حدود ۹ میلیون دوشغله داریم

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: اگر ضرب الاجل مجلس در ممنوعیت فعالیت دوشغله‌ها نهایی شود در جذب نیروهای جدید و جوان کشور تاثیرگذار خواهد بود.

فتح الله بیات در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: افراد دو شغله‌ای که مشغول به کار هستند رقمی در حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر را در کشور شامل می شوند و چنانچه تعدیل شوند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی با بیان اینکه اکثریت دوشغله‌ها در بخشهای مدیریت و در بدنه مدیران داخلی شاغل هستند، افزود: اگر تعدیل و حذف پستهای سازمانی این افراد اتفاق بیفتد به جذب نیرو و استخدام نیروهای جدید کمک خواهد کرد و وضعیت بیکاری رو به بهبود خواهد رفت.

 

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور درعین حال با اشاره به آمار روز افزون بیکاری در کشور گفت: سالهای متمادی است که با پدیده دو شغله‌ها در کشور روبه رو هستیم، متاسفانه زمانی که فردی بازنشسته و دوباره به خدمت گرفته می شود هیچگونه زمینه‌ای برای جایگزینی اشتغال نیروی جوان به وجود نمی آید به علاوه بازنشسته‌ای که دعوت به کار می شود حقوق و دریافتی بالایی هم به وی پیشنهاد می شود.

حدود ۹ میلیون دوشغله داریم/ضرب الاجل مجلس زمینه جذب نیروی جوان را فراهم می‌کند

به گفته بیات در جامعه کارگری نیروهای جوان جویای کار با حداقل حقوق و مزایا حاضر به انجام کار می شوند اما افراد دوشغله‌ای که با حقوق بالا جذب کار می شوند هزینه و بار مالی زیادی را به بخشی که مسئولیت آن را بر عهده می گیرند، وارد می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن ضرب الاجل مجلس، فضا برای استخدام و به کارگیری نیروهای جدید و جوان در کشور باز شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها