جزئیات برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی

مدیرکل آموزش پیش دبستانی با اشاره به الزام شرکت در دوره‌های توانمندسازی مربیان، گواهینامه آن را فاقد اعتبار استخدامی دانست.

جزئیات برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی/ گواهینامه‌ها فاقد اعتبار استخدامی استرخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوره‌های توانمندسازی منابع انسانی اظهار کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های دارای اولویت آموزش و پرورش است و با توجه به نقش و تاثیر آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی در طول زندگی و دوره‌های تحصیلی بالاتر در زمینه‌های شناختی، عاطفی، اجتماعی و تربیت دینی سرمایه‌گذاری در دوران کودکی پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی می‌تواند بسترساز جامعه پذیری و فرهنگ پذیری در کودکان شود و دستیابی به این منظور تربیت کودکانی با اندیشه‌های والا نیازمند منابع انسانی متخصص و حرفه‌ای است که در رشد همه‌جانبه و تعالی نوآموزان دوره پیش دبستانی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه آموزش نیروی انسانی مرتبط با کودکان دوره پیش دبستانی با توجه به نقش تاثیرپذیر کودکان از مربیان خود غیرقابل انکار است، گفت: در اولین گام لازم است تمام مربیان رسمی و غیررسمی پیش دبستان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش با مراجعه به سامانه LTMS و ثبت‌نام در دوره آموزشی اطلاعات فردی خود را وارد کنند.

الزام گذراندن دوره های نظام جامع شایستگی حرفه ای مربیان

فضلی شرکت و گذراندن این دوره و دوره‌های آموزشی مرتبط با نظام جامع شایستگی‌های حرفه‌ای مربیان دوره پیش دبستانی را الزامی دانست و تاکید کرد: دریافت ID CODE مربی‌گری دوره پیش دبستانی منوط به گذراندن دوره‌های پیش‌بینی شده است و این دوره‌ها به طور حضوری متمرکز و رایگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری در قالب کارگاه‌های آموزشی و طبق قانون مدارس غیردولتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی درباره ضوابط و شرایط دوره‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی، گفت: بنابر بخشنامه هر دوره ممکن است پیش نیاز سایر دوره‌ها باشد بنابراین مهلت ثبت‌نام و شرکت در هر دوره مشخص می‌شود و برای فراگیران واجد شرایط که دوره‌های آموزشی را با موفقیت بگذرانند گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد و این گواهینامه‌ها صرفا برای مربی‌گری در دوره پیش دبستانی بوده و فاقد اعتبار استخدامی است.

فضلی ادامه داد: نظارت بر اجرای آموزش مربیان پیش دبستانی هر استان بر عهده معاونت آموزش ابتدایی، کمیته اجرایی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی است و این معاونت می‌تواند دوره‌های تکمیلی متناسب با سرفصل‌های معرفی شده برای مربیان و نیروی انسانی شاغل در دوره پیش دبستانی برگزار کند.

وی بیان کرد: صدور ID کد نهایی منوط بر گذراندن تمام دوره‌های پیش‌بینی شده در نظام جامع شایستگی‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها