جزئیات برگزاری دومین آزمون بزرگ استخدامی در صنعت نفت

مهندس «ابوالفضل عزیزی» امروز در گفتگو با خبرنگار انرژی نیوز درباره برگزاری آزمون استخدامی برای طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی آماده بهره برداری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گفت: هم اکنون ترافیکی برای افتتاح و راه اندازی طرح‌ها و پروژه‌های جدید پتروشیمی و پالایشگاهی در هلدینگ خلیج فارس راه افتاده به طوری‌که تا سال آینده طرح‌های متعددی همچون پتروشیمی هنگام، لردگان، طرح توسعه پتروشیمی ایلام، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و … در مدار بهره برداری و یا آغاز راه اندازی قرار می‌گیرند.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه هم اکنون جذب ۲۰۰ نفر برای پتروشیمی لردگان با انجام آزمون استخدامی انجام شده و نفرات جذب شده مراحل کارآموزی و آموزش در مرکز آموزش جنوب را پشت سر می‌گذارند، تصریح کرد: در راستای این سیاست کلان امسال فرآیند برگزاری آزمون استخدامی برای دو طرح بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب نزدیک به ۶۰۰ نفر نیروی متخصص و تحصیلکرده برای پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در شهرستان بهبهان و جذب ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر برای پتروشیمی هنگام در عسلویه، اظهار داشت: برای انجام مراحل آزمون استخدامی این دو طرح پتروشیمی و پالایشگاهی ابتدا باید چارت سازمانی مشخص شود که این در دست اقدام بوده و سپس با مجوز هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه برگزاری آزمون استخدامی در این دو شرکت نیازی به اخذ مجوز از وزارت نفت و سازمان اداری و استخدامی ندارد، تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه امیرکبیر انجام می‌شود، البته در کنار جذب از مسیر آزمون، استخدام نیروهای ارکان ثالث با اولویت مناطق بومی در دستور کار قرار دارد به طوری که فقط برای پالایشگاه بیدبلند نیاز به ۵۰۰تا ۶۰۰ نفر نیروی ارکان ثالث داریم.

عزیزی همچنین در پاسخ به پرسش انرژی نیوز در خصوص مهمترین رشته‌های مورد نیاز برای این دو آزمون استخدامی هم توضیح داد: بر اساس مطالعات انجام شده در این دو آزمون به نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، مکانیک، برق، مالی، مدیریت، حسابداری، بازرگانی، عمران و … نیاز است.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: مراحل استخدامی هم به این شکل است که ابتدا آزمون کتبی برگزار شده و دو تا سه برابر سهمیه تعیین شده به مصاحبه حضوری دعوت و در نهایت با انجام طب صنعتی و مصاحبه روان شناختی جذب انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر انرژی نیوز درباره زمان بندی برگزاری آزمون استخدامی هم بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم اسفند ماه امسال آگهی استخدامی منتشر و در نهایت فروردین ماه سال آینده آزمون استخدامی برگزار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه آیا در آزمون استخدامی جدید شرط معدل و رتبه هم تعریف شده است، اظهار داشت: شرط معدل بالایی مدنظر قرار نداده ایم و به دنبال ایجاد فضای رقابتی برای مشارکت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور در آزمون استخدامی هستیم.

به گفته وی فرآیند برگزاری آزمون استخدامی صرفا با انجام این دو آزمون متوقف نمی‌شود و با توجه به پیشرفت ساخت طرح‌‌های پتروشیمی گچساران و شیمیایی صدف در عسلویه آزمون‌های مشابه دیگری برگزار خواهد شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها