درخواست پیگیری از رئیس مجلس درباره استخدام چند نماینده در وزارت نفت را مطرح می‌کنم/ شورای نگهبان وارد شود

با تصریح بر اینکه تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس منتظر استخدام در وزارت نفت طی سه سال آینده بوده و امروز در حال تهیه مقدمات هستند، عنوان داشت:‌ در نطق آینده میان دستور خود حتماً از رئیس مجلس خواهم خواست که استخدام چند نفر از نمایندگان کنونی مجلس را در وزارت نفت طبق وعده خود پیگیری کند، چرا که اکنون دیگر این موضوع مشخص شده است.

شورای نگهبان باید وارد موضوع شود،‌ زیرا که صلاحیت نماینده برای انجام قانون‌گذاری و نظارت در مجلس تأیید شده است، و وقتی نماینده‌ای استخدام دستگاهی شد یعنی دیگر نمی تواند نظارت خود را روی همان دستگاه انجام دهد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هرچند ممکن است که برخی از همکاران ما ناراحت شوند ولی در زمانی که جوانان ما بیکارند، نباید نماینده مجلس به فکر استخدام در وزارت نفت باشد.

وی ادامه داد: این یک رانت دو طرفه است؛ نماینده مجلس از سازمان تأمین اجتماعی به وزارت نفت منتقل می‌شود و حقوق خود را از ماهی چهار میلیون به ماهی ۲۰ میلیون می رساند،‌ پس دیگر آن نماینده، وکیل المله نیست و نامش چیز دیگر است.

خادمی گفت: شورای نگهبان باید وارد موضوع شود،‌ زیرا که صلاحیت نماینده برای انجام قانون‌گذاری و نظارت در مجلس تأیید شده است، از این رو وقتی نماینده‌ای استخدام شد یعنی دیگر نمی تواند نظارت خود را روی همان دستگاه انجام دهد و قانون مطابق با منافع ملی نیز درباره آن نهاد و سازمان وضع کند.

نماینده‌ای که از فرضاً سازمان تأمین اجتماعی به وزارت نفت منتقل می‌شود و حقوق خود را از ماهی چهار میلیون به ماهی ۲۰ میلیون می رساند،‌ دیگر، «وکیل المله» نیست و نامش چیز دیگر است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر به این منوال پیش رود همه ۲۹۰ نفر نماینده مجلس تبدیل به کارکُنان دولت می‌شوند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز ۲۸ مرداد مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم پس از سخنان خادمی به‌عنوان مخالف بیژن زنگنه وزیر نفت گفته بود: «بینی و بین الله» نماینده‌ای را سراغ ندارم که وقتی به مجلس آمد،‌ کارمند وزارت نفت شود.

وی در ادامه با اشاره به این که این استخدام بر روی رأی نمایندگان تأثیر می‌گذارد، تصریح کرده بود: اگر چنین چیزی رخ داده باشد،‌ ما با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مزبور گفته بود: من در جریانم و می دانم که یک نفر از نمایندگان کارمند وزارت نفت نشده است.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها