خدمت سربازی طلبه‌ها با پایان تحصیلات سطح یک حوزه انجام می‌شو

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: تمام طلبه‌ها پس از اتمام تحصیلات سطح یک حوزه می‌توانند تقاضای انتقال به سایر مراکز آموزشی تخصصی و یا اعزام به خدمت سربازی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضاعلی خلفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طلاب به طور معمول پس از اتمام تحصیلات سطح یک حوزه در آزمون موسسات تخصصی شرکت کرده و در صورت پذیرفته شدن به آن مراکز منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۶۰ طلبه با این فرآیند از حوزه‌های علمیه زنجان به مراکز و موسسات تخصصی و یا حوزه‌های علمیه سایر شهرستان‌ها منتقل شدند.

خلفی در خصوص نحوه گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی طلبه‌ها، گفت: برای این مورد نیز متقاضیان پس از اتمام سطح یک می‌توانند با اخذ معرفی‌نامه از حوزه به نهادهایی که اعلام نیاز کرده‌اند خدمت سربازی خود را به عنوان سرباز طلبه در آن نهادها بگذرانند.

وی افزود: طلبه‌ها در صورت ادامه تحصیل نیز می‌توانند به عنوان استاد – سرباز در مدارس علمیه و یا حتی در دانشگاه‌ها جذب شده و دوران خدمت سربازی خود را با تدریس در حوزه و یا دانشگاه، سپری کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان اظهار داشت: مجموع طلاب در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه برادران این استان، یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده و در سال تحصیلی جدید ۹۰ طلبه در این حوزه‌ها پذیرش شدند که تغییر چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

خلفی خاطرنشان کرد: پذیرش طلاب همه‌ساله از بهمن آغاز شده و ثبت نام متقاضیان نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود ضمن اینکه دوره‌های «اختبار و تثبیت» نیز از تیر سال بعد برای متقاضیان پذیرش‌شده برگزار می‌شود تا دوره تحصیلی را به‌صورت رسمی آغاز کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها