جزئیات پرداخت وام به متقاضیان در صندوق کارآفرینی امید

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره نحوه ضمانت های صندوق گفت: برای وام تا سقف۱۰۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی یا قراردادی یا دارای جواز کسب، برای فعالیت های کارآفرینی و کارفرمایی، متقاضی می‌تواند با سندی معادل ۱۲۰ درصد کل تسهیلات را جایگزین ضامن کند.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره انواع تسهیلات و حداکثر سقف پرداخت آن گفت: عمده ی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه ی اشتغال به سه بخش خویش فرمایی که سقف آن ۳۰۰ میلیون ریال، خانگی که سقف آن ۱۰۰ میلیون ریال و بخش کارآفرینی که سقف آن یک میلیارد ریال برآورد شده است، تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد:به این شکل متقاضیان دریافت وام ۳۰۰ میلیون ریال، به راحتی از شعب استان ها می‌توانند درخواست کنند و با تصمیم گیری استان مربوطه، تسهیلات را دریافت نمایند. در حوزه ی کارآفرینی ، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال مسئولیت بر عهده ی استان‌ها است. اما در خواست بالای ۵۰۰ میلیون ریال، پرونده به ستاد مرکزی صندوق فرستاده شود تا بعد از ارزیابی‌های لازم مجوز دریافت صادر می شود.

وی در پاسخ به اینکه چه ضمانت نامه هایی از متقاضیان دریافت می‌شود گفت: برای پرداخت تا سقف صد میلیون ریال، تعهد یک ضامن که می‌تواند کارمند رسمی، کارمند قراردادی و یا فرد دارای جواز کسب معتبر باشد و برای تسهیلات بیشتر، با  افزایش تعداد ضامن، پرداخت انجام می‌شود. در فعالیت های کارآفرینی و کارفرمایی، متقاضی می  تواند با سندی که معادل ۱۲۰ درصد کل تسهیلات ارزش دارد به جای ضامن استفاده کند. همچنین متقاضیان می  توانند از ضمانت نامه های بانکی نیز استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه به طور معمول از مراجعه متقاضی و تشکیل پرونده تا اخذ تسهیلات از صندوق چقدر زمان صرف می‌شود گفت:طبق بررسی های انجام شده، به طور متوسط زمان مورد انتظار برای دریافت وام، حدود دو ماه است.

نوراله زاده با اشاره به برنامه ها و فعالیت های جدید صندوق در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد، مددجویان موسسات خیریه را ظرفیت های عظیم بر شمرد که قادرند علی رغم مشکلات جسمی و ناتوانی مالی، محصولات مناسب و با کیفیت تولید کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام آمادگی صندوق در جهت حمایت از موسسات خیریه کارآفرین اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید علاوه بر حمایت مالی از موسسات خیریه که اقدام به کارآفرینی برای مددجویان خود می‌کنند می‌ تواند در زمینه مشاوره شغلی و کمک به ایجاد بازار فروش محصولات موسسات نیز همکاری نماید.

وی مهمترین مشکل تولید در ایران را موانع بر سر راه ایجاد بازار فروش مناسب دانست و افزود: بیشترین ارزش افزوده در تمام مراحل تولید از تهیه موارد اولیه ، طراحی ،‌تولید تا فروش را همواره در بخش فروش کالا و محصولات شاهد هستیم و اگر ما بتوانیم موسساتی را که صرفاٌ‌ کار مشاوره، بازاریابی و فروش را انجام می دهند شناسایی و ساماندهی کنیم می توانیم کمک شایانی به تولیدات کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۸)

  1. سالاری گفت:

    منم سه ساله پرونده تشکیل دادم هر روز میرم میگن تسهیلات نیومده

  2. ایدا گفت:

    مدارک من برای دریافت وام تاییده خورده بود ولی ندادن فقط پارتی دارین برین دنبالش وگرنه خودتونو خسته نکنید

  3. ایدا گفت:

    من دو سال دنبال وام بودم تمام مدارک هم کامل کردم هر سری هم میرفتم رییس بانک عوض میشد و هر سری هم بهانه میوردن تا اینکه یک روز بازرس اومده بود اونجا به بازرس گفتم ایشون رفتن پیش رییس بانک یس بانک گفت چشم با اینکه ظرفیت پر شده پروندشونو برای ماه دیگه میزارم که وام رو دریافت کنن ماه بعد که رفتم رییس عوض شده بود و در نهایت تمیز و مجلسی بهم گفت وام برای شغل شما تعلق نمیگیره.

  4. علی گفت:

    من دارم بیمه بیکاری میگیرم باید چیکار کنم برای گرفتن وام بیمه بیکاری رو قطع کنم بعد ثبت نام کنم
    باید چیکار کنم؟؟

  5. mahsa گفت:

    یعنی به زنها اگه بد سرپرست یا بی سرپرست نباشن وام نمیدن؟؟؟؟همین؟!!بهمین سادگی؟؟!؟!

  6. رضا گفت:

    سلام.خسته نباشید.
    من الانه چهار ساله دنبال اینم که یه طرح پیاده بکنم.به هر جایی هم که میشد سر زدم.مدرک گوسفند داری.مرغ بومی دارم.هر وقت که مراجعه کردم پاسخی جز اینکه امسال چنین تسهیلاتی نداریم؟این صندوق کار آفرینی کلا از چه طرحی پشتیبانی میکنه؟من واقعا دنبال اینم که طرح پیاده بکنم.نه اینکه وام بگیرم ماشین بگیرم..من دنبال گوسفند.مرغ.گل خونه…هستم.لطفا راهنمایی کنید و همچنین کمک..
    با تشکر

  7. کیامهر گفت:

    سلام من دارای مدرک ارشد هستم این سه ماهه دنبال وام کارفرمایی کلی هزینه کردم همسرم بصورت حقوق کارگری پایین تو یه گارگاهی کار میکنه ،الان که میخوام نتیجه بگیرم میگن چون همسرت بیمه است نمیدیم،،مگه هدف اشتغال زایی نیست خوب منم بیکارم و میخوام اشتغال زایی کنم

  8. فرزاد گفت:

    سلام .من الان سه ماه درگیرم بیستو پنج تومن وام از این صندوق بگیرم تمام کارام شده و باید ضامن ببرم ولی هنوز حرفی از مکان کار من نزدن که جایی داری مغازه ای داری یا نه به نظرتون بعد از بردن ضامنین ممکن به مشکل بخورم واسه دریافت وام

  9. بهروز بختیاری گفت:

    کسی از صندوق کارافرینی شکایتی داشته باشه باید کجا بره اینجا درست جواب نمیدن فقط سنگ جلوی میندازن وام به اسمم در اومد ولی بهم گفتن برو برای ۱۵۰۰۰۰۰۰تومن وام دو ضامن کارمند بیار ذوتا جواز کسب دار بعد یه ماهم بیشتر فرصت ندادن برای پیدا کردن ضامن اخه شما از یه طرف میگین یه ضامن اینا یه چیز دیگه میگن

  10. عاطفه گفت:

    سلام کسی میدونه که پیش فاکتور وام کارفرمایی چطوری باید باشه؟
    مثلا نمیشه یه پیش فاکتور سوری ببریم و خودمون امضاش کنیم؟

  11. معصومه گفت:

    برای آرایشگری چقدر هست مبلغ وام؟

    • بنده خدا گفت:

      باید طرح توجیهی اریشگریتو ببری و اونجا توضیح بدی.
      و اینکه خانوم مبلغ وام ارایشگری چقدر هست اصلا اینجوری نگید!!!
      شما میخواید اشتغال ایجاد کنید و ارایشگاه بزنید و باید بدونید به چه مقدار سرمایه نیاز دارید. پس خودتون باید بگید به فرض ۱۰ میلیون نیاز دارم تا یه ارایشگاه بزنم و بعد ازتون میپرسن چه تجهیزاتی میخواین؟ شما هم باید تا همون مقدار که نیاز دارید لیست تجهیزات از قبل اماده کرده باشید تا سئوالاتشون بی جواب نمونه.
      مقدار وام درخواستی تونم الکی رو هوا نگید چون حتما لیست قیمت میخواد اون هم به روز و برای تجهیزات نو و اکبند.

    • بنده خدا گفت:

      راستی به احتمال زیاد ارایشگری با توجه به اینکه شغل خدماتی حساب میشه، سقف وامش ۱۰ میلیون بیشتر نیست ولی باز هم به صندوق کار افرینی شهر یا استانتون تماس بگیر و مطلع موضوع شو.

  12. بنده خدا گفت:

    راستی
    وام ها داده شده بازرسی هم دارن و میان بازرسی تا ببینن مراحل کار به چه صورت پیش میره. پس اینجوری نیست که بتونید وام رو خرج چیز دیگه کنید.

    برای طرح ها و امکاناتی که نیازه ، پیش فاکتور از تجهیزات لازم ، هم میخوان. فقط در قیمت امکانات بتونید قیمت رو غیر واقعی بزنید تا چیز دستت تون رو بگیره. اونم هم زیاد نباید تابلو باشه.

    و همه وسایل تجهیزاتم باید نو خریداری بشه …یعنی نمیتونید تجهیزات دسته دوم بخرید. و کاملا باید نو باشه.
    اینارو من نمیگما جز شرایط صندوق کار افرینی هست.

    راستی در وام هایی که شما هزینه اجاره مکان یا مغازه بزنید. پول درخواستی رو به حساب خود صاحب ملک می ریزن یعنی به حساب شما نمیریزن و شما رنگشم نمی بینید. فقط پول تجهیزات به حساب شما میاد که واسه اون هم باید فاکتور ببرید.

    نامه از بهداشت برای شغل هایی که به صنایع غذایی مرتبطه لازمه.
    کارت بهداشت میخوان.
    نامه از اصناف میخوان وا باید جواز بگیرید.
    کلا خیلی چیزا میخواد.

    چیزی بود که یادم اومد.
    موفق باشید.

  13. بنده خدا گفت:

    سلام
    نزدیک به ۷ ماه دارم میرم صندوق کارآفرینی و بر میگردم.
    اینو گفتم بدونید وام کارآفرینی خوب هست اما پدرتو در میارن تا بهت وام بدن وگرنه بقیه چیزهاش خوبه.

    و تا الان که ۷ ماه گذشته وامم رو دریافت نکردم.
    و پیش بینی میکنم تا چند ماه دیگه هم طول بکشه. خلاصه وارد این بحث نمیشم.
    .
    .
    .
    برای اینکه اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته باشین به سایت صندوق کار آفرینی مراجعه کنید که میتونید در گوگکل سرچ کنید و انواع وام ها و شرایطش رو بخونید.
    .
    .
    .
    وام ها ۴ درصد بوده
    تنفس یا خواب هم داره. برای وام های تا سقف ۱۰ میلیون تا ۳ ماه تنقس داره و وام های بالاتر هم خوابش کمی بیشتر میشه که حداکثر خوابش فکر کنم ۸ ماه می باشد.
    .
    .
    .
    دوستانی که میرن وام بگیرن یادشون باشه:
    باید بیکار باشن.
    بیمه نباشن.
    متاهل باشی در بعضی موارد.
    مدرک مهارتی باتوجه به حرفه درخواست وام داشته باشند.
    کاری هم اگه شروع کردید نگید دارید کار میکنید یعنی ابتدای راه هستید و با وام میخواید کار رو راه بندازید…چرا؟ چون اگه کاری که براش درخواست وام میدید در حال اجرا باشه وام بهش تعلق نمیگیره و شما رو جز موارد وام گیرنده قرار نمیدن.
    البته این شرایط برای وام های خوداشتغالی یا خانگی هست.
    وام کارفرمایی باز شرایطش جور دیگه هست که من واردش نشدم و زیاد هم اطلاع ندارم چون اصلا به من نمیخوره کسایی میگیرن که بتونن تا سقف ۱۰۰ میلیون قسطهاشو بدن.

    هر ۱۰ میلیون وام تقریبا ماهش ۲۵۰ تومن قسطش میشه. البته منظورم وام گرفتن از صندوق کارافرینی هست نه جایه دیگه.
    .
    .
    .
    اینجا کسی به سئوالات شما جواب درست نمیده. باید به صندوق کار افرینی شهر یا استا خود مراجعه کنید.
    و یادتون باشه مواظب حرف زدنتون باشید چون اگر یکی از شرایط بالا رو نداشته باشید ردتون میکنن به راحتی تموم.
    مگه اینکه پاش وای بیستین. و تحمل زمان طولانی و وقتی که برای این وام باید طی کنید رو داشته باشید.
    .
    .
    .
    وام فقط در صورتی به زنان داده میشه که بد سرپرست یا بی سرپرست و … باشند
    اگه متاهل باشه و مشکلی نباشه وام نمیدن
    به فرزند معلول شما که اصلا وام تعلق نمیگیره. چرا؟ چون یکی از شرایط وام سلامت جسمانی وام گیرنده هست. شما برای وام برای فرزندتون باید به بهزیستی یا کمیته امداد مراجعه کنید تنها جاهایی هستند که شاید از معلولین حمایت کنند.
    همسرتون هم حتما مدرک مهارتی داشته باشه.

    راستی بدون طرح قبلی از شغلی که میخواین راه اندازی کنین اصلا صندوق نروید…و با اطلاعات کامل و جامع از طرح تون به صندوق برید چون از طرحتون می پرسن و از شما جواب میخوان.

    باز پرداخت هم از ۴۰ ماه تا ۶۰ ماه بستگی داره به خیلی چیزا.

    وام های صندوق کار آفرینی در سه نوع هستند:
    خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان
    اشتغال زایی تا سقف ۳۰ میلیون تومان
    کارفرمایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

    وام برای دارو و درمان یا وام برای خرید ماشین یا خونه یا .. اصلا نمیدن و اصلا هم مطرح نکنید چون میفهمن وام برای چی میخواید و اگه بعدش طرح ببرید میگن شما همونی هستی که وام برای درمان میخواستید!! بعد میگه نکنه طرح الکی اوردی و میخوای وامو بگیری بعد خرج چیز دیگه کنی و…. پس خیلی مواظب رفتار و حرکات تون باشید.

    ولی برای کسب اطلاعات بیشتر یا به سایت صندوق یا به خود صندوق کارافرینی شهرتون مراجعه کنید.

    امیدوارم تونسته باشم کمک تون کرده باشم.
    اگه از اطلاعات من خوشتون اومد برام دعا کنید. دعاهای خوب.
    موفق باشید مردم خوب سرزمینم ایران.

  14. شاهین گفت:

    با سلام و خسته نباشید ، به عرض می رسانم ، صندوق کارآفرین حرکت خوبی را در رابطه با اشتغالزایی انجام می دهد ، می خواستم بپرسم ، من که یک فرزند معلول ۱۵ ساله و یک همسر لیسانس خانه دار در منزل دارم آیا از طریق صندوق می توانم وامی دریافت کنم که هم اشتغالزایی نمود و هم هزینه داروها و درمان فرزندم تامین گردد ، با تشکر و خدا قوت .

    • علیرضا گفت:

      سلام من درخواست وام دادم ولی بازدید نیومدن یه دوهفته ای میشه جوازتاسیس هم دارم چندبارمیان بازدید

  15. سلمان گفت:

    این تسهیلات چند درصده؟
    باز پرداختش چه مدته؟
    خواب هم داره یا نه؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها