رئیس دانشگاه فرهنگیان: ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم

تهران (پانا) – رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت که ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری در این دانشگاه وجود دارد.

حسین خنیفر در اولین نشست خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: دو اتفاق بزرگ در دانشگاه فرهنگیان رخ داده است؛ این دو اتفاق یکی صدسالگی نظام‌ تربیت در ایران و باروری منابع انسانی به عنوان معلم و دیگری تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به این دانشگاه است.

وی ادامه داد: از ۲۷ دانشجوی نخبه کشور ۳ دانشجوی دانشگاه جز رتبه‌های برتر بودند این موضوع نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان خوب کار کرده است.

خنیفر بیان کرد: برای ملاقات با مقام معظم رهبری ساماندهی چند هزار دانشجو از ۳۱ استان بسیار سخت بود. در حقیقت تشریف‌فرمایی ایشان به دانشگاه نبود تشریف فرمایی ایشان به نظام تعلیم و تربیت بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از امتیازات این دانشگاه حمایت تمام قد وزیر است. سیدمحمد بطحایی یک معلم باسابقه و هوشمند است که به نظام تعلیم و تربیت معلمی اعتقاد دارد.

وی حمایت مجلس، دولت و ارکان نظام را باعث پیشرفت در گام‌های بعدی دانست و به ۱۰ نقش اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: نقش اطلاع رسانی، نقاد حرفه ای بودن برای رقم زدن گام‌های بلند، تحلیل گر و آینده پژوه بودن، فریاد بودن یک رسانه خوب، حق گو بودن، صریح و صادق و راهنما‌بودن، حافظ جامعه بودن از جمله نقش‌های رسانه است.

خنیفر با بیان اینکه این دانشگاه با کاستی‌های زیادی روبرو است اما گام‌های بلند و با انگیزه ای دارد گفت: سعی داریم با امید و انگیزه برمشکلات فائق آییم زیرا ۱۳ میلیون دانش آموز متعلق به کشور جوان است که این جوانان آماده خیز هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مدیر خوب تحول ساز است باید به سمتی برویم که معلم را از حد نیاز واقعی به سمت کیفیت ببریم.

وی دانشگاه فرهنگیان را تنها دستگاهی عنوان کرد که با تمام جامعه در ارتباط است بنابراین باید تربیت کننده معلمانی برای ۸ دولت باشد.

خنیفر تاکید کرد: امید است به روزی برسیم که تراکم کلاس‌ها کاهش یابد و به حدی پیشرفت کنیم که معلم رزرو داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره استفاده از ظرفیت دانشگاه خوارزمی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم از امثال دانشگاه خوارزمی استفاده کنیم زنده کردن دوره تعهد دبیری با مجوزهای لازم از سوی مراجع تصمیم گیر است و ما پیگیر این برنامه هستیم.

وی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر آخرین وضع ایجاد دانشگاه‌های جامع با اولویت تربیت معلمان در مقاطع ابتدایی و تغییر محتوای آموزشی و جذب معلمان ماهر و با تجربه به مقاطع ابتدایی اظهار کرد: آموزش ابتدایی گذرنامه زندگی است. مغز کودکی عمدتا در دوران کودکی رشد می‌کند و تمام یادگیری‌ها و زحمات ما مربوط به همین دوره و قبل از نوجوانی است. سپس مغز انسان انبار اطلاعات می‌شود.

خنیفر بیان کرد: باید به جایی برسیم که فاخرترین معلمان به دوره ابتدایی بروند و اگر معلم فوق لیسانس وارد دوره ابتدایی کنیم، هنر کرده ایم. مدعی نیستیم اما روی دوره ابتدایی حرف داریم و میخواهیم آن را به سمت نظام های آموزشی قوی دنیا در حوزه ابتدایی نزدیک کنیم که اولین آنها فنلاند است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تجمیع پردیس‌ها افزود: فعلا تجمیعی درکار نیست اما برنامه بلند مدت برای ایجاد پردیس‌های بسیار بزرگ تحت عنوان دانشگاه تربیت معلم جامع استانی داریم که البته طرح آن بسیار زود است و باید روی آن خوب مطالعه کنیم. اگر ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان راه اندازی کنیم می‌توانیم ریشه بی معلمی را از بین ببریم.

وی از نیاز ۸۰ میلیارد تومانی برای نوسازی تجهیزات دانشگاه خبر داد و بیان کرد: ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر گزینش می‌شوند. طبق آخرین رایزنی‌ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است.

خنیفر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی درباره بودجه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نگاه به بودجه آموزش و پرورش نباید حداقلی و مصرفی باشد، بلکه باید نگاه سرمایه گذاری باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امسال باید ۴۰۰ ردیف استخدامی هیئت علمی به ما بدهند گفت: برآورد کردیم تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ هیات علمی جذب شود که بتوانیم نیرو تربیت کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۹۳۵۰ معلم در مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم گفت: سال بعد ۱۵ هزار نیرو می‌توانیم بگیریم و اگر بودجه عمرانی مان را اضافه کنند با تکمیل ظرفیت ها تا ۲۰ هزار نیرو در سال می‌توانیم جذب کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها