دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار کرد: بحث پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری‌های جدی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از سال تحصیلی آینده در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: حدود ۴۰-۳۰ درصد از پذیرفته شدگان از سهمیه آزاد و بقیه از میان معلمان و در سال های بعد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

وی افزود: تشکیل این مقطع تحصیلی در دستور کار دانشگاه فرهنگیان است و با برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه پنج رشته برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان ایجاد خواهد شد و در مراحل پایانی اخذ مجوز آنها هستیم، خاطرنشان کرد: این رشته ها شامل “علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی ویژه معلمان ابتدایی”، “مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران و معاونان”، “مشاوره و راهنمایی ویژه مشاوران”، “رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ویژه دبیران تربیت بدنی”، “مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی تربیتی ویژه مدیران حوزه های اداری و ستادی” است.

 

وی اضافه کرد: البته در تلاش هستیم به تدریج کارشناسی ارشد را برای تمامی رشته ها توسعه بخشیم و تامین نیروی متخصص در مقاطع بالاتر همواره از دغدغه های آموزش و پرورش بوده است و آینده این دانشگاه تامین نیروی متخصص آموزش و پرورش است، تا آنجا که حتی طی سال های آینده معلمان مقطع متوسطه هم از طریق هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به مدارس ورود پیدا کنند.

 

محبی‌نیا تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در پی این است که هم از خود دانشجویان دانشگاه و معلمان و هم از خارج از دانشگاه و داوطلبان آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کند و البته صلاحیت هایی نیز مد نظر قرار می گیرد و باید احراز شود.

 

وی ادامه داد: آئین نامه آموزشی پذیرش دانشجوی ارشد هنوز نهایی نشده است، اما باید به زودی به مراحل نهایی برسد که طبق آن دانشجویان از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد که توسط  سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد، به دانشگاه ورود می یابند و از این میان حدود ۴۰-۳۰ درصد از پذیرفته شدگان از سهمیه آزاد و بقیه از میان معلمان و در سال های بعد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

 

به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر مقطع کارشناسی ارشد تنها در تهران راه اندازی شده است اما برخی از استان ها نیز پتانسیل تشکیل این مقطع را دارند.

کلیه سوالات خود را پیرامون کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان از ما بپرسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱ – ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲
۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳
تماس از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
در صورت عدم برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید
در صورتی که موفق به تماس نمیشوید عدد ۲ را به سامانه ۳۰۰۰۴۱۰۲۴۴۳۷۷۷ پیامک نمایید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. mahan گفت:

    یکی از دوستام لیسانس شو دانشگاه علو پایه رشته ریاضی گرفته ودرخواستش اینه که لطفا دانشجویان دانشگاه علوم پایه بتونن در ازمون کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها