جوان ترین میلیاردرهای آمریکا +عکس

فیس بوک، سه نفر را به لیست بیست نفری که برای خود کسی هستند، اضافه کرد، اما جوانترین آنها، آن کسی نیست که شما فکر می کنید.

پدیده فیس بوک دوباره لیستی تهیه کرد، و این بار کمک کرد تا دو نفر جدید برای اولین بار به لیست بیست نفری که برای خود کسی هستند، و به دسته ثروتمند ترین آمریکایی ها بپیوندند و میانگین سن ثروتمند ترین آمریکایی ها را به سن تقریبی ۶۵٫۷ کاهش داد. تنها هشت نفر از میلیاردرهای آمریکایی، زیر ۴۰ سال سن دارند و سه نفر از آنها بطور اشتراکی فیس بوک را تأسیس کرده اند.

جوانترین آنها؟ آن کسی نیست که شما فکر می کنید.جوان ترین میلیاردر جهان اکنون داستین موسکوویتز بیست و شش ساله است، که هشت روز از مارک زوکربرگ، هم اتاقی سابقش در دانشگاه هاروارد و یکی از بنیانگذاران فیس بوک، کوچکتر است. موسکوویتز، اولین مسئول فناوری عمده سایت شبکه های اجتماعی، در سال ۲۰۰۸ آسانا، شرکتی نرم افزاری که موجب همکاری بهتر افراد و شرکت های کوچک می شود، را تأسیس کرد. این شرکت تعدادی از حامیان مشابه و اولیه نظیر فیس بوک را جذب کرد و ممکن است یک روز مبدل به چیزی ارزشمند شود. هر چند، در حال حاضر، فوربس برآورد کرده است که تمام ثروت ۱٫۴ میلیارد دلاری موسکوویتز از شش درصد سهام او در فیس بوک حاصل شده است.

زوکربرگ دیگر نمی تواند به عنوان جوان ترین عضو فوربس چهارصد سلطنت کند، اما همچنان به عنوان بزرگترین درصد بگیر سال، به خود می بالد – ارزش شبکه او از ۲ میلیارد دلار به  ۶٫۹ میلیارد دلار جهیده است، که موجب شده است تا به اندازه پنج برابر بیشتر از موسکوویتز و حتی بیشتر از اپل استیو جابز، دارایی داشته باشد.

سومین بنیانگذار فیس بوک، ادواردو ساورین ۲۸ ساله است، که زمانی مالک یک سوم از سهام فیس بوک بوده است. هنگامی که زوکربرگ و مسکوویتز مدرسه را برای بازگشت به کالیفرنیا ترک کردند، ساورین ماند تا فارغ التحصیل شود. یک سال بعد فیس بوک از او شکایت کرد؛ و او نیز با آن مقابله کرد. احزاب ظاهراً با گرفتن پنج درصد از سهام  و یک بنیانگذاری زیستی در سایت فیس بوک، قضیه را با ساورین حل و فصل کردند. احساس بدی نکنید. طبق برآورد ما این سهم دارایی به ارزش ۱٫۱۵ میلیارد دلار در اختیار او قرار می دهد.

فناوری، و به خصوص اینترنت، مدت زیادی است که بهترین شرط برای ثروتمند شدن در سنین جوانی، هستند. بیل گیتس اولین بار و در سال ۱۹۸۶ و در سن سی سالگی، و با شبکه ای به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار، در این لیست قرار گرفت. مایکل دل اولین بار در سن ۲۶ سالگی به لیست پیوست؛ و بعد از ۱۹ سال همچنان در لیست است. همچنین دیوید فیلو و جری یانگ، به خاطر یاهو، حدود ۱۲ سال پیش در این دسته قرار گرفتند. در واقع نیمی از ۲۰ نفر از جوانترین میلیاردرهای آمریکا، ثروت خود را از صنعت فناوری، بیشتر از طریق اینترنت، به دست آورده اند.

خارج از دنیای اینترنت، اعضای جوان لیست ثروتمندان قادر بوده اند که از سایر صنایع نظیر سرمایه گذاری و ورزش نیز پول نقد به دست آورند. مدیر سرمایه گذار، جان آرنولد، ۳۶ ساله، از تجارت نفت برای انرون در سال ۱۹۹۵، شروع کرد. گفته شده است که او در سال ۲۰۰۱ برای شرکت، ۷۵۰ میلیون دلار به دست آورده است. هنگامی که یک سال بعد انرون سقوط کرد، او به تجارت برای خود پرداخته، و قنطورس را تأسیس کرد، که سرمایه گذاری بود که بیشتر بر روی گاز طبیعی، و تجارت انرژی متمرکز بود.

پنج نفر از این بیست جوان ثروت خود را از ارث به دست آورده اند، از جمله آنها اسکات دانکن است که تنها میلیاردری است که دهه بیستم عمر خود را سپری می کند اما فیس بوک او را در لیست خود قرار نداده است. او و خانواده اش، پس از مرگ پدرشان، دان دانکن، در ماه مارس گذشته، کنترل امپراطوری خط لوله خانوادگی خود به ارزش ۱۲٫۴ میلیارد دلار را به عهده گرفتند.

آنچه درباره این گروه شایان ذکر است، این نیست که آنها چقدر سریع این پول را به دست آورده اند، بلکه این است که آنها چه راهی را برای صرف این پول برگزیده اند؛ آنها این پول را زیاد صرف خانه های لوکس و یا اسباب بازی های گران قیمت نمی کنند، بلکه آن را برای مواردی که برایشان پرشور است، هزینه می کنند. لری پیج، از گوگل، قطعاتی مسکونی در پالو آلتو می خرد تا شبکه ای از خانه هایی که از نوع جدیدی از سلول های سوختی، انرژی زمین گرمایی و جذب آب باران استفاده می کنند، ایجاد کند. او همچنین از دوچرخه الکتریکی و خاکی زیرو ایکس و ماشین اسپورت الکتریکی شرکت تسلا موتورز، که او و سرگئی برین سرمایه گذار آن هستند، استفاده می کند. پیر امیدیار به همه چیز از یک شرکت طراحی کننده فانوس های خورشیدی تا نمایش طنز سیاسی در کنیا، کمک می کند. موسکوویتز در حمایت از طرح پیشنهادی ۱۹، که به دنبال قانونی کردن ماری جوانا در کالیفرنیا در ماه نوامبر بود، مبلغ ۷۰،۰۰۰ دلار پرداخت. جان آرنولد پذیرفت تعهد بدهد که اکثریت ثروت خود را به خیریه بدهد.

در مورد زوکربرگ، او همچنان در خانه ای نسبتاً متوسط و اجاره ای در پالو آلتو، کالیفرنیا زندگی می کند. پس او با ثروتش چه می کند؟ بیشتر آن به سهام غیر عمومی فیس بوک گره خورده است. با این حال، این جوان ۲۶ ساله، در ” نمایش اپرا وینفری ” در ماه سپتامبر اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به مدارس نیوآرک اختصاص می دهد. این هدیه بزرگترین اقدام بشردوستانه توسط شخصی به سن او در تاریخ آمریکا است.

در زیر نگاهی به لیست می اندازیم:

داستین موسکوویتز

دارایی خالص: ۱٫۴ میلیارد دلار

منبع درآمد: فیس بوک

سن: ۲۶

جوانترین میلیارد آمریکا، از مارک زوکربرگ، هم اتاقی سابقش در دانشگاه هاروارد، هشت روز کوچکتر است. اولین مسئول فناوری عمده فیس بوک، در سال ۲۰۰۸ رفت تا آسانا، شرکت نرم افزاری که موجب همکاری بهتر افراد و شرکت های کوچک می شود، را افتتاح کند. در حال حاضر، تمام ثروتش از ۶ درصد سهامی که در فیس بوک دارد، حاصل می شود.

مارک زوکربرگ

دارایی خالص: ۶٫۹ میلیارد دلار

منبع درآمد: فیس بوک

سن: ۲۶

ترک تحصیل کرده از هاروارد و مدیر عامل فیس بوک، بزرگترین درصد بگیر امسال در لیست فوربس ۴۰۰ و ستاره باکس آفیس در “شبکه اجتماعی” بود. ماه گذشته، پذیرفت که ۱۰۰ میلیون دلار به مدارس مشکل دار نیوآرک اهدا کند.

اسکات دانکن

دارایی خالص: ۳٫۱ میلیارد دلار

منبع درآمد: خطوط لوله کشی

سن: ۲۷

پسر مرحوم دان دانکن کنترل بخشی از امپراطوری خطوط لوله خانوادگی به ارزش ۱۲٫۴ میلیارد دلار را به عهده گرفت. این شرکت پرانرژی، با محصولات خطیرش، دارای بیش از ۴۹،۰۰۰ مایل خطوط لوله است.

ادواردو ساورین

درآمد خالص: ۱٫۱۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: فیس بوک

سن: ۲۸

ساورین، متولد برزیل، به همراه زوکربرگ، همکلاسی اش در هاروارد، فیس بوک را تأسیس کرده و برای مدت کوتاهی صاحب یک سوم از سهام آن بود. هنگامی که زوکربرگ برای بازگشت به کالیفرنیا ترک تحصیل کرد، ساورین ماند و فارغ التحصیل شد. یک سال بعد فیس بوک از او شکایت کرد؛ و او نیز با آن مقابله کرد. احزاب ظاهراً با گرفتن پنج درصد از سهام  و یک بنیانگذاری زیستی در سایت فیس بوک، قضیه را با ساورین حل و فصل کردند.

جان آرنولد

دارایی خالص: ۳٫۳ میلیارد دلار

منبع درآمد: نوعی سرمایه گذاری

سن: ۳۶

تاجر نفت پیشین شرکت انرون، پس از سقوط تجهیزات این شرکت پرآوازه، شرکت سرمایه گذاری قنطورس را تأسیس کرد. صندوق او هم اکنون ۵ میلیارد دلار را تحت مدیریت دارد، و او و همسرش لارا نیمی از اموال خود را برای چالش گیتس-بوفت به ضمانت گذاشته اند.

سرگئی برین

دارایی خالص: ۱۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: گوگل

سن: ۳۷

در سن ۶ سالگی از روسیه مهاجرت کرد؛ مادرش دانشمندی محقق در ناسا بود. با لری پیج در دوره دکترا علوم کامپیوتر در استنفورد آشنا شد و در سال ۱۹۹۸ شروع به ساخت گوگل کرد. برین اکنون بر روی بالا بردن حاشیه ها با استفاده از جستجوی فوری و به وجود آوردن کسب و کار جدید در ارتباطات، متمرکز است، و از سوی دیگر بر روی ابتکارات سفر به فضا و تحقیقات پارکینسون سرمایه گذاری می کند.

لری پیج

دارایی خالص: ۱۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: گوگل

سن: ۳۷

از موسسان گوگل است که برنامه دکترای خود در استفورد را در سال ۱۹۹۸ رها کرد تا موتور جستجوگر را شروع کند. امروزه انگیزه های شخصی او شامل خرید قطعاتی مسکونی در پالو آلتو است تا شبکه ای از خانه هایی که از نوع جدیدی از سلول های سوختی، انرژی زمین گرمایی و جذب آب باران استفاده می کنند، ایجاد کند. او همچنین از دوچرخه الکتریکی و خاکی زیرو ایکس و ماشین اسپورت الکتریکی شرکت تسلا موتورز، که او و سرگئی برین سرمایه گذار آن هستند، استفاده می کند. پیج عضو هیأت مدیره بنیاد ایکس پرایز، بنیادی غیرانتفاعی برای پیشرفت ژنتیک، انرژی، و اکتشافات فضایی، است.

دانیل زیف

دارایی خالص: ۴ میلیارد دلار

منبع درآمد: ارث، نوعی سرمایه گذاری

سن: ۳۸

جوان ترین پسر مرحوم ویلیام زیف جی.آر، که امپراطوری انتشارات زیف دیویس (مجله کامپیوتر، ماشین و راننده، قایق سواری) را به وجود آورد و بعدها آن را فروخت. دانیل و برادرانش دریک و رابرت ثروت خانوادگی را به ارث برده، و آن را در شرکت سرمایه گذاری برادران زیف سرمایه گذاری کردند. او اخیراً ازدواج کرده است.

لورنزو فرتیتا

دارایی خالص: ۱ میلیارد دلار

منبع درآمد: قمارخانه ها، مبارزه نهایی مسابقات قهرمانی

سن: ۴۱

فرتیتا با کمک رشد هنرهای جنگی در لیگ مبارزه نهایی مسابقات قهرمانی، که متعلق به او و برادر بزرگش فرانک بود، به وضعیت میلیاردر بودن بازگشت. سرمایه گذاری ابوظبی به یو.اف.سی (مبارزه نهایی مسابقات قهرمانی) کمک می کند تا بین المللی شود. این غواص با کوسه ها – از قبیل ببرها و سفیدهای بزرگ- برای تفریح شنا می کند.

جری یانگ

دارایی خالص: ۱٫۱۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: یاهو

سن: ۴۱

یانگ در تایوان به دنیا آمد و در سن ۱۰ سالگی به آمریکا رفت. او فهرست راهنمای وب سایت خود را در سال ۱۹۹۴ به همراه شریکش دیوید فیلو، و در حالیکه هر دو در استنفورد دانشجوی دوره کارشناسی ارشد بودند، ایجاد کرد. مؤسس یاهو در سن ۲۹ سالگی در ردیف چهارصد ثروتمند آمریکا قرار داشت. او همچنان با یاهو است، اما دیگر رئیس نیست. او در هیأتی دیگر نشسته و به کمک های خیریه می پردازد.
به نقل از سایت لینکدونی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها