازنشستگان سازمان شیلات اعطا می‌شود اما نصیب صیادان بومی نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه اجرایی قادر به حل بسیاری از مسائل هستند و تنها لازمه آن اراده‌ای است که باید در این حوزه مصمم باشد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف بومی گزینی نیروهای استخدامی در دستگاه‌های اجرایی استان را پیگیری خواهم کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها